محصولات بهداشتی, مراقبت از مو, مراقبت پوست, مراقبت و سلامتی

فواید ویتامین سی C برای “پوست و مو” + [معرفی محصولات/نحوه استفاده]

ویتامین سی و فواید آن برای پوست و مو

خواص استفاده از ویتامین سی C برای پوست و مو چیست؟ از چه محصولاتی می توان برای تأمین ویتامین C پوست استفاده کرد؟ در این مقاله همراه ما باشید، تا به تمام پرسش هایتان پاسخ داده شود.

ویتامین سی که به نام اسید ال اسکوربیک نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد. بر خلاف بسیاری از حیوانات، بدن انسان نمی تواند این ویتامین را تولید (سنتز) کند به همین دلیل است که یک جزء ضروری رژیم غذایی است.

فواید ویتامین C دلایل کافی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی شماست. همچنین از این ویتامین به صورت کرم، سرم، پودر و … برای سلامت پوست پوست نیز استفاده می شود. این آنتی اکسیدان قوی به بدن کمک می کند تا آنتی اکسیدان های دیگر را بازسازی کند، جذب آهن غیر هِم را افزایش می دهد و باعث بهبود زخم و ساخت بافت همبند می شود. همچنین آسیب رادیکال های آزاد به پوست و بدن را به تاخیر می اندازد. در ادامه‌ی این مقاله از سایت فروشگاه هما به فواید ویتامین C برای پوست و مو و نحوه ی استفاده‌ی صحیح آن می پردازیم.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

ویتامین سی و فواید آن برای پوست و مو

کرم و سرم ویتامین C برای پوست

اگر به مراقبت از پوست خود اهمیت می دهید، احتمالاً نام کرم ها و سرم های ویتامین C را شنیده اید. این محصولات یکی از بهترین محصولات پوستی محسوب می شوند. همچنین این ویتامین به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری در بازار نیز شناخته می شود و در بین بیشتر افراد، کلید داشتن پوستی صاف، یکدست و درخشان است. اگرچه احتمالاً این ویتامین را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، اما نمی توان مطمئن شد که این ویتامین مستقیماً به پوست شما  می رسد. استفاده از سرم ها و سایر محصولات موضعی مستقیم ترین راه برای بهره مندی از فواید ویتامین سی می باشد. استفاده از آن برای پوست شما فواید زیادی دارد که در ادامه به طور کامل به فواید و خواص استفاده از ویتامین C برای پوست می پردازیم. شما می توانید برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل نظیر کرم و سرم ویتامین C، به سایت فروشگاه هما مراجعه نمایید.

سرم ویتامین C ویسکین کر

کرم و سرم ویتامین C برای پوست

چرا باید از کرم ها و سرم های ویتامین سی استفاده کنیم؟(دلایل استفاده)

برای دستیابی به فواید و خواص فوق العاده ی ویتامین C برای پوست، بهترین راه استفاده از سرم و کرم های آن می باشد، زیرا با استفاده از این محصولات، این ویتامین مستقیما به پوست می رسد و جذب می شود. به این ترتیب ویتامین سی بیشترین اثر بخشی را برای پوست خواهد داشت و پوست می تواند به طور کامل از فواید و خواص آن بهره مند شود.

داشتن پوستی سالم در تابستان [مؤثرترین روش ها + معرفی محصول]

چرا باید از کرم ها و سرم های ویتامین سی استفاده کنیم؟(دلایل استفاده)

فواید و خواص استفاده از ویتامین سی برای پوست

هماانطور که گفتیم استفاده از ویتامین C فواید و خواص بسیاری برای پوست دارد که در اینجا به چند مورد از این فواید می پردازیم:

درمان آفتاب سوختگی

ویتامین C علاوه بر به حداقل رساندن قرمزی، گردش سلولی پوست را تسریع می کند و سلول های آسیب دیده توسط سوختگی با آفتاب را با سلول های جدید سالم جایگزین می کند. همچنین نشان داده شده است که استفاده موضعی از آن، در ترکیب با ویتامین E و سایر ترکیبات، آسیب ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش (معروف به آفتاب سوختگی) را کاهش می دهد. این ترکیب همچنین التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض بیش از حد UV و آفتاب را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که محققان دریافتند که ویتامین سی به تنهایی نیز در کاهش آفتاب سوختگی مؤثر است. در نتیجه می توان گفت لازمه‌ی داشتن پوستی سالم در تابستان استفاده از کرم ها و سرم های ویتامین C می باشد.

تونر چیست؟ نکات/نحوه استفاده + معرفی بهترین تونر

درمان آفتاب سوختگی

ویتامین سی به درمان اگزما کمک می‌کند.

ویتامین C می تواند به عنوان یک آنتی هیستامین عمل کند. در یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که استفاده از ویتامین سی به کاهش علائم اگزما کمک می کند. همچنین یکی از ترکیباتی که می تواند برای درمان اگزما بسیار موثر باشد، ترکیب ویتامین C و زینک است.

پاکسازی پوست صورت [انواع روش ها | مراحل انجام] + معرفی محصولات

کمک به ساخت کلاژن

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با گذشت زمان کاهش می یابد. سطوح پایین کلاژن می تواند منجر به خطوط ظریف و چین و چروک پوست شود. ویتامین C به خوبی باعث افزایش ساخت کلاژن در بدن می شود. در واقع، سنتز کلاژن بدون آن امکان پذیر نیست. این امر به دلیل این است که این ویتامین کوفاکتور ضروری برای دو آنزیم مورد نیاز برای سنتز کلاژن است:

  • پرولیل هیدروکسیلاز که مولکول کلاژن را تثبیت می کند.
  • لیزیل هیدروکسیلاز که استحکام ساختاری کلاژن را فراهم می نماید.

رفع چین و چروک صورت [عوامل ایجاد + راه های پیشگیری/درمان]

بهبود جای زخم و سوختگی‌ها

با توجه به اثرات ویتامین C بر آفتاب سوختگی، جای تعجب نیست که مصرف این ویتامین می تواند بهبود کلی زخم را تسریع کند. همچنین خطر التهاب، عفونت و جای زخم را کاهش می دهد. این امر تا حدی به این دلیل است که بهبود زخم با تشکیل کلاژن مرتبط است و تولید کلاژن را افزایش می دهد. محققان دریافتند که مکمل ویتامین C تأثیر مثبتی بر بخش میانی پوست انسان دارد، که عبارتند از:

  • افزایش تحریک میتوژنیک یا تکثیر سلولی
  • افزایش تحرک سلولی یا حرکت خود به خود سلول از یک مکان به مکان دیگر با مصرف انرژی
  • ترمیم سریعتر بازهای DNA آسیب دیده

درمان پوست چرب و جوش دار + [راه های کنترل چربی پوست]

محافظت در برابر تغییر رنگ پوست

استفاده از ویتامین C می تواند در مقابل واکنش های فتوشیمیایی از پوست محافظت نماید. به سبب این امر می تواند از تغییر رنگ پوست جلوگیری نماید و به کم رنگ شدن لک های پوستی کمک کند و همچنین باعث روشن و یکدست شدن پوست نیز می شود.

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب و نحوه استفاده صحیح

بهبود بافت پوست

چند مطالعه بالینی نشان داده اند که ویتامین C می تواند چین و چروک و بافت پوست را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که استفاده روزانه از محصولات حاوی آن، برای حداقل سه ماه باعث بهبود ظاهر چین و چروک های ریز و درشت صورت و گردن و همچنین بهبود بافت و ظاهر کلی پوست می شود.

انواع کرم های ضد چروک و لیفتینگ[معرفی + نحوه و زمان استفاده/تأثیرات]

کاهش لکه‌های پوستی

ممکن است به دلایل مختلفی نظیر جای جوش و آکنه، کک و مک و … دچار لک های چوستی شوید. یکی از بهترین راه های درمان تیرگی پوست و لک های پوستی استفاده از ویتامین سی می باشد. این ویتامین با درهم شکستن فرآیند رنگی شدن سلول‌ های پوست به درمان و کاهش لکه های پوستی کمک می کند.

کاهش لکه‌های پوستی

کنترل آکنه

آکنه یک بیماری التهابی پوستی است که در اثر مسدود شدن منافذ ایجاد می شود و منجر به قرمزی، تورم و گاهی اوقات جوش‌هایی می‌شود که برجستگی‌های ملتهب حاوی چرک هستند. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کنترل آکنه، محافظت از پوست و سایر سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد عمل می کند.

بسیاری از مردم از کرم‌های موضعی، داروها و مکمل‌های ویتامین C برای کمک به تسکین آکنه استفاده می‌کنند و به طور کلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست که مدعی درمان آکنه هستند نیز وجود دارد.

معرفی بهترین ضد لک و روشن کننده ها

محافظت در مقابل عفونت‌های پوستی

یکی از تاثیرات بی نظیر ویتامین C بر پوست، قابلیت بهبود زخم می باشد. استفاده از آن می تواند از ایجاد عفونت های پوستی و آسیب ها جلوگیری کند. بالا بودن سطح هیستامین خون باعث ایجاد عفونت ها و جوش های پوستی می شود که با کاهش سطح آن با بروز این مشکلات مقابله می کند.

ویتامین سی و بهبود جریان خون

یکی از نیازهای اساسی پوست برای تغذیه ی سلول ها، تعادل هرمون ها، حذف آلودگی ها و … جریان خون کافی و مناسب است. ویتامین C با کمک به تنظیم فشار خون (کاهش فشار خون) و حفظ انعطاف پذیری شریان ها باعث بهبود جریان خون می شود.

بهترین شوینده صورت مناسب پوست شما کدام است؟

طرز استفاده از سرم ویتامین سی C

اگرچه کرم و سرم ویتامین C به طور کلی عوارضی را به همراه ندارد، اما همه محصولات پوستی ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد عوارض جانبی و حساسیت شود. برای تست حسایت و خطر واکنش آلرژیک ابتدا باید محصول را در قسمتی از پوست امتحان کرد. بهتر است برای تست محصول موضعی به نکات زیر توجه نمایید:

  • ناحیه کوچکی از پوست را برای تست انتخاب کنید که به راحتی پنهان شود، مانند ساعد.
  • مقدار کمی از محصول را در آن ناحیه بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید.
  • اگر هیچ عارضه ای رخ نداد، می توانید در ناحیه ی صورت از آن استفاده کنید.

توصیه می شود برای استفاده از کرم و سرم ویتامین C دستورالعمل های روی برچسب محصول را به خوبی مطالعه نمایید. سرم آن به طور معمول یک یا دو بار در روز استفاده می شود. یک قانون مهم برای تاثیرگذاری این ویتامین این است که که پوست خود را با شوینده های صورت، میسلار واتر یا تونر تمیز کنید سپس از سرم استفاده کنید و بعد از آن از مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایید. کرم و سرم ویتامین C را می توان با خیال راحت با سایر مواد فعال استفاده کرد، اما لازم به ذکر است که استفاده‌ی آن در کنار نیاسینامید ممکن است اثر آن را کم کند.

میسلار واتر چیست؟ [کاربردها] + معرفی بهترین محصول

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

فواید ویتامین سی برای مو

آیا می دانستید که ویتامین C برای سلامت موهای شما ضروری است؟ با مصرف بیشتر آن به صورت روزانه از طریق غذاهای غنی از آن یا مکمل های غذایی، می توانید از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید و موهای درخشان و زیبا را که همیشه آرزویش را داشتید به خود هدیه دهید.

آیا دوست دارید موهایتان کمی سریعتر رشد کنند؟ در این صورت باید به ویتامین C تکیه کنید تا رشد فولیکول مو را تسهیل کند. همچنین به تقویت و پاکسازی موهای شما کمک می کند. آن دسته از دوشاخه های مزاحم(موخوره ) که موهای شما را خراب می کنند، احتمالا به کمبود ویتامین C در رژیم غذایی شما مربوط می شود. رژیم غدایی حاوی ویتامین C، شامپوها، ماسک مو، تونیک مو و هر محصول مراقبت از موی دیگری که حاوی آن باشد نیز می تواند ویتامین رسانی را برای موهایتان انجام دهد. ویتامین سی که ذاتاً آنتی اکسیدان است، رادیکال های آزاد و اثرات مخرب آنها را بر سلول هایی که هر قسمت از بدن ما را تشکیل می دهند خنثی می کند و اگر موهایتان ضعیف شده می توانید با استفاده از آن به درمان ریزش مو، درمان موخوره و خشکی موها کمک بسیاری کنید.

راهنمای خرید بهترین شامپو مناسب هر فرد

فواید ویتامین سی برای مو

ویتامین سی برای برطرف کردن شوره سر

شوره سر وضعیتی است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شما می شود. اگرچه به عنوان یک بیماری جدی در نظر گرفته نمی شود، اما می تواند آزار دهنده و درمان آن دشوار باشد. ویتامین سی همان آنتی اکسیدان و اسید سیتریک است. از این رو ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت مو کمک بسیار زیادی می کند. همانطور که گفتیم، دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که نه تنها به تقویت فولیکول های مو کمک می کند، بلکه باعث تولید کلاژن برای کمک به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست سر می شود و یکی از موثرترین درمان های شوره ی سر و درمان ریزش مو می باشد.

بهترین شامپو برای موهای چرب

ویتامین سی برای برطرف کردن شوره سر

بهترین کرم و سرم ویتامین سی

همانطور که گفتیم ویتامین C فواید و خواص بسیار زیادی برای پوست ما دارد. برای بهره مندی کامل از این خواص داشتن رژیم غذایی حاوی آن کافی نیست و برای استفاده ی مستقیم از آن می توان از کرم و سرم آن برای پوست استفاده کرد. در اینجا به چند مدل از بهترین کرم و سرم های ویتامین C اشاره می کنیم.

سرم ویتامین C ویسکین کر

سرم ویتامین C ویسکین کر به عنوان یکی از بهترین محصولات ضد پیری در بازار شناخته می شود و کلید حفظ پوست صاف، یکدست و درخشان است.

ویژگی های سرم ویسکین کر:

  • برطرف کننده لک ناشی از آکنه و افزایش سن
  • جوانسازی پوست
  • محافظ قوی در برابر رادیکال های آزاد
  • حاوی ترکیبات گیاهی
  • مناسب روز و شب
  • قابل استفاده برای تمام سنین

سرم ویتامین C ویسکین کر

سرم ویتامین C مونالیا

سرم ویتامین C مونالیا مناسب انواع پوست ،شامل ترکیبات کاملا ارگانیک میشود که توسط عصاره مرکبات در پایه ترکیبات سبب روشن کنندگی وبهبود خواص پوست میشود. کلاژن ماده ای که موجب قوام وسفتی پوست میشود و به شکل طبیعی درپوست وجود دارد توسط ویتامین C تولید میشود و آن یکی از مواد ضروری تولید کلاژن در سلول های پوستی است. عملکرد کلاژن در پوست موجب استحکام و کاهش روند پیری میشود. مصرف سرم مونالیا با ترکیب منحصر به فردش، موجب تقویت روند کلاژن سازی در پوست شده و به تقویت سیستم ایمنی و پوست کمک میکند. این محصول شادابی و طراوت را به پوست شما هدیه میدهد.

ویژگی سرم مونالیا:

  • مناسب انواع پوست
  • حاوی عصاره مرکبات
  • کاهش روند پیری پوست
  • تقویت کلاژن سازی سلولهای پوست
  • رفع تیرگی های پوست و روشن کننده
  • بهبود دهنده خواص پوست
  • بدون پارابن

سرم ویتامین C مونالیا

سرم ویتامین c روشن کننده و ضدلک دکتر گرندل

سرم ویتامین c روشن کننده و ضدلک دکتر گرندل که به عنوان یک آنتی اکسیدان، روشن کننده و جوان کننده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سرم روشن کننده و ضدلک دکتر گرندل در ترمیم اثرات باقی مانده ازاسکار موثر می باشد و برای درمان پس از لیزر و برای جای تیرگی بعد از لیزر نیز مناسب است.

ویژگی سرم روشن کننده و ضدلک دکتر گرندل:

  • عصاره فعال تهیه شده از ویتامین ها و سلول های تازه ی میوه.
  • این محصول باعث به وجود آمدن ترکیب پوستی جوان و شاداب می گردد.
  • باعث جوان سازی و انرژی مضاعف سلولی می شود.
  • گردش مواد در قسمت های مختلف پوست را حمایت می کند.
  • پوست های خسته و رنگ پریده با این محصول، جوانی و درخشندگی پیدا می کند.
  • این سرم در ترمیم اثرات باقی از اسکار موثر می باشد.

سرم ویتامین c روشن کننده و ضدلک دکتر گرندل

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

بهترین زمان برای استفاده از سرم ویتامین C، صبح یا شب یا چه زمانی است؟ این احتمالاً سؤالی است که برای اکثر مصرف کنندگان آن به وجود می آید. در جواب این سوال باید گفت استفاده ی آن در صبح و شب امکان پذیر است و هرکدام فواید مربوط به خود را برای پوست دارند.

مصرف ویتامین C در روز و فواید آن

همانطور که گفتیم ویتامین C یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های موجود است. این بدان معناست که در طول روز می‌تواند برای محافظت از پوست در برابر عناصر مضر مانند آلودگی، رادیکال‌های آزاد، اشعه‌های فرابنفش و سایر عواملی که می‌توانند پوست را کدر و بی‌جان به نظر برسانند، مورد استفاه قرار بگیرد.

اگر از سرم حاوی آن در طول روز استفاده می‌کنید، باید همیشه از کرم ضدآفتاب‌ ترجیحاً با SPF50، برای کمک به محافظت از پوست در برابر آفتاب استفاده شود. با این حال، اگر پوست شما فوق العاده حساس و مستعد تحریک است، می توانید زمان استفاده از آن را تغییر دهید و در طول روز از یک آنتی اکسیدان ملایم تر استفاده کنید و از سرم در شب استفاده کنید یا می توانید برای خود سرم ملایم تری را انتخاب کنید که احتمال کمتری برای ایجاد حساسیت یا واکنش ایجاد می کند.

کرم ضد آفتاب ایزدین پرو مدل فیوژن واتر SPF 50

نحوه استفاده از ویتامین C در شب و فواید آن

هنگامی که شما خواب هستید، پوست شما تحت فرآیند ترمیم طبیعی خود قرار می گیرد. در طول خواب، جریان خون پوست افزایش می‌یابد، کلاژن را بازسازی می‌کند و آسیب‌هایی مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های پیری را که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ایجاد شده‌اند، ترمیم می‌کند. بنابراین استفاده از سرم ویتامین C در طول شب به این معنی است که احتمالاً بیشترین تأثیر را روی پوست خواهد داشت.

اگر سرم انتخابی شما یک سرم قوی است، در صورت استفاده از آن در طول شب، خطر بروز حساسیت به نور (واکنشی که می تواند توسط نور خورشید ایجاد شود) را نیز کاهش می دهید. شایان ذکر است که اگر می خواهید از سرم در شب استفاده کنید، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که روز بعد از ضدآفتاب استفاده می کنید.

بهترین راه های مراقبت از پوست + روتین های رسیدگی به پوست صورت

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم ویتامین C تاثیرات مثبت بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مراقبت از پوست و مو برایتان مهم است و به دنبال پوست و موی سالمی می گردید، استفاده از کرم، سرم و محصولات آن برای شما لازم است. با استفاده از آن می توانید داشتن پوست و مویی درخشان و بی نقص را تجربه کنید و از آن ها در برابر آسیب های نختلف از جمله نور خورشید، آسیب رادیکال های آزاد و … محافظت نمایید.

شما می توانید برای تهیه ی کرم و سرم ویتامین سی، با اطمینان از اصالت کالا و قیمت مناسب به فروشگاه هما مراجعه نمایید.

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *