مراقبت پوست

بهترین راه های مراقبت از پوست + روتین های رسیدگی به پوست صورت

روش های موثر مراقبت از پوست صورت

رسیدگی به پوست صورت

  در کل مراقبت از پوست دغدغه‌ی افراد مختلف به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایون می باشد. هیچ‌کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، در آینه به خودش نگاه کند و ببیند چند چروک یا لک تازه به صورتش اضافه شده است. شما میتوانید با انجام نکات ساده ای که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم زیبایی و سلامت پوست خود را حفظ نمایید.

پوست صورت یکی از اعضای مهم بدن می باشد که بیش تر در معرض آلودگی ها و آسیب های محیطی، پیری و مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی و … قرار می گیرد. استفاده از محصولات پاک کننده، ماسک ها، لایه بردارها، مرطوب کننده و … موجب پیشگیری آسیب ها و مشکلات پوستی شده و در صورت داشتن مشکلاتی مانند آکنه، اسکار، علائم پیری، کک و مک و … آنها را از بین می برند.

شناخت نوع پوست و استفاده روتین از محصولات مناسب

با توجه به نوع ویژگی های آن اساس روش های رسیدگی به پوست صورت را تشکیل می دهند. در غیر این صورت موجب بروز حساسیت و آسیب دیدگی پوست صورت می شوند. در ادامه به بررسی اهمیت رسیدگی به پوست، بهترین روش های آن،مراحل رسیدگی، شست و شوی صحبح صورت، برنامه هفتگی مراقبتی،روش های رسیدگی به پوست در منزل و انواع  راه های درمانی می پردازیم. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

ژل شستشوی صورت لیپورکس مدل پوست چرب

 

نکات طلایی و ساده مراقبت از پوست

 به طور کلی اولین توصیه های مراقبت پوستی شامل موارد زیر میشه:

  • مراقبت از پوست به رژیم غذایی خوب، آب زیاد، هوای تازه، ورزش، خواب خوب و دور بودن از ناراحتی‌های عصبی نیاز دارد.
  • استفاده از مواد چربی زیاد و مواد قندی فراوان و همین طور نوشیدن مواد محرک مثل قهوه‌ و چای پررنگ برای پوست مضر است.
  • روزانه ۳ وعده غذای کامل لازم است و از کم کردن یا زیاد کردن وزن بدون برنامه پزشکی باید پرهیز نمایید، چون این کار مثل آفتاب، باعث چروک شدن پوست می شود.
  • مایعات کافی بنوشید. مایعات به صورت آبمیوه یا شیر جز بهترین گزینه ها می باشند.
  • هرچی مایعات بیشتر بنوشید پوست با طراوت‌تر می شود و سموم بدن را از طریق کلیه‌ها دفع می نماید.
  • قرار دادن روغن‌های مایع سالم در رژیم غذایی روزانه، به داشتن پوستی با نشاط و براق کمک می کند، روغن‌های مایع مثل روغن زیتون و روغن‌ ماهی بسیار مفید و لازم هستند.
  • از مصرف صابون‌های خیلی معطر و کرم‌ پودر و آرایش غلیظ پرهیز کنید چون از رطوبت طبیعی پوست کاسته میشود.
  • با مشکلات زندگی کنار بیایید و استرس و هیجانات زندگیتان را کمتر کنید.
  • اثرات کمبود خواب، کار زیاد و مشکلات در پوست و چشم ها نمایان می‌شود.
 
  • در استفاده از محصولات مراقبت پوست صبور باشید.
  • فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست ایرانی و خارجی می باشد.

کرم ضد آفتاب فرونیا مدل ۰۲ بژ طبیعی SPF50

اهمیت رسیدگی به پوست

در هر سنی سالم بودن پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. رسیدگی به پوست صورت، برای افرادی که به زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهند بسیار مهم است که به صورت روتین روزانه، شبانه و هفتگی به آنها عمل می شود. پوست صورت علاوه بر زیبایی ظاهر افراد، اولین سطح دفاعی بدن در برابر اشعه خورشید، آلودگی های محیطی، ویروس ها، ضربه و … می باشد.

بر اساس مطالبی که گفته شد مراقبت از پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. محصولات مراقبتی و درمانی بی شماری متناسب با انواع پوست، جهت مراقبت از صورت و بر طرف کردن آسیب های ایجاد شده مانند تیرگی، آکنه، اسکار و … تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه به اختصار مهم ترین موارد که موجب پی بردن به اهمیت رسیگی به پوست صورت می شوند، لیست شده است:

  • ایجاد چروک های پوستی
  • ایجاد لک، کک و مک، خال، زگیل و سایر عارضه های پوستی
  • تیره شدن رنگ پوست
  • از دست رفتن زیبایی اشخاص
  • ابتلا به بیماری های پوستی

ژل شستشوی صورت درمالیفت مدل مرطوب کننده و کرم دار

محصولات مراقبت از پوست

محصولات انتخابی برای مراقبت پوست شامل این موارد هستن:

۱-    صابونها و پاک کننده ها
۲-    تونرها، شفاف کننده ها
۳-    مرطوب کننده ها
۴-    کرمهای دور چشم
۵-    ضدآفتاب
۶-    لایه بردارها
۷-    ماسک ها

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

صابون ها و پاک کننده ها:

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هاییه که منافذ پوست رو مسدود می کنن. اگه از پاک کننده صورت استفاده کنین این آلودگی‌ها قبل از اینکه، با باکتری‌ها ترکیب بشن و آسیب جدی به پوست شما وارد کنن، پاک می‌شن.

پاک کننده ها تو شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شون، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولیه که متناسب با نوع پوست شما باشه. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شن. پس، برای هر نوع پوست، پاک کننده ی مخصوصی وجود داره.

توی شوینده ها، صابون از همه قدمت بیشتری داره ولی برای پاک کردن پوست توصیه نمیشه. جایگزین های مناسب صابون میتونه: فوم‌ شوینده، پن شوینده، کرم‌ شوینده، ٰژل شوینده، روغن شوینده یا پودر شوینده باشه.

ژل شستشوی صورت اورلین مدل روشن کننده ۱۵۰ میل

تونرها و روشن کننده ها:

تونرها برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارن ، یا برای افرادی که تمایل به تمیز کردن اضافی بعد از آرایش یا محصولات آرایشی سنگین دیگه ای مثل ضد آفتاب دارن ، خیلی مفید و لازمه. تونر ها منافذ رو کوچیک میکنن، PH پوست رو متعادل میکنن، لایه محافظتی روی پوست ایجاد میکنه، مثل مرطوب کننده عمل میکنه، پوست رو سرحال میکنه و از رشد موهای اضافی جلوگیری میکنه.

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس ۳۰میل

استفاده از روشن کننده ها توی دراز مدت، ناهماهنگی‌های رنگ پوست رو برطرف می‌کنه و ظاهر پوست‌های کم‌حال و افتاده رو جوان و شاداب نشون می‌ده. این کرم‌ها بافت پوست رو نرم و ابریشمی می‌کنن. با این حساب اگر نگران از بین‌بردن لکه‌های سیاه و قهوه‌ای نیستین، می‌تونین برای درخشان‌تر کردن پوست خودتون به این کرم‌ها اعتماد کنین. اگر هم می‌خواین از یک طرف هم از شر لکه‌های قهوه‌ای و سیاه خلاص بشین و هم  پوستی درخشان داشته باشین ، می‌تونین همراه با خرید کرم ضد لک عالی ، یک کرم روشن‌ کننده هم تهیه کنین و هر دوی این محصولات رو استفاده کنین.

لکه‌های قهوه‌ای و سیاه با گذشت‌ سالیان سال به وجود میان و به همین راحتی‌ها از بین نمیرن. گاهی اوقات حتی از دست یک کرم ضد لک عالی هم کاری بر نمیاد و این لکه‌ها پابرجا باقی میمونن. توی این شرایط پیشنهاد می‌کنیم در کنار کرم ضد لک از یک کرم روشن‌ کننده هم کمک بگیرین. اگر پس از گذشت چندین هفته از استفاده از این دو کرم نتیجه مطلوبی دستگیر شما نشد، با پزشک متخصص پوست مشورت کنین و سراغ درمان‌های تخصصی‌تر برین.

پن روشن کننده درمالیفت مدل ملالیفت

مرطوب کننده ها:

بدن ما به طور طبیعی سبوم ترشح میکنه که باعث رطوبت و آبرسانی به پوست میشه. زمانی که بدن سبوم کافی نداشته باشه، مرطوب کننده ها میتونن یه کمک کننده خارجی برای آبرسانی به پوست باشن. کرم ها و لوسیون ها محصولاتی هستن که برای محافظت ، مرطوب کردن و چرب کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرن. مرطوب کننده مناسب به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کنه، از پوست حساس محافظت می کنه، باعث بهبود رنگ و بافت پوست و پوشاندن عیب های پوست می شه. علاوه بر این مرطوب کننده ها ترکیباتی برای کمک به تغذیه پوست با آنتی اکسیدان ها، محافظت جزئی در مقابل نورآفتاب و مزایای ضد پیری دیگه ای دارن. مرطوب کردن صورت تون به صورت روزانه کمک می کنه تا پوست تون شفاف بمونه ، درخشان تر بشه ، نرم تر بشه ، بدون چروک بمونه و لکه ها کاهش پیدا کنن.

سرم آبرسان عمیق مونالیا

کرم دور چشم:

به گفته متخصصین زیبایی برای مرطوب کردن دور چشم باید از کرم مخصوص به خودش استفاده کنین. مشکلاتی که توی ناحیه دور چشم ممکنه به وجود بیاد و همچنین مراقبت‌های این ناحیه از بقیه بخش‌های پوست صورت متفاوته چون هم حساس‌تره و هم ظریف و نازک‌تر، استعداد بیشتری برای خشکی داره و زودتر هم دچار چین و چروک می‌شه. کرم دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم، از بین بردن چروک دور چشم، روشن کردن دور چشم، رسوندن برخی مواد مغذی به چشم و رطوبت دهی به ناحیه اطراف چشم مفیده و مورد استفاده قرار میگیره.

برخی از کرم‌های دور چشم کافئین دارن و به صورت موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم میشن و تأثیر سریع‌تری توی چهره ایجاد می‌کنن. گفته شده کافئین باعث بهبود گردش خون می‌شه و می‌تونه پف اطراف چشم رو کاهش بده. علاوه بر این اگه کرم دور چشم رو قبل از استفاده توی یخچال بذارین و به صورت سرد اون رو اطراف چشم استفاده کنین، می‌تونین پف اطراف چشم تون رو کم کنین.

کرم دور چشم خاویار الی ژن مدل ضد چروک

ضدآفتاب ها:

یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست به خصوص با شروع فصل گرما «کرم ضد آفتاب» هست. هرچند که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب توی تموم فصل های سال لازم و ضروریه اما با گرم‌تر و درخشان‌تر شدن اشعه‌های خورشید و آغاز فصل گرما این الزام معمولاً شکل جدی‌تری به خودش می‌گیره.به طور کلی ضد آفتاب برای جلوگیری از رسیدن اشعه های (یو وی ای – یو وی بی ) خورشید، محافظت از پوست شما حتی در زیر آب، حفاظت از سطوح بازتابنده، جلوگیری از سرطان پوست، پیری زودرس، جلوگیری از ایجاد لکه های خورشیدی ، موثره.

کرم ضد آفتاب لیپورکس SPF50 مدل ۰۱ بژ روشن پوست چرب

لایه بردارها:

پوست ما به طور معمول روزانه میلیاردها سلول از دست می ده. از دست رفتن سلول ها معمولا با پوسته ریزی طبیعی همراهه که می تونه ناشی از دلایلی مثل آفتاب سوختگی، پسوریازیس، خشکی پوست، بسته بودن منافذ پوست و … باشه. پوسته ریزی صورت باعث میشه پوست ناهموار بشه و حالت طبیعیش از بین می بره. همین طور، باعث میشه آرایش به خوبی روی پوست نشینه. شما با کمک کرم لایه بردار می تونین سلول های مرده سطح پوست رو از بین ببرین و داشتن پوست شفاف و زیبایی رو تجربه کنین. استفاده از کرم لایه بردار می تونه مزایایی مثل از بین بردن جوش سرسیاه، چین و چروک، باز کردن منافذ صورت، برگردوندن رطوبت پوست و شادابی رو به همراه داشته باشه.

ژل شستشوی صورت فرونیا لایه بردار مناسب پوست چرب

ماسک ها:

ماسک صورت برای آبرسانی پوست و نرم و مرطوب کردن پوست در مدت زمان کوتاه طراحی شده . بعضی از ماسک‌های صورت می‌تونن پوست رو فقط توی ۱۵ دقیقه کامل درخشان کنن! چه از ماسک صورت نقابی استفاده کنین و چه از ماسک کرمی فرقی نمی‌کنه، بهترین ماسک صورت کمک می‌کنه تا پوست، شفاف، شاداب و تازه بشه. ماسک می‌تونه به یکی از مراحل مراقبت از پوست همیشگی شما تبدیل بشه، لازم نیست هر روز از ماسک صورت استفاده کنین، می‌تونین گذاشتن ماسک روی صورت رو برای زمان‌های خاص، مثل زمانی که می‌خواین خیلی ویژه به پوست‌تون رسیدگی کنین اختصاص بدین.

شیر ترمیم کننده مو نوپریت مدل نوپری میلک دی

بهترین ها برای پوست صورت

پوست صورت همیشه در معرض آلودگی ها، ویروس ها، آسیب دیدگی به دلیل شرایط بد آب و هوایی قرار دارد. بنابراین باید بر اساس جنس پوست و ویژگی هایی که دارد، بهترین راه های مراقبتی را در نظر گرفت. در ادامه با بهترین ها برای پوست صورت آشنا خواهید تا بر اساس آن از بروز آسیب ها و مشکلات برای پوست صورت جلوگیری نمایید.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

شناخت جنس پوست

قبل از هرچیز شناخت نوع پوست در اولویت قرار می گیرد تا بر اساس آن بتوان محصولات مناسبی را انتخاب نمود. افرادی که پوست خشک دارند باید از محصولات بر پایه روغن استفاده کند تا چربی صورت را متعادل کنند. 

ضد آفتاب ها

اشعه های UVA و UVB برای پوست افراد مضر هستند. بنابراین استفاده از ضد آفتاب در هر سنی ضروری می باشد. در صورت استفاده نکردن از ضد آفتاب های پوست دچار مشکلاتی مانند چین و چروک، لکه های پوستی و سوختگی می گردد. در هر شرایطی باید استفاده از ضد آفتاب ها در اولویت قرار گیرد.

کرم ضد آفتاب اورلین مدل رنگی روشن

پاک کننده ها

پاک کننده ها در انواع متفاووتی از جمله پن ها،ژل شست و شو، لوسیون ها و … تولید و به بازار عرضه می شوند. صورت را با پاک کننده های مخصوص نوع پوست روزی سه بار با آب ولرم بشویید تا از ایجاد آکنه جلوگیره کرده یا در صورت داشتن جوش، آنها را به طور کامل محو کنید.

فوم شستشوی صورت درماتوم مدل روشن کننده پوست

اسکراب ها و لایه بردارها

با استفاده از لایه بردارها، میتوان آلودگی ها و پوست های مرده را به طور کامل پاک کنید. با این پاک سازی، اکسیژن سازی به منافذ پوست انجام شده و موجب پیشگیری و از بین برون چین چروک و لک های پوستی خواهد شد.

کرم روز خاویار الی ژن

ماسک ها

ماسک های متنوعی برای اهداف درمانی و مراقبتی متفاوت مانند سفید کنندگی، لیفتینگ، آبرسانی، جلوگیری از آکنه و …  تولید و به بازار عرضه می شوند. ماسک ها از لحاظ شیوه ساخت به چهار دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به اختصار لیست شده است:

  • ماسک های خانگی (در خانه)
  • ماسک‌های تجاری (در فروشگاه ها)
  • ماسک‌های نیمه حرفه‌ای (در آرایشگاه ها)
  • ماسک‌های کلینیکی (در مطب زیر نظر پزشک متخصص)

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس ۳۰میل

برنامه مراقبت روزانه پوست صورت

یک برنامه خوب و استاندارد مراقبت پوست شامل ۴ مرحله ست:

  • پاک‌سازی پوست Cleanse
  • مقاوم‌سازی پوست Toning
  • مراقبت و درمان Care
  • محافظت Protect

پاک‌سازی پوست

پاک‌سازی کامل پوست، اولین قدم توی یه برنامه مراقبت پوسته. پاک کردن صورت حتی اگه آرایشی نداشته باشین از مهم ترین راه های مراقبت از پوسته. به خاطر وجود آلودگی ها، تماس دست آلوده با صورت و چربی طبیعی صورت بهتون پیشنهاد میکنیم که حتی وقتی آرایش ندارین هم صورت تون رو پاک کنین.

پاک کننده ها توی انواع ژل، فوم، لوسیون و شیرپاک کن وجود دارن.

ژل شستشوی صورت ضد جوش اورلین ۱۵۰ میلی لیتر

مقاوم‌ سازی پوست

پس از استفاده از پاک‌کننده‌ها، PH پوست از حالت طبیعی خارج می‌شه. وظیفه‌ی تونر اینه که با تنظیم PH پوست، آن رو به میزان طبیعی برگردونه و ردپای شوینده‌ها رو از بین ببره. از توصیه هایی که متونیم راجب تونر ها کنیم اینه که از تونری استفاده کنین که الکل نداشته باشه. از تونر هر صبح و هر شب بعد از پاک کردن صورت استفاده کنین.

تونر گلاب عارضی

مراقبت و درمان

پس از تونر، نوبت به استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی می‌رسه. این محصولات موجب احیای پوست شده و گاها برای درمان یک مشکل پوستی نیز استفاده می‌شوند.

سرم ویتامین C مونالیا

محافظت پوست

تمومی این مراقبت ها از پوست زمانی نتیجه میده که از پوستتون محافظت کنین. کرم ضد آفتاب فقط برای وقتی که به ساحل میرین نیست. در روزهای ابری و بارونی هم محافظت از پوست مقابل اشعه ماورای بنفش آفتاب واجبه.

کرم ضد آفتاب ایزدین پرو مدل فیوژن واتر SPF 50

برنامه هفتگی مراقبت از پوست صورت

مراقبت از پوست صورت، به صورت روتین روزانه و شبانه، برای تمامی افراد جهت حفظ زیبایی ظاهری بسیار حائز اهمیت می باشد. روزانه افراد با استفاده از پاک کننده ها، تونرها،سرم ها، مرطوب کننده و آبرسان و ضد آفتاب از پوست صورت در برابر آلودگی ها محیطی و آسیب ها در طول روز محافظ می کنند. هنگام شب برای ترمیم، پاکسازی آلودگی ها ایجاد شده در طول روز و بازسازی پوست صورت از پاک کننده ها سرم و کرم های آبرسان، ویتامینه ترمیم کننده و آنتی اکسیدان ها استفاده می نمایند.

میسلار واتر درمالیفت پوست خشک و معمولی

استفاده از یک سری محصولات مانند لایه بردار ها، ماسک ها و اسکراب ها را نمیتوان در دسته مراقبت های روتین روزانه قرار داد. زیرا استفاده بیش از اندازه از یک سری محصولات مراقبتی، موجب آسیب و مشکلات پوستی می شود. استفاده از لایه بردارها و ماسک ها، یک یا دوبار در هفته متاسب است. بیشتر از آن باعث ایجاد جوش، لک یا از بین رفتن پوست سالم که با التهاب، قرمزی و تورم همراه است، می شود.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

کرم لایه بردار کلوریس ۵۰ میلی لیتر

روتین مراقبت از پوست برای انواع پوست ها

مقدماتی ترین و اولین راه برای مراقبت از پوست صورت بخصوص برای خانم ها تشخیص نوع پوست است. همان طور که میدانید ۴ نوع پوست وجود دارد که عبارتند از: چرب، خشک، نرمال و مختلط که هر کدوم از این نوع پوست ها مراقبت خاص خود را دارند.

 مراقبت از پوست چرب 

مراقبت پوست صورت چرب به خاطر افزایش ترشح غدد سبوم و چرب شدن سطح پوست نیاز به توجه بیشتری داره. لازم به ذکره که هیچ وقت نباید از کرم های غنی و سنگین برای پوست های چرب استفاده بشه.

کرم ضد آفتاب لیپورکس مدل بی رنگ پوست چرب

 مراقبت از پوست خشک 

مراقبت پوست خشک نیاز به استفاده دائمی از کرم های مغذی و مرطوب کننده ها برای تجدید مواد معدنی خودش داره .

کرم مرطوب کننده اریس حاوی عصاره آلوئه ورا

 مراقبت از پوست مختلط

یک نوع دیگه از انواع پوستها، پوست مختلطه که توی بعضی از قسمتهای صورت مثل پیشانی، بینی و چانه پوست چربه و منافذ بازه و جوش های سرسیاه داره و توی قسمت گونه ها پوست خشکه . این افراد باید از محصولات پوست چرب توی قسمتهای چرب صورت و از محصولات پوست خشک توی قسمت های خشک صورت استفاده کنن.  

کرم مرطوب کننده درمالیفت مدل هیدرالیفت AC مناسب پوست چرب

 مراقبت از پوست نرمال 

مراقبت از پوست های نرمال خیلی آسونه و کسایی که صاحب این نوع پوست هستن میتونن با رعایت نکات گفت شده در این مقاله همیشه پوست های خوبی داشته باشن.

سرم ضد چروک و لیفتینگ لیپورکس

مراحل رسیدگی به پوست (هرم رسیدگی به پوست)

انجام یک سری کارها به صورت مداوم و روتین باید در برنامه روزانه افراد، جهت مراقبت از پوست قرار گیرد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. هدف از مراقبت های پوستی رسیدگی به رنگ و ظاهر صورت و از بین بردن مشکلات و آسیب دیدگی های به وجود آمده بر روی پوست می باشد. مراقبت دائمی پوست باید بر اساس نوع پوست صورت انجام شود. در ادامه به صورت کلی با روتین مراقبت از پوست صورت آشنا خواهید شد.

  • پاکسازی: از شوینده‌ای استفاده کنید که بعد از شست‌وشو باعث سفت شدن پوست‌تان نشود. بیشتر از دو بار در روز صورت‌تان را نشویید. اگر پوست خشکی دارید یا آرایش نمی‌کنید، یک بار شست‌وشو کافی است. طوری صورت‌تان را نشویید که چربی طبیعی‌اش را از دست بدهد.
  • مرطوب کننده و آبرسان: مرطوب کننده‌ها معمولاً چرب هستند و باعث جلوگیری از تبخیر رطوبت پوست می‌شوند. آبرسان‌ها معمولاً چرب نیستند و موادی‌اند که می‌توانند رطوبت را جذب و حفظ کنند. نکته‌ی مهم این است که حتی پوست‌های چرب نیز به مرطوب کننده یا آبرسان نیاز دارند. البته برای پوست‌های چرب بهتر است از آبرسان‌های برپایه‌ی آب که ضد آکنه هستند استفاده کنید.
  • ضد آفتاب: کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ را ۱۵ دقیقه قبل از خروج از منزل به پوست خود بزنید. چون ۱۵ دقیقه زمان می‌برد که کرم ضد آفتاب فعال شود. کسانی که پوست‌های تیره‌تری دارند باید بیشتر از خود در برابر آفتاب محافظت کنند؛ چرا که رفع لکه‌های تیره‌ی پوست دشواتر است.
  • سرم‌ها: سرم‌ های دارای ویتامین C یا افکتورهای رشد را بهتر است صبح‌ ها و زیر کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای استفاده از رتینول‌ها و رتینوئیدها بهترین زمان شب است.
  • کرم دور چشم: اطراف چشم معمولاً نازک‌تر و حساس‌تر است، همچنین در برابر نشانه‌های بالا رفتن سن، از جمله پیدایش خطوط چین و چروک، گودی زیر چشم و تیرگی پوست آسیب‌پذیرتر است. یک کرم دور چشم باکیفیت باعث روشنایی، نرمی و افزایش استحکام پوست این ناحیه می‌شود.

کرم آبرسان و مغذی پوست اریس حاوی عصاره خاویار

شست و شوی صحیح پوست صورت

 در ادامه با مراحل شست و شوی صحیح پوست صورت آشنا خواهید شد.

  • قبل از شست و شوی صورت، موها باید بسته شوند. زیرا موها موجب انتقال آلودگی خواهد شد
  • با استفاده از شوینده و پن مناسب نوع پوستتان و آب ولرم، پوست صورتتان را با انگشت و به صورام آرام و دورانی ماساژ دهید تا منافذ صورت را از آلودگی پاک نمایید. با این کار آلودگی ها و چربی اضافه از پوست پاک می شوند.
  • با استفاده از اسکراب صورت پوست مرده و آلودگی های رسوخ کرده به منافذ را جدا کرده و با آب سرد بشویید. (اختیاری)
  • صورت را با استفاه از یک حوله نرم خشک نمایید.
  • پوست خود را قبل از خواب بعد از شست و شو حتما با یک پاک کننده مناسب بدون آب کشی پاک کرده تا تمامی آلودگی ها از منافذ پوست به صورت کامل پاک شوند.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

کرم شب خاویار الی ژن

۱۴ اشتباه رایج در شست وشوی پوست صورت که موجب آسیب های پوست می شوند

  • نشُستن صبحگاهی صورت
  • شستشوی صورت با آب داغ
  • استفاده از پاک کننده صورت به جای آرایش پاک کن
  • از دستمال‌ مرطوب پاک کننده آرایش به تنهایی استفاده نکنید
  • استفاده از پاک کننده ناسازگار با نوع پوست
  • شستشوی زیاد صورت
  • خشک کردن صورت با حوله ی بدن
  • لایه برداری و کف مالی برای مدت خیلی طولانی
  • لایه برداری بیش از ۲ بار در هفته
  • شستشوی صورت با صابون
  • استفاده اشتباه از تونر
  • مرطوب نکردن پوست بعد از شستشو

ژل مرطوب کننده کازموسپ حاوی ویتامین A و E

رسیدگی به پوست صورت در منزل

پوست صورت بیشتر از هر ناحیه دیگر از بدن حساس بوده و در معرض آلودگی ها، ویروس، آفتاب سوختگی و … قرار می گیرد. بنابراین اولین آسیب های پوست یا علائم پیری در صورت اطراف چشم و دهان بروز پیدا می کنند. برای داشتن پوست سالم، نیاز به هزینه های زیاد نیست. با رعایت یک سری از برنامه های مراقبتی خانگی، میتوان از ایجاد آسیب های پوستی جلوگیری کرد و روند پیری را به تاخیر انداخت. در ادامه با کم هزینه ترین روتین های مراقبت از پوست صورت در منزل آشنا خواهید شد.

  • پاکسازی پوست با بخور صورت
  • از بین بردن پف و خستگی چشم ها با چای کیسه ای سرد
  • استفاده از تمشک و روغن نارگیل برای زیبا و درخشان شدن لب ها
  • تمیز کردن منافذ پوست با استفاده از ماسک های خانگی

کرم دور چشم خاویار الی ژن مدل ضد پف و تیرگی

مراقبت از پوست با جلوگیری از کم آبی

حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست، یکی از مهم ترین روش های مراقبت از پوست صورت است. با استفاده از کرم های آبرسان یا ماسک های تجاری و خانگی می توان آبرسانی را انجام داد. اما نکته مهم در این مورد، تفاوت پوست کم آب با پوست خشک می باشد. پوست کم آب با نوشدن آب کافی جبران می شود. علائم آن نیز پوستی کدر و خسته خواهد بود. اما پوست خشک بر اثر عوامل متعدد مانند ژنتیک، شست و شوی زیاد و … است که نیاز به مراقبت روتین روزانه با استفاده از مرطوب کننده ها و سرم های آبرسان می باشد.

کرم مرطوب کننده درمالیفت مدل رنگی

موثرترین راه های نگهداری از پوست صورت

  • از تخت های برنزه کننده دوری کنید: تخت های برنزه کننده، درست مانند خورشید، اشعه ماوراء بنفش مضر منتشر می کنند که باعث سرطان پوست می شود. در حقیقت حتی یک جلسه برنزه کردن می تواند خطر ابتلا به ملانوما را ۲۰٪ ، سرطان سلول سنگفرشی را ۶۷٪ و سرطان سلول بازال را ۲۹٪ افزایش دهد.
  • دوری از لیزر موهای زائد و برنزه کردن پوست به طور همزمان: این دو به هیچ عنوان با هم سازگاری ندارند پس دقت کنید و به خود و پوستتان خیانت نکنید.
  • دستانتان را از صورت خود دور نگه دارید: هر وقت صورت خود را لمس کنید کثیفی، میکروب و چربی را از روی دستان به صورت خود منتقل می کنید. تلاش کنید تا در طول روز به صورتتان دست نزنید. 
  • ماسک چندکاره: شما مجبور به استفاده از یک محصول برای کل صورت خود نیستید.
  • یک لایه بردار شیمیایی را در نظر بگیرید: لایه برداری هفتگی کمک می کند تا باکتری های سالم رشد کنند. اسکراب های سنگین اثر عکس داشته و باعث تحریک آنزیم های نابودکننده کلاژن می شوند.
  • مراقبت از پوست صورت خود با ماسک ورقه ای: ماسک های ورقه ای مواد مرطوب کننده را وارد پوست می کنند. بر روی مرطوب کننده خود، یکی از این ماسک ها را در شب به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید و در روز بعد پوست شما مرطوب خواهد شد.
  • اسیدهای چرب را به برنامه روتین خود بیفزایید: پوست از اسیدهای چرب امگا برای تولید لیپیدها (روغن های مرطوب کننده) استفاده می کند و مطالعات نشان می دهد که مکمل های امگا ۳ باعث بهبود سطح چربی در پوست و آبرسانی آن می شوند.

کرم ضد چروک درمومدیک

انواع راه های درمانی پوست صورت

انواع راه های درمانی پوست صورت زمان آسیب دیدگی یا بروز اولین علائم پیری به سه روش اساسی تقسیم می شود:

روش‌های تهاجمی: شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست (بسیار هزینه بر، نیاز به بی خوشی و بی حسی)

روش‌های کم‌تهاجمی:  شامل هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل (هزینه بر نیاز به بی حسی)

 غیرتهاجمی: شامل مراقبت‌های کلی پوست مثل کرم‌های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست (بسیار کم هزینه، بدون درد). روش غیر تهاجمی شامل دو دوره می شود

 دوره پیشگیری: با استفاده از محصولات مراقبتی و روش های روتین روزانه مراقبتی، از پوست صورت مراقبت کرده و پیری را به تعویق بیندازید.

دوره درمانی: با استفاده از محصولات قوی مانند ماسک ها، ضد چرو ها، کرمهای ترمیم کننده، محصولات روشن کننده و …  آسیب ها و مشکلات پوستی مانند نشانه‌های پیری، لک و مک، آکنه و … را درمان کنید.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *