سبک زندگی, مراقبت پوست

پاکسازی پوست صورت [انواع روش ها | مراحل انجام] + معرفی محصولات

پاکسازی پوست

در این مطلب قصد داریم به تمامی نکاتی که باید درباره پاکسازی صورت بدانید و توجه نمایید بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

تقریبا همه ی بانوان به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب هستند. داشتن یک پوست سالم، زیبا و شاداب تاثیر ‌فوق‌العاده‌ای روی ظاهر دارد. پاکسازی پوست می تواند برای داشتن پوستی ایده آل به شما کمک کند. به طور طبیعی پوست انسان چربی تولید می کند. مقدار تولید این چربی به عوامل مختلفی از جمله عوامل داخلی و محیطی بستگی دارد. طبق متفاوت بودن شرایط هر فرد، میزان تولید چربی پوست نیز متفاوت است. این چربی محافظ پوست در برابر نور آفتاب است و از تبخیر بیش از حد آب از سطح پوست جلوگیری می کند و با این کار مانع خشک شدن پوست می شود.

از طرفی اگر چربی پوست کنترل نشود، تجمع این چربی ها در منافذ پوست و ترکیب آن ها با اکسیژن هوا باعث ایجاد کومدون یا جوش‌های سرسیاه می شود. پاکسازی یک راه حل مناسب برای رفع این مشکلات پوستی است.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست ایرانی و خارجی می باشد.
با ما در ارتباط باشید

منظور از پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی شامل روش هایی است که برای مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. پاکسازی برای داشتن پوستی سالم و درخشان به شما کمک می کند. با این کار مواد مفید موجود در محلول های مغذی پوست و مرطوب کننده ها به خوبی جذب پوست می گردند و تاثیر گذاری آن ها نیز بیشتر می شود. روش های مختلفی برای پاکسازی و از بین بردن آلودگی ها و جوش ها وجود دارد. معمولا پاکسازی پوست با هدف های زیر انجام می شود:

فوم شستشو درمالیفت مناسب پوست های آسیب دیده

آبرسانی، تغذیه ی پوست و خونرسانی

تقریبا در تمام روش های پاکسازی، از بخور دادن و ماساژ صورت استفاده می شود. ماساژ دادن در پاکسازی باعث خونرسانی به پوست می شود. در پاکسازی، لوسیون ها و کرم های مخصوص نیز مورد استفاده قرار می گیرند که موجب آبرسانی، ویتامین‌رسانی و تغذیه پوست می شوند.

کرم آبرسان و مغذی پوست اریس حاوی عصاره خاویار

از بین بردن سلول های مرده ی پوست

سطح پوست از سلول های مرده تشکیل شده است. این سلول ها در سطحی ترین قسمت پوست قرار دارند. وظیفه ی این سلول ها محافظت از پوست است و اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شوند. بدن هر ۳۰ روز یکبار این سلول ها را حذف و سلول های جدید را جایگزین آن ها می کند. در برخی مواقع این سلول های مرده روی پوست جمع می شوند و باعث کدر شدن پوست میگردند. از بین بردن این سلول ها با پاکسازی، به داشتن پوستی شاداب‌تر و درخشان‌تر کمک می کند.

صابون اسکراب زرد آلو فلویو ۱۰۰ گرم

از بین بردن آلودگی ها، چربی‌ها و مواد اضافی روی پوست

همانطور که گفتیم چربی هایی به طور طبیعی روی پوست ما ایجاد می شوند که در حفظ رطوبت پوست موثرند و خواص ضد میکروبی هم دارند. در برخی مواقع ممکن است این چربی ها روی پوست تجمع کنند و منافذ پوست را ببندند که این کار باعث ایجاد آکنه و جوش می شود. پاکسازی می تواند چربی های اضافی را از بین ببرد و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری کند.

منظور از پاکسازی صورت چیست؟

انواع روش های پاکسازی پوست

پاکسازی برای بهبود سلامت پوست انجام می شود که روش های مختلفی برای آن وجود دارد. تقریبا می توان روش های پاکسازی را به دو دسته ی روش های خانگی و روش های کلینیکی تقسیم کرد. شما می توانید در خانه و با محصولات طبیعی یا در کلینیک ها با روش ها و محصولات تخصصی پاکسازی پوست خود را انجام دهید که معمولا پاکسازی در کلینیک ها و با روش های تخصصی نتیجه ی بهتری برای پوست به همراه دارد. در ادامه روش های خانگی و کلینیکی پاکسازی پوست را بررسی می کنیم.

کرم لایه بردار کلوریس ۵۰ میلی لیتر

مراحل انجام پاکسازی پوست

مراحل انجام پاکسازی در روش خانگی و کلینیک با هم متفاوت است. در ادامه به مراحل انجام پاکسازی در هر دو روش می پردازیم.

روش های خانگی پاکسازی پوست

استفاده از پاک کننده های مناسب: یکی از تاثیرگذارترین روش هایی که ‌میتوانید برای مراقبت از پوست خود آن را انجام دهید، تمیز نگه‌داشتن پوست است. برای این منظور شما باید از یک پاک‌ کننده معتبر و مرغوب مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. یک شوینده مناسب ‌می‌تواند تمام آلودگی ها را از سطح پوست شما از بین ببرد.

فوم شستشوی صورت درماتوم پوست خشک

لایه برداری پوست

لایه ‌برداری، یک روش عالی برای پاکسازی و روشن‌ شدن آن محسوب ‌می‌شود. با انجام لایه ‌برداری، سلول‌های مرده‌ای که در لایه خارجی پوست وجود دارند از بین خواهند رفت. برای لایه برداری پوست می‌توانید از اسکراب ها استفاده کنید.

ژل روشن کننده و ضد آکنه درمالیفت مدل ملالیفت AC

بخور پوست

بخور پوست صورت ‌می‌تواند به حذف سموم آن و پاکسازی عمیق پوست کمک کند. این کار به‌ طرز ‌فوق‌العاده‌ای جوش های سرسیاه و سرسفید پوست را از بین می‌برد و با هیدراته کردن پوست، از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

لوسیون مرطوب کننده بوتزه مناسب صورت , دست و بدن

استفاده از ماسک های صورت

ماسک صورت باعث تغذیه پوست شده و به شفافیت آن و به نرم‌ شدن و درخشندگی پوست کمک می‌کند. برای استفاده از ماسک صورت غالبا توصیه ‌می‌شود که به نوع پوست خود دقت کرده و ماسکی را خریداری کنید که مناسب با نوع پوستتان باشد.

استفاده از تونر صورت

با استفاده از تونر، ph پوست متعادل ‌می‌شود. تونرها طراوت‌بخش هستند و غالبا ‌می‌توانند منافذ باز پوست را ببندند. تونر‌ ها همچنین پوست صورت شما را هیدراته نگه ‌می‌دارند. برای استفاده از تونر تنها کافی است یک نوع مرغوب و مناسب با پوست خود را خریداری کنید.

تونر صورت ویویسکال

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

در واقع، استفاده از ‌مرطوب‌کننده و آبرسان برای سلامت پوست بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه ‌می‌شود. این محصولات باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. سعی کنید برای سلامت و مراقبت از پوست خود به ‌صورت منظم از ‌مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید.

شما می توانید محصولات مورد نیاز برای پاکسازی پوست را با قیمت مناسب و اطمینان از اصالت کالا از فروشگاه هما به صورت آنلاین تهیه کنید.

کرم صورت هیالورون الی ژن

روش های کلینیکی پاکسازی پوست

همانطور که گفتیم، روشهای خانگی اگرچه در اغلب موارد تاثیرات ‌فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما معمولا تاثیرات آن‌ها با استفاده صحیح و در مدت‌زمان طولانی‌تری قابل مشاهده است. در مقابل، روش‌های کلینیکی بلافاصله پس از انجام تاثیر خود را نشان ‌می‌دهند و غالبا تاثیر این روش‌ها بهتر و موثرتر است. برخی از موثرترین و بهترین روش های کلینیکی پاکسازی عبارتند از:

کرم مرطوب کننده بایو اسکین مناسب پوست چرب

فشیال پوست

فیشیال پوست، در بسیاری از موارد به‌ عنوان بهترین روش کلینیکی برای تغذیه و مراقبت از پوست شناخته ‌می‌شود که تاثیرات فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. این روش معمولا در کلینیک‌ها و تحت‌نظارت دکتر پوست انجام ‌می‌شود. در روش فیشال، پوست صورت به‌طور کامل از آلودگی‌ها و چربی ها تمیز شده و باکتری های روی پوست نیز از بین ‌می‌روند. در این روش فشیال مراحل زیر انجام می شوند:

  • ماساژ پوست
  • پاکسازی پوست
  • لایه برداری پوست
  • بخور صورت
  • خارج کردن ضایعات پوستی

محلول هیالورون اسکا فارما ( آمپول غیر تزریقی )

پاکسازی پوست با لیزر

از دیگر روش های موثر کلینیکی برای پاکسازی، ‌می‌توان به پاکسازی پوست با استفاده از لیزر اشاره کرد. لیزر درمانی پوست برای پاکسازی و بهبود وضعیت و سلامت پوست، با استفاده از روش‌های مختلفی انجام ‌می‌شود. اشعه های لیزر باعث تحریک کلاژن ‌سازی پوست شده و در نهایت منجر به جوانسازی و شادابی پوست ‌می‌شود. روش لیزر درمانی برای حذف لکه‌های پوستی، منافذ باز پوست، چین و چروک‌ها و سفت ‌شدن پوست بسیار موثر است.

کرم روشن کننده و ضد لک اورلین

پاکسازی پوست با روش میکرودرم ابریژن

در این روش، در کنار پاکسازی پوست، لایه ‌برداری آن نیز به‌ طور جدی انجام ‌می‌شود. روش میکرودرم ابریژن در پاکسازی پوست و درمان زخم‌ها و آسیب‌های ناشی از نور خورشید و همچنین تغییر رنگ پوست، بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از این روش بسیاری از مشکلات شایع پوستی برطرف شده و پوست شاداب و شفاف خواهد شد.

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس ۳۰میل

پاکسازی پوست با روش میکرونیدلینگ

از دیگر روش های موثری که برای پاکسازی انجام ‌می‌شود، ‌می‌توان به روش میکرونیدلینگ اشاره کرد. این روش کلاژن‌سازی پوست را افزایش داده و با تحریک مکانیکال پوست و تولید فیبروبلاست‌ها به بازسازی پوست کمک ‌می‌کند. در این روش یکسری سوراخ‌های بسیار ریز روی پوست ایجاد می شود و با تولید مجدد فرآیند‌های اصلی و تقویتی پوست، به پاکسازی و تغییر پوست کمک ‌می‌کند.

روش میکرونیدلینگ در پاکسازی صورت غالبا برای رفع تیرگی ها و لک‌های پوستی، اسکارها و ترک‌های پوستی و همچنین برای رفع چین و چروک‌های پوستی بسیار موثر واقع ‌می‌شود.

پاکسازی پوست با روش میکرونیدلینگ

نکات مهم پاکسازی پوست

پاکسازی صورت برای لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب انجام می شود. این کار می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیرگذار انجام گیرد که این متد، کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد. اگر پاکسازی با روش های اصولی و مناسب انجام شود می تواند نتیجه ی ایده آلی برای شما داشته باشد. برای انجام صحیح پاکسازی حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از انجام پاکسازی آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.
  • از صابون برای پاکسازی صورت استفاده نکنید.
  • برای انجام پاکسازی با روش های کلینیکی، حتما به کلینیک های معتبر مراجعه کنید.
  • برای پاکسازی صورت از آب ورلم استفاده کنید.
  • با استفاده از تونر PH پوست خود را تنظیم کنید.

میسلار واتر درمالیفت پوست حساس

مراقبت های قبل و بعد از پاکسازی پوست

واضح است که مراقبت های قبل و بعد از پاکسازی صورت، به اندازه خود پاکسازی مهم است، زیرا اگر این موارد را رعایت نکنیم، ممکن است تمام فرآیند پاکسازی بی نتیجه شود.

برای نتیجه گیری از پاکسازی، بهتر است قبل از انجام پاکسازی حتما به طور کامل آرایش خود را پاک کنید و از چند روز قبل از فیشیال، از محصولات لایه بردار زبر استفاده نشود. و بعد از انجام آن موارد زیر را رعایت کنید:

  • به جوش و آکنه صورت دست نزنید.
  • آرایش سنگین انجام ندهید.
  • به استخر و سونا نروید.
  • صورتتان را ماساژ ندهید.
  • از لایه بردار یا اسکراب صورت استفاده نکنید.
  • از آفتاب دوری کنید.
  • ورزش نکنید.
  • تا یک هفته اپیلاسیون نکنید.

تونر بهار نارنج عارضی

فواید پاکسازی پوست

همانطور که گفتیم پاکسازی پوست با روش ها مختلف فواید زیادی برای پوست دارد از جمله فواید پاکسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف سلول های مرده از روی پوست و باز شدن منافذ
  • کمک در رسیدن به پوستی شاداب و درخشنده
  • رفع تیرگی ها و لک‌های پوستی
  • پیشگیری از چروک و پیری زودرس
  • رفع اسکارها و ترک‌های پوستی

کرم استرچ مارک اسکارهیل ۹۰ میل

عوارض پاکسازی پوست

پاکسازی اگر به صورت اصولی و توسط متخصصین در این زمینه انجام شود معمولا عوارضی ندارد. ممکن است بعد از پاکسازی، پوست دچار قرمزی شود که این امر طبیعی است و نیاز به درمانی ندارد و با گذشت چند ساعت این قرمزی از بین می رود. اما اگر پاکسازی غیر اصولی انجام شود ممکن است باعث ایجاد عوارض جدی نظیر انتقال عفونت‌های پوستی از فردی به فرد دیگر شود. در نتیجه توصیه می شود خدمات پاکسازی پوست را در مراکز و کلینیک های معتبر انجام دهید.

کرم ترمیم کننده الیوکس

محصولات مورد استفاده در فشیال پوست

همانطور که گفتیم فشیال یکی از روش های کلینیکی پاکسازی پوست است. در مراحل مختلف این روش از محصولات متفاوتی استفاده می شود که کیفیت این محصولات در انجام فشیال بسیار مهم است. موارد زیر محصولاتی هستند که در فشیال مورد استفاده قرار می گیرند:

فشیال پوست

نتیجه گیری

در این مطلب راجع به پاکسازی پوست صورت، مزایا و معایب آن، روش های پاکسازی و… توضیحاتی دادیم. اگر قصد انجام پاکسازی دارید بهتر است این مطالب را به دقت بخوانید و به نکات آن کاملا دقت کنید چرا که برای رسیدن به نتیجه ای خوب از پاکسازی، باید بهترین روش را متناسب با پوست و نیاز خود انتخاب کنید و مراقبت های قبل و بعد آن را به درستی انجام دهید.

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *