مراقبت پوست

معرفی بهترین ضد لک و روشن کننده ها

بهترین ضد لک و روشن کننده

از آنجایی که سلامت و زیبایی پوست همیشه مورد توجه بوده و از فاکتور های مهم زیبایی می باشد ، در اینجا قصد داریم به معرفی ویژگی های بهترین ضد لک و روشن کننده ها بپردازیم.

[lwptoc title=”آنچه در ادامه می خوانید” hideItems=”1″]

انواع لک:

گرایش به پوست روشن یا تیره در فرهنگ های مختلف متفاوت است. مثلا در آسیا افراد به داشتن پوستی روشن و در اروپا به داشتن پوستی برنزه تمایل دارند. محصولات ضد لک و روشن کننده، علاوه بر روشن کردن پوست، ضد لک نیز می باشند و لک و کک و مک هایی که به دلایل مختلف بر روی صورت ظاهر می شوند را از بین می برند. ابتدا با لک و عوامل ایجاد آن آشنا می شویم. به طور کلی شایع ترین عوامل ایجاد لک توی صورت رو می تونیم این موارد در نظر بگیریم:

  • ملاسما یا لک حاملگی
  •  پیری
  •  سوء تغذیه و کمبود ویتامین
  • در اثر مصرف بعضی داروها
  • ناشی از التهاب پوست
  •  بیماری ها
  • ملانیسم یا لک ارثی منتشر بدن
  • عطرها و ادکلن های حاوی ۵- متوکسی پورالن و برگاموت
  • لک های شغلی
  • تماس با نور آفتاب

کرم های ضد لک یکی از ایده ال ترین گزینه های انتخابی برای کسانی است که همه راه های از بین بردن لک را تجربه کرده اند اما همچنان موفق نشده و لک های صورتشان از بین نرفته اند. کرم های ضد لک کمک بسیاری به محو و کم رنگ شدن لک های شما می کنند و شما می توانید تاثیر واقعی آن ها را بر روی صورت خود مشاهده کنید.

کرم ژل روشن کننده درمالیفت

از یک کرم ضد لک عالی چه انتظاری باید داشت؟

معمولاً یک کرم یا سرم ضد لک قوی و عالی ۲ درصد هیدروکینون (Hydroquinone) داشته و این مقدار برای روشن‌تر کردن پوست و از بین‌بردن لکه‌ها کفایت می کند. بسیاری از مردم از هیدروکینون واهمه دارند ولی نیازی به نگرانی و ترس نیست.

از طرف دیگر افرادی که رویای درخشان‌تر شدن پوست را دارند باید به دنبال کرم های روشن کننده بگردند.  این دو محصول ضد لک و روشن کننده، پوست را روشن‌ و درخشان می‌کنند. البته شرط موفقیت در این است که حتما در کنار کرم های ضد لک و روشن کننده از ضد آفتاب با حداقل SFP 30 استفاده شود تا تاثیر و نتیجه آن بهتر قابل دیدن باشد.

اگر به دنبال خرید کرم ضد لک یا روشن کننده عالی می‌گردید بهتر است اول با تفاوت آن ها آشنا شوید.

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس ۳۰میل

تفاوت کرم ضد لک و روشن کننده

کرم ضد لک محصولی است که در داروخانه و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایش فروخته می شود. وجود هیدروکینون در این کرم‌ها، کاهش لکه‌های سیاه و قهوه‌ای و کک و مک را که به خاطر قرارگرفتن در برابر نور خورشید ایجاد شده، تضمین می‌کند.

از طرف دیگر کرم روشن کننده به‌عنوان محصول آرایشی شناخته شده که دارای ترکیبات مختلفی مثل ویتامین C، آربوتین (arbutin)، عصاره‌ی انواع توت، عصاره‌ی شیرین‌بیان و نیاسینامید (niacinamide) هستند. تحقیقات آزمایشگاهی ثابت کرده است که وجود این مواد، تاثیر چشمگیری در هماهنگ‌کردن رنگ پوست داشته و سطح آن را جذاب و درخشان می‌کنند.

پس می‌توان گفت افرادی که از لک های تیره موجود بر روی صورت خود خسته شده اند، باید سراغ کرم ضد لک را بگیرند و از آن بر روی پوست خود  استفاده کنند. اگر به طور مداوم روزانه و به مدت ۲ تا ۳ ماه از کرم های ضد لک مناسب پوست خود استفاده کنید اکثر لکه های قهوه ای و تیره پوست که در ۱سال اخیر بر روی پوست ظاهر شده اند کم رنگ شده و از بین می روند. به عبارت دیگر به ازای هر ۱ سال که از عمر لکه‌ها روی پوست می‌گذرد باید ۲ ماه از یک کرم ضد لک خوب استفاده کرد تا به طور کامل از شر این لکه‌ها راحت شوید.

کرم ضد لک قوی سانیورا حاوی هیدروکینون ۴%

پس از کرم روشن کننده باید چه توقعی داشته باشیم؟

استفاده از کرم های روشن کننده به طور مداوم و طولانی مدت، ناهماهنگی رنگ پوست را برطرف کرده و با نرم و آب رسانی کردن بافت پوست، پوست را شاداب و جوان می کنند.

اگر صورت شما دچار کک و مک و لک نشده و نیازی به از بین بردن آن ها ندارید می توانید برای درخشان کردن پوست خود از روشن کننده ها استفاده کنید اما اگر هم قصد از بین بردن لکه و هم قصد روشن کردن پوست خود را دارید می توانید از کرم های ضد لکی که خاصیت روشن کنندگی دارند استفاده کنید و یا در کنار استفاده از کرم ضد لک، به طور جداگانه از کرم روشن کننده مصرف کنید. 

طبق تحقیقات، کرم های دارای هیدروکینون و ترکیبات روشن کننده مانند ویتامین C، تاثیر بیشتری بر روی از بین بردن لکه های پوست دارند. از طرف دیگر نیز اکثر کرم های روشن کننده دارای موادی مانند آنتی اکسیدان هستند که به آب رسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می کنند. 

کرم های ضد لک مرتبط با نوع پوست و بیماری شما

برای تاثیر پذیری بیشتر کرم های ضد لک باید آن ها را با توجه به نوع لک، نوع پوست یا بیماری پوستی خود انتخاب کنید. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب کرم ضد لک، جنس پوست خود را که می تواند خشک، چرب، معمولی، مختلط و یا حساس باشد را مشخص کنید. سپس دلایلی که باعث ایجاد لکه ها شده است را پیدا کنید، این عوامل می تواند ریشه در ژنتیک، سن، آب و هوا، رژیم غذایی و… داشته باشد. بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید. بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی و خارجی یا بهترین کرم ضد لک آمریکایی، همگی باید بر اساس نوع پوست انتخاب و استفاده شود.

پن روشن کننده درمالیفت مدل ملالیفت

 مزایای استفاده از کرم های ضد لک

بهترین کرم های آبرسان ضد لک صورت، مزایای بسیاری داشته و می توانند مناسب هر نوع پوست و بیماری باشند، اما توجه به این نکته ضروری است که کرم های ضد لک باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و استاندارد باشد تا بعد از قطع استفاده از محصولات، پوست دچار لک های بیشتر نشود یا لک های قبلی دوباره باز نگردند.

علاوه بر این این نکته را به خاطر داشته باشید که حتما باید در کنار مصرف کرم ضد لک از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب نیز استفاده کرد.

از مزایای کرم های ضد لک می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

•    بر طرف کننده قوی لک های ناشی از ملاسما

•    رفع لک های  آفتاب سوختگی

•    حذف لکه های افزایش سن

•    محو شدن جوش صورت و کک و مک

•    روشن کننده پوست های تیره، گندمی و سبزه

•    بدون عوارض و برگشت ( اگه کرم استاندارد تهیه شود)

•    بدون قرمز کردن پوست

•   شاداب شدن پوست بدون نازک شدن

•   شفاف و درخشان کردن پوست

•    جوان کننده پوست

•     اکسیژن رسانی به پوست

•    درمان لکه های قدیمی و مانع از بروز لکه های جدید

•    افزایش انرژی پوست

ژل روشن کننده و ضد آکنه درمالیفت مدل ملالیفت AC

کرم ضد لک و روشن کننده پوست

کرم های ضد لک و روشن کننده پوست این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که با یک تیر دو نشان بزنید، به این ترتیب که همزمان هم به محو شدن لک های پوستی کمک کرده و هم باعث روشن شدن پوست شما می شوند. حتی در مواردی که پوست به دلیل آفتاب سوختگی دچار تیرگی می شود، با استفاده از این کرم ها می توان رنگ پوست را به حالت طبیعی و اولیه خود برگرداند.

اما فراموش نکنید که قبل از خروج منزل و قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید حتما از کرم های ضد آفتاب نیز استفاده کنید تا از آسیب هایی که اشعه های نور خورشید داشته و باعث تشدید لک ها می شود جلوگیری کنید.

 

با این روش ها تاثیر کرم ضد لک و روشن کننده را تضمین کنید

 

۱. با مواد شوینده مخصوص پوست، پوست خود را کاملاً تمیز کنید؛

۲. تونر بزنید؛

۳. لایه برداری پوست را شروع کنید؛

۴. به نواحی لکه‌دار یا تمامی صورت، کرم ضد لک بزنید؛

۵. روی همه‌ی قسمت‌های صورت کرم روشن کننده بمالید. (این فرایند را میتوان فقط بعدازظهرها انجام داد)؛

۶. کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب با مقدار  SPF 30 و بیشتر از آن را فراموش نکنید.

کرم ضد لک و روشن کننده فرونیا

 

 

کرم ضد لک بسیار قوی درماتوم مدل ملازکس

انتخاب بهترین روشن کننده های پوست

سعی کنید کرم ضد لکی را انتخاب کنید که حاوی مواد روشن‌کننده طبیعی بوده تا کمترین عوارض ممکن را برای پوست ایجاد کند. علاوه بر این بهتر است از کرم های ضد لکی استفاده شود که حاوی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز پوست باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هم از مواد ضروری هستند که حتماً باید در کرم ضد لک انتخابی شما وجود داشته باشد؛ چون این مواد در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت کرده و باعث تعویق پیر پوستی می شوند.

کلام آخر برای کرم های ضد لک و روشن کننده پوست

توصیه می کنیم کرم های روشن کننده و یا ضد لک را بر اساس شرایط سنی، نوع بیماری و نوع جنس پوست و رژیم غذایی انتخاب کنید. اگر به خاطر بارداری پوست شما دچار لک بهتر است از کرم های ضد لک قوی استفاده کنید.

کرم ضد لک فارماسریز برای مراقبت شب ۳۰ میلی لیتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *