مراقبت از مو

درمان موخوره و خشکی موها + معرفی محصولات

درمان موخوره

موخوره و خشکی ساقه مو یکی از مشکلات رایج بین خانم ها و آقایون در تمامی سنین می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روش های درمان موخوره و خشکی مو بپردازیم.

همه‌ی ما، چه خانم چه آقا قطعا تا الان در زندگی خود با پدیده‌ای به نام موخوره و یا خشکی مو مواجه شده‌ایم. اتفاقی که در اثر آن انتهای موها دو شاخه می‌شوند یا در بعضی مواقع شکاف برمی‌دارند. اگه به موقع به داد موهایمان نرسیم، تمام موها درگیر این مشکل خواهند شد. پس اگر به دنبال درمان موخوره و خشکی موها هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

شامپو ضد شوره و خارش نوپریت مدل نوپری پیروکس جی

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد.
با ما در ارتباط باشید

موخوره چیست؟

یکی از مشکلات افراد به خصوص خانم‌ها و کسانی که موی بلندی دارند، موخوره است که این مشکل علل مختلفی دارد که ما در ادامه از مهم‌ترین این علت‌ها، اشاره کردیم:

  • اولین دلیل موخوره، خشکی بیش از حد موها است که می‌تواند به دلیل استفاده از شامپوهای نامناسب و یا ناشی از بیماری‌های افراد مانند تیروئید باشد.
  • بلند نگه داشتن طولانی مدت موها هم می‌تواند به تدریج موها را دچار خشکی کند و بعد از مدتی سلامت و انسجام موها را به خطر بیاندازد و موخوره به وجود بیاید. بلند کردن موها باید با نگهداری صحیح و مناسب همراه باشد مانند این که هر ماه موهای خود را نوک گیری کنید.
  • شستشوی بیش از حد موها یا شستشو به روشی اشتباه سومین عامل موخوره و خشکی مو است. به عنوان مثال شما نباید از ساقه، موها را بشویید. برای پیشگیری و درمان موخوره و خشکی موها ابتدا ریشه موها را با شامپو و مواد شوینده بشورید و با ساقه موها کاری نداشته باشید. شستشو مداوم ساقه‌ها در نهایت منجر به موخوره در انتهای مو خواهد شد.
  • علت بعدی در موخوره موها اشتباه خشک کردن آن است. بهترین روش برای خشک کردن موها این است که پس از حمام موهای خود را در حوله بپیچید و بعد از نیم ساعت به آرامی و با درجه پایین سشوار موهای خود خشک نمایید. بلافاصله خشک کردن موها می‌تواند سبب ایجاد موخوره شود.
  • دکلره و رنگ کردن مداوم موها باعث می‌شود موهای شما به مرور زمان خشک شود و موخوره در آن ایجاد شود.
  • شانه کردن نامناسب موها به خصوص زمانی که خیس و نم دار هستند سبب بروز موخوره خواهد شد. حتی استفاده از برس‌های ریز هم می‌تواند به مو آسیب برساند.

در نهایت لازم است این نکته را به شما یادآوری کنیم که موخوره باعث ریزش مو نمی‌شود اما با درمان موخوره و خشکی موها می‌توانید همیشه موهای سالمی داشته باشید.

سرم مو موهای وز دار درمالیفت

انواع روش های درمان موخوره و خشکی مو

اگر موهای شما موخوره دارد و نمی‌دانید از چه روش‌هایی استفاده کنید تا از شر آن خلاص شوید، به شما توصیه می‌کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

  • استفاده از روغن‌های معدنی مناسب مانند روغن جوجوبا، نارگیل و روغن آرگان یک راه حل عالی است. این روغن‌ها در عین حال که به شما کمک می‌کند تا موهای شما دچار خشکی نشوند، با خاصیت مرطوب کنندگی‌ای که دارند، باعث شفافیت و درخشندگی موها هم خواهد شد و موخوره را از بین می‌برد.
  • جنس موهای خود را شناسایی کنید و متناسب با آن شامپوی خود را خریداری کنید. این موضوع سبب می‌شود موهای شما آسیب کمتری ببیند و نسبت به قبل خوش حالت‌تر شود. علاوه بر همه‌ی این‌ها شامپویی که شما استفاده می‌کنید باید حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین، روغن بادام تلخ، روغن آرگان و … باشد تا بتواند به بهبود شرایط موهای شما کمک کند و باعث درمان موخوره و خشکی موها خواهد شد.
  • برای مراقبت موها شست وشوی مداوم آن‌ها لازم است چرا که همین کار به مرور زمان به موی شما آسیب خواهد رساند. شما باید موهای خود را در زمان‌ها مناسب و با استفاده از شامپوهایی که به شما گفتیم شست و شو دهید و سپس از محصولات مراقبتی موها مانند سرم و روغن مو استفاده نمایید. سرم‌های مو معمولا حاوی روغن گیاهی هستند و از ایجاد موخوره و خشکی مو جلوگیری می‌کنند.
  • آداب شانه زدن موها را رعایت کنید. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که شانه کردن موها را از ریشه شروع می‌کنید و به سمت ساقه‌ها می‌روید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید چرا که این کار سبب گره خوردن موها در انتها و آسیب رسانی به ساقه‌ی مو خواهد شد. بهترین روش برای شانه کردن مو این است که از انتها شروع کرده و سپس بالا رفتن به سمت ریشه را ادامه دهید. این روش یک نوع پیشگیری و درمان موخوره و خشکی موها است.

شامپو مو اریس مدل موهای خشک و رنگ شده

خشکی موها و علل شایع آن

پزشکان بر این باور هستند که موهای شما به علت‌های زیر دچار خشکی می‌شوند:

  • پوست سر شما نمی‌تواند به اندازه کافی رطوبت و چربی برای مرطوب کردن موهای شما ایجاد کند.
  • موی شما به راحتی این اجازه را می‌دهد که رطوبت از سطح پوست سر شما فرار کند.

اگر پوست سر شما رطوبت و چربی کافی ایجاد نمی‌کند.

موها به صورت طبیعی روغن ندارند اما نوعی ماده روغنی در پوست سر و ریشه‌ی مو وجود دارد که موجب مرطوب، نرم و درخشان شدن موها خواهد شد. اگر پوست کف سر چربی کافی تولید نکند، در نهایت منجر به خشکی مو می‌شود و اگر هم بیش از اندازه این چربی تولید شود، موهای شما چرب و روغنی خواهد شد. با افزایش سن، ریشه موهای شما به طور طبیعی مرطوب کننده کمتری ایجاد می‌کند و از آن جایی که ریشه‌های مو زیر پوست قرار دارند، به تبع پوست سر شما هم خشک خواهد شد.

محلول ضد شوره کازموسپ

 

هر رشته موی سالم یک لایه محافظتی به نام کوتیکول دارد که موهای شما را از گرما و آفتاب محافظت می‌کند. در یک کوتیکول سالم لایه‌ها در هم قرار می‌گیرند و این رطوبت را حفظ می‌کنند. زمانی که لایه‌های کوتیکول از مو جدا می‌شوند، دیگر نمی‌توانند رطوبت را در مو نگه دارند که در این صورت مقداری روغن و رطوبت از سطح موها فرار خواهد کرد.

بهترین راهکارهای درمان خشکی موها و موخوره

 

  • موهای خود را کمتر از قبل بشویید. مثلا به جای این که هر روز موها را بشویید، به هفته‌ای دو الی سه بار شستشو بسنده کنید.
  • همیشه شامپو نزنید و ضرورتی ندارد که موهای خود را با شست و شوی زیاد خشک نمایید.
  • از یک شامپوی ملایم که برای رفع خشکی مو تولید شده، استفاده نمایید چرا که این نوع از شامپوها از مواد شوینده‌ی کمتری برخوردار هستند.
  • از محصولاتی برای موهای خود استفاده کنید که الکل ندارند چرا که الکل سبب خشکی زیاد مو می‌شود.
  • بعد از شامپو زدن حتما از نرم کننده یا ماسک موی آبرسان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کوتیکول به صورت صاف روی موی شما بخوابد. در این صورت بعد از استفاده از روغن‌های طبیعی روی پوست هم باعث می‌شود درخشندگی و شفافیت موی شما بیشتر شود.
  • روغن جوجوبا یا نارگیل را روی پوست سر خود به آرامی ماساژ دهید تا رطوبت جذب شود. این روغن‌ها سبب کم شدن خشکی سر شده و درخشندگی و طراوت موها را هم افزایش می‌دهد.
  • پس از این که این روش‌ها را امتحان کردید اما موهای شما همچنان خشک و شکننده است یا این که دچار خستگی، عدم تحمل سرما و یا ضعف و بی حالی مزمن هستید، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشکل شما ناشی از بیماری زمینه‌ای خاصی نیست.

ماسک مو موهای خشک و آسیب دیده درمالیفت (با آبکشی)

جمع بندی

ما در این مقاله از از درمان موخوره و خشکی موها گفتیم و تلاش ما بر این بود که ابتدا شما را با این پدیده و علت‌های آن آشنا کنیم و سپس راه حل‌های پیشگیری و درمان آن را برای شما بگوییم. پس اگر موهایتان دچار موخوره و خشکی شده یا در تلاش این هستید که این اتفاق برای موهایتان نیفتد به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید. اگر به تمامی نکاتی که برای شما گفتیم به صورت اصولی رعایت کنید، مطمئن باشید که از شر این مشکل رها خواهید شد.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *