آرایشی و زیبایی, مراقبت از مو, مراقبت و سلامتی

موثرترین روش درمان شوره سر + معرفی محصولات

درمان شوره سر

با شوره سر خداحافظی کنید! شاید سوال پیش بیاد آخه چجوری؟؟ در این مطلب قصد داریم موثرترین روش های درمان شوره سر را بررسی نماییم.

آیا تا به حال به دانه های نمکی شکل که موقع شانه کردن روی لباس و شانه هایتان می ریزند دقت کردید؟ این دانه های نمکی شکل همان شوره سر هستند.. اگر می خواهید با عوارض و درمان شوره سر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی می باشد.
با ما در ارتباط باشید

شامپو ضد شوره و تقویت کننده مو کازموسپ

چه عواملی باعث شوره سر می شود؟

در اثر تجمع بیش از حد چربی در مو شوره ایجاد می شود. شوره می تواند در هر جایی که موهای بدن انسان می روید وجود داشته باشد. مانند زیر بغل، پوست سر، ابروها. برخی افراد ممکن است کثیفی  موها را موجب شوره سر بدانند اما معمولا این طور نیست شوره سر به دلایل مختلف به وجود می آید از جمله: تغذیه نامناسب، نگرانی وذاسترس، هوای مرطوب و گرم یا خشک و سرد، تعریق زیاد، عدم تعادل هورمون ها، باقی ماندن بقایای شامپو و صابون در کف سر و …

علاوه بر این علائم قارچ ها هم می توانند موجب شوره سر شوند در واقع برخی از دانشمندان مهم ترین علائم شوره سر را قارچ می دانند.

شامپو ضد شوره بایو اسکین

انواع شوره سر و راه های درمان آن

شوره پوست خشک

شوره خشک یکی از رایج ترین شوره هاست که دلیل اصلی آن خشکی کف سر است و در فصل زمستان تعداد آن افزایش پیدا می کند. شکل این شوره ها ریز، سفید و گرد است که روی لباس و شانه فرد می ریزند و موجب خجالت فرد می شوند. البته لازم به ذکر است که این نوع شوره موقتی است و به راحتی  بهبود پیدا می کند.

شوره سبوم

یکی دیگر از انواع شوره، شوره سبوم است که وظیفه آن حفاظت از پوست سر می باشد. شوره سبوم در صورتی به وجود می آید که چربی سر افزایش پیدا کند و باعث چرب شدن پوست سر می شوند. رنگ این پوسته زرد است و ممکن است در هر سنی به وجود بیاید.

شامپو ضد شوره نوپریت مدل بازول دی

شوره قارچ

یکی از رایج ترین شوره ها شوره قارچ است که علت به وجود آمدن آن چربی پوست سر است. به طور کلی قارچ ها رشد محدودی دارند اما قارچ شوره به دلیل چربی به سرعت رشد کرده و موجب خارش و عفونت پوست سر می شوند. رنگ این نوع شوره سفید متمایل به زرد است.

شوره اماس سبوریک

این نوع شوره بدترین نوع شوره است که موجب التهاب در پوست و همچنین قرمزی می شود. در برخی موارد دیگر اعضای بدن را نیز درگیر می کند؛ مانند گردن، گوش و ابرو. هچنین این نوع شوره با تغییرات هورمونی افزایش پیدا می کند. مبتلایان به این شوره پوستی ضخیم دارند.

درمان شوره سر

شناخت راه های درمان شوره سر

کنترل استرس یکی از عوامل به وجود آمدن مشکلات پوست و مو است. تحقیقات نشان داده که کنترل استرس می تواند در خوب شدن شوره سر موثر باشد. شانه زدن مرتب موها موجب می شود سلول های مرده پوست سر از بین برود. باید توجه داشته باشیم که از شانه مناسب استفاده کنیم. استفاده از شامپوهای نامناسب که با مو سازگاری ندارند و همچنین رنگ کردن مدام موها موجب مشکلاتی نظیر شوره سر می شود.

شامپو ضد شوره اریس مناسب انواع مو

آیا شوره می تواند موجب ریزش مو شود؟

در بیشتر موارد شوره موجب ریزش مو نمی شود اما ممکن است شوره و ریزش مو به دنبال هم به وجود بیایند. یکی از دلایلی که می گویند که شوره موجب ریزش می شود این است که خارش ناشی از شوره موجب خراش روی پوست سر می شود و این خراش موجب از بین رفت مو می شود در نتیجه ریزش مو را به همراه دارد.

شامپو ضد شوره موهای چرب درمالیفت

چه مواد غذایی موجب کنترل و درمان شوره می شوند؟

نخود

نخود از بروز شوره سر جلوگیری می کند. چون این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین می باشد که در درمان شوره سر موثر است. از نخود می توان در سالاد و غذاهای متنوعی استفاده کرد.

زنجبیل

زنجبیل خواص زیادی برای سلامتی ما دارد که یکی از خواص آن خلاص شدن از شوره است. از آنجایی که زنجبیل خاصیت ضد قارچ دارد تاثیر قابل ملاحظه ایی در رفع شوره سر نیز دارد.

سیر

سیر، این ماده بد بو و پرخاصیت نقش به سزایی در درمان شوره سر محسوب می شود چون یک ضد باکتری و ضد قارج طبیعی است. می توان از سیر به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان شوره استفاده کرد.

تخم مرغ

همان طور که می دانید تخم مرغ حاوی بیوتین است و بیوتین هم مواد مغذی برای رشد مو دارد. به همین دلیل تخم مرغ در بسیاری از مکمل ها که برای مو کاربرد دارد استفاده می شود.

نارگیل

به جرات می توان گفت که روغن نارگیل از بهترین روغن های جهان است که حدود ۹۰ درصد چربی آن اشباع است. به همین دلیل یکی از روغن های مفید برای از بین بردن شوره و درمان آن است.

شامپو ضد شوره و خارش نوپریت مدل نوپری پیروکس جی

آیا شوره سر خطرناک است؟

شوره به تنهایی نمی تواند خطرناک باشد. اما اگر همراه با خارش شدید و همچنین اگر با علامت عفونت، نظیر قرمزی و حساسیت به لمس باشد می تواند مشکل ساز شود. در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد.

شامپو ضد شوره الی ژن

آیا کودکان هم دچار شوره سر می شوند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله کودکان معمولا ۲ ماه اول پس از تولد خود ممکن است دچار شوره شوند که ممکن است چند هفته و ماه طول بکشد برای درمان سر نوزادان می توان از روغن کودک و همچنین شست و شوی منظم کمک گرفت البته می توان گفت که اگر این بیماری با علائم دیگری چون ترک پوست، تورم، خونریزی و همچنین وسیع شدن علائم در نقاط بدن همراه باشد، می تواند مشکل ساز شود و باید به پزشک مراجعه کرد.

شامپو ضد شوره درمالیفت مناسب موها و شوره خشک

رابطه دوران نوجوانی با شوره سر

شوره یکی از مشکلات رایج در بزرگسالی است که منشا آن مربوط به نوجوانی می باشد. زمانی که چربی و شوره سر به شدت زیاد شده تا جایی که برخی افراد برای رهایی از این معضل به پزشک مراجعه می کنند. البته باید روش های درمانی متداول در از بین بردن شوره سر چرب، بی تاثیر بوده باشد. این دوره از زندگی با توجه به تغییرات هورمون های جنسی و افزایش هورمون مردانه، با معضلی به نام چربی و شوره سر همراه است. معظل شوره و چربی سر در آقایان بیشتر از خانم ها است.

محلول ضد شوره کازموسپ

شوره سر چرب چیست؟

یکی از بدترین معظل در سنین نوجوانی و بلوغ که در اثر هماهنگ نبودن فعالیت غدد چربی اتفاق می افتد شوره است. وقتی فعالیت غدد زیاد می شود باعث اضافه شدن چربی اضافی سر می شود که ترکیب چربی با سلول مرده پوست و همچنین آلودگی محیط، به صورت شوره چرب سر نمایان خواهد شد.

انواع روش های درمان شوره سر

جمع بندی

با توجه به مطالب ذکر شده می توان گفت که شوره سر به طور کلی خطرناک نبوده، جز در موارد که موجب خارش و سوزش و هچنین التهاب شود و اینکه افرادی که دچار این معضل هستند می توانند با مصرف بعضی از مواد غذایی مفید از شوره جلوگیری و حتی درمان کنند. همانطور که گفته شد شوره سر در نوزادان هم اتفاق می افتد اما حداکثر میزان آن در نوجوانی زمانی که هورمون ها دچار تغییر می شود، است و اینکه این شوره چرب در آقایان بیشتر از خانم ها رخ می دهد. شوره ها رنگ های مختلفی دارند که بسته به نوع آن متفاوت است.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *