نمایش 1–8 از 177 نتیجه

نمایش 9 24 36

درباره محصولات مویی و مراقبت از مو بیشتر بدانید

هر نوع مو، چه مجعد و چه صاف، سزاوار مراقبت مو ویژه خود است. از آنجایی که هر نوع مو منحصر به فرد است، شما نیاز به یک روال مراقبت از مو دارید که فقط برای شما مناسب باشد. این به سادگی به این معنی است که یک فرد مو صاف نباید از روال موهای مجعد پیروی کند و بالعکس.

یک برنامه روزانه مراقبت از مو :

پیروی از این نکات مراقبت از مو و  نکات و ترفندهای کلی که برای همه انواع مو مفید هستند و با استفاده از محصولات مراقبت از موی موجود در فروشگاه هما، شما را به رویاهای خود برای داشتن موهای قوی و سالم نزدیک می کند.

از آب گرم  استفاده نکنید:

آب داغ می‌تواند موها را خشک کند و به سرعت رنگ را از بین می‌برد.لازم نیست دوش آب سرد یا حمام سرد را تحمل کنید. فقط به جای آن از آب ولرم استفاده کنید.

هر روز شامپو نزنید:

شامپو زدن مداوم می تواند باعث خشک شدن موهای شما شود، به خصوص زمانی که موهای شما به طور طبیعی خشک است. برای کمک به مقابله با این مشکل، هفته ای دو بار از شامپو استفاده کنید.

از شامپوی مناسب استفاده کنید:

برای پاکسازی پوست سر و ساقه های مو، باید از شامپوی مناسبی استفاده کنید که حاوی لیست بلند بالایی از مواد شیمیایی مضر نباشد. همچنین، بسته به نوع موی خود، باید شامپویی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. این باعث تغذیه و تقویت فولیکول های مو و افزایش ضخامت آن می شود.

به طور مرتب موهای خود را کوتاه کنید:

کوتاه کردن موها هر 3 تا 8 هفته برای کاهش شکستگی و شکافتن انتهای مو و همچنین رشد مفید است.

با موهای خود به آرامی رفتار کنید:

ترفندی که می‌توانید موهایتان را به حالت طبیعی درآورید، این است که به آرامی با موهایتان رفتار کنید. بنابراین، از حمله به موهای خیس خود با مالش و کشیدن شدید آن خودداری کنید. در عوض، آنها را به آرامی مالش دهید تا از شکستگی مو جلوگیری کنید. علاوه بر این، هنگام شانه زدن موهای خود را نکشید. این می تواند منجر به نازک شدن مو شود و به نوبه خود به پوست سر شما آسیب برساند.

از یک نرم کننده استفاده کنید:

شامپو زدن به تنهایی کارساز نخواهد بود. شما به یک نرم کننده مو نیز نیاز دارید. استفاده از نرم کننده مو پوست سر و موهای شما را تغذیه می کند و درخشندگی و سلامت موها را برای شما به ارمغان می آورد.

موهای خود را با مقداری روغن درمان کنید:

گام اساسی برای روتین مراقبت از مو این است که موهای خود را به طور منظم روغن کاری کنید. این یک درمان سریع برای موهای آسیب دیده، موهای خشک، موخوره، شوره سر، و همچنین موهای زبر و وز شده است. موهای شما را صاف و بدون وز می کند و در نتیجه فولیکول های مو را تقویت کرده و حجم آن را افزایش می دهد.

از ماسک های مو استفاده کنید:

درست مانند یک ماسک صورت که پوست شما را تغذیه می کند، یک ماسک مو می تواند در تبدیل موهای خشک و وز به موهای سالم و براق معجزه کند. ماسک ها آسیب‌دیدگی را ترمیم می‌کنند و موهای شما را جوان می‌کنند و آنها را ابریشمی، براق و انعطاف‌پذیر می‌کنند.

با تغییر فصل، محصولات مویی خود را عوض کنید:

ممکن است لازم باشد در قسمت های خاصی از سال روال خود را تغییر دهید. هنگامی که ماه های زمستان فرا می رسد، بسیاری باید محصولاتی با خواص آبرسانی اضافی را انتخاب کنند. اما در فصل گرم‌تر تابستان، ممکن است بخواهید فرمول‌های سبک‌تری را انتخاب کنید تا به موها در مواجهه با رطوبت کمک کنند و درخشنده باقی بماند.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید:

حتی رژیم غذایی شما می تواند برای موهای شما مفید باشد. مطمئن شوید که این مواد مغذی را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

پروتئین :

که به عنوان بلوک ساختمانی مو نیز شناخته می شود و تنها در صورتی به مو می رسد که به اندازه کافی مصرف شود. اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی کنید، منتظر شکنندگی و خشکی موهایتان باشید.پ

آهن :

منبع مهمی برای حیات مو است. هنگامی که آهن بدن به اندازه کافی نباشد، رشد مو می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

ویتامین A :

برای تولید روغن های طبیعی مو مورد نیاز است.

ویتامین C :

به تولید کلاژن کمک می کند و در نتیجه مو را تقویت می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 :

برای آبرسانی و سلامت کلی پوست سر مورد نیاز هستند.

شناخت عوامل موثر بر ایجاد مشکلات مو :

توجه به این تغییرات و واکنش مناسب می تواند موهای شما را سالم نگه دارد.

افزایش سن:

بافت مو هر ۷ سال یکبار تغییر می کند. موها به صورت دسته‌ای رشد می‌کنند و با گذشت زمان، تارهای کمتری ظاهر می‌شود که نازک شدن و ضعیف‌تر شدن موها که اغلب با پیری همراه است را به دنبال خود می آورد.

تغییرات هورمونی:

هورمون ها همچنین می توانند مو را تغییر دهند. به عنوان مثال، در دوران بارداری، افزایش سطح استروژن می تواند ریزش مو را کند کند و در نتیجه موهایی ضخیم تر و براق تر به نظر برسد. هنگامی که سطح این نوع هورمون ها کاهش می یابد، ریزش مو ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، یائسگی اغلب با چنین مشکلات مو مرتبط است.

دسته بندی انواع مو

انواع مو در یکی از چهار دسته قرار می گیرند: صاف، مجعد، فر، وز و گره خورده

هر کدام جنبه های مثبت و منفی خود را دارند. به عنوان مثال، موهای صاف معمولاً سریعتر از موهای مجعد چرب به نظر می رسند زیرا روغن به سرعت در ساقه مو راه می یابد.

چالش اصلی شما در مواجهه با موهایتان چیست؟

طبیعی است که حداقل یکی از جنبه‌های موهایتان را مشکل‌ساز ببینید، خواه موخوره، پوسته پوسته شدن پوست سر، یا تارهای خشک و آسیب‌دیده.

دانستن اینکه مشکل چیست، نیمی از کار است. بقیه شامل یافتن بهترین راه حل است. اگرچه نوع مو و نگرانی های شما از برخی جهات روال مراقبت از موهای شما را تغییر می دهد، چند مرحله اساسی وجود دارد که هر فردی می تواند از آنها بهره مند شود.

روتین مراقب از موی مخصوص هر فرد

شستشو :

شستشو به از بی بین بردن پوست مرده و باقیمانده محصولات از روی مو بدون از بین بردن روغن طبیعی مو کمک می کند. بدون شستشوی خوب، سبوم انباشته می شود و چربی ناخواسته ای به جا می گذارد.

استفاده از نرم کننده ها و ماسک موهای با آبکشی:

نرم کننده ها فواید بی شماری دارند. مرطوب کنندگی، باز کردن گره، ایجاد درخشندگی و کاهش موخوره از این دست می باشند. ماده اصلی یک نرم کننده، سورفکتانت کاتیونی نامیده می شود که وقتی مو خیس است، به آن می‌چسبد و تارها را می‌پوشاند تا رطوبتی که ممکن است شامپو از بین برده باشد، دوباره تامین شود.

بستن فولیکول ها با ماسک موی بدون آبکشی، روغن و سرم مو:

برای افزودن آبرسانی بیشتر به مو، ممکن است بخواهید فرآیندی دو مرحله ای به نام مرطوب کننده و بستن فولیکول مو را آغاز کنید. این روش می تواند به ویژه برای موهای مجعد، فر و وز که تمایل به خشک شدن دارند مفید باشد. هدف این روش آن است که با استفاده از محصول هیدراته و روغن، رطوبت را در مو گیر بیاندازید.

شانه کردن اصولی :

گره‌گشایی برای جلوگیری از شکستگی موها ضروری است. اما برای جلوگیری از قطع کردن اشتباه موها، باید از ابزار مناسبی مانند شانه دندانه پهن استفاده کنید. موهای خیس هنگام برس زدن راحت‌تر می‌شکنند،  یک شانه با دندانه پهن می تواند جایگزین کمتر آسیب رسان باشد. سعی کنید موهایتان را زیاد برس نزنید. یک بار در روز معمولا کافی است.

استفاده از حالت دهنده ها به جای ابزارهای حرارتی :

به لطف تعدادی از ابزارها و ترفندها مانند حجم دهنده ها و ژل ها، می توانید عملاً موهای خود را هر طور که می خواهید حالت دهید. اما اگر از طرفداران ابزارهای گرم شده هستید، باید از موهای خود با اسپری محافظ حرارت محافظت کنید.

محصولات مراقب مو :

شوینده ها:

شامپو شفاف کننده:

این شامپو بیشتر به افراد با موهای چرب پیشنهاد می شود؛ چرا که فرمول های شفاف کننده برای از بین بردن تجمع چربی و سایر مواد شیمیایی در موها عمل می کند. استفاده از این محصولات را به یک بار در ماه محدود کنید، زیرا می توانند روغن های طبیعی را از بین ببرند.

شامپو روزانه:

این شامپو که برای شستشوی موهای معمولی استفاده می شود را می توانید هر زمان که موهای شما نیاز به شستشو داشت استفاده کنید.

شامپوی خشک:

اگر موهایتان خیلی زود چرب می شود اما نمی خواهید هر روز آن را بشویید، کمی شامپوی خشک می تواند چربی ناخواسته را از بین ببرد.

شامپو حجم دهنده :

آیا موهایتان به کف سرتان می چسبند و کم پشت به نظر می آیند؟ حجم دهنده‌ها موها را از سر بلند می‌کنند تا در عین حال که احساس سبکی داشته باشید، موهای شما ضخیم‌تر به نظر برسد.

مرطوب کننده ها:

نرم کننده یا ماسک مو با آبکشی :

نرم‌کننده‌ای که بیشتر استفاده می‌کنید احتمالاً نرم‌کننده‌ای است که بعد از چند دقیقه آبکشی می‌شود. بهتر است آن را در قسمت میانی و انتها اعمال کنید، زیرا استفاده از ریشه می تواند باعث چربی پوست سر شود.

نرم کننده یا ماسک مو بدون آبکشی:

با این نوع نرم کننده، آن را به همان روش اعمال می کنید اما آن را آبکشی نمی کنید. این باعث افزایش سطح تغذیه مو می شود.

نرم کننده یا ماسک موی عمیق:

برای آبرسانی بیشتر، یک نرم کننده عمیق را امتحان کنید. برای موهایی که مستعد خشکی هستند عالی است، این نرم کننده ها به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت طولانی تری روی آن باقی بمانند.

اسپری آبرسان:

این محصولات روی سطح مو می نشینند و در نتیجه ظاهری صاف و براق دارند. از انتها تا وسط اسپری کنید.

لوسیون مو:

هنگامی که مو تمیز و نرم شد، یک لوسیون مبتنی بر کرم می تواند محافظت بیشتری در برابر شکستگی و خشکی داشته باشد.

روغن و سرم مو :

وقتی صحبت از روغن به میان می آید، باید خساست به خرج دهید که زیاد چرب نشوید. روغن، رطوبت مو را حفظ کرده و تارهای آن را تقویت می کند. یک سرم می‌تواند موها را بیشتر حالت داده و آن‌ها را نرم‌تر کند.

حالت دهنده ها:

موس:

موس به موها بافت و حجم می بخشد و حتی می تواند فر را تقویت کند. علاوه بر این، احساس چسبندگی از خود به جا نمی گذارد.

موم:

موم مو که محصولی ضخیم تر است، در عین افزایش درخشندگی، استحکام بیشتری را به همراه می آورد. بعلاوه، موها را خشک نمی کند.

پوماد مو:

برای داشتن ظاهری طولانی مدت و فوق العاده براق، پوماد را انتخاب کنید. این محصول حالت دهنده باید روی موهای مرطوب استفاده شود، زیرا خشک نمی شود و ظاهری براق برای شما به ارمغان می آورد.

ژل:

بسته به محصولی که استفاده می‌کنید، ژل حالت دهنده می‌تواند به موها از حالت نگهدارنده سبک تا حالت فوق‌العاده قوی بدهد. با این حال، همه ژل ها بافت و درخشندگی قابل توجهی را ارائه می دهند.

تافت مو:

تافت های مو دارای قدرت های نگهدارنده مختلفی هستند و حتی می توانند نگرانی هایی مانند موخوره را برطرف کنند.

اسپری محافظ حرارتی :

چه از سشوار، اتو مو یا اتوی فر استفاده کنید، باید از آن تارها محافظت کنید.

 

درمان ها

شما یک شبه متوجه نتایج چشمگیر نخواهید شد. اگرچه اثرات ماسک ها و برخی محصولات آرایشی می تواند بلافاصله قابل مشاهده باشد. عادت کردن موهای شما به محصولات جدید زمان می برد. در برخی موارد، این ممکن است یک هفته باشد.اما موهای خشک یا آسیب دیده ممکن است حداقل یک ماه طول بکشد تا از مزایای آن بهره مند شوند. ترتیبی که محصولات را اعمال می کنید نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. در حالی که این به نوع و بافت موی شما بستگی دارد.

درمان  کف سر :

مشکلات کف سر را در مان می کند. گردش خون را برای رشد تحریک می کند، و مشکلاتی مانند خارش را آرام کند. یک یا دو بار در ماه استفاده کنید.

درمان ساقه مو:

موهای وز یا شکسته ممکن است نیاز به دوز اضافی پروتئین داشته باشند. این درمان‌های ماهانه، شکاف‌های کوتیکول را پر می‌کنند، رشته‌ها را تقویت و صاف می‌کنند.