مراقبت از مو

شامپو بدون سولفات چیست؟ [مزایای استفاده + معرفی انواع ایرانی و خارجی]

شامپوی بدون سولفات

در ابتدا قبل از بررسی و معرفی شامپو های بدون سولفات، ببینیم سولفات (SULFATE) چیست و چرا در شامپو از سولفات استفاده می شود. سولفات(sulfate) یک ماده شیمایی است که هنگام ترکیب شدن با مواد شیمیایی دیگر، نمک سولفات به وجود می آید. این سولفات ها به صورت الکل چرب به دست آمده از روغن پالم یا منابع نفتی بوده که با ترکیب شدن با مواد دیگر، ترکیباتی سولفاتی ایجاد می کنند. چربی های بدن و سر توسط آب پاک نمی شوند، به همین دلیل از سولفات که از نوع پالم و روغن می باشد استفاده کرده تا به مولکول های چربی بدن و موها متصل شده و بدن و سر را از آلودگی ها به صورت کامل پاک نمایند. حال چرا ما به دنبال شامپوهای فاقد سولفات هستیم؟

شامپو ضد ریزش مو الی ژن مدل فاقد سولفات

علاوه بر استفاده از سولفات جهت پاک سازی چربی و آلودگی ها از سطح پوست و مو، این ماده شیمیایی سبب ایجاد کف درون مواد شوینده و شامپو ها می شوند. شامپو های با سولفات بدلیل پاک کردن کامل چربی ها حتی چربی های مفید مو و سر، موجب خشکی و آسیب مو و پوست سر می شوند، به همین دلیل است که توصیه به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می شود. این شامپوها به دلیل کف کمتر و شویندگی ملایم تر، پرطرفدارتر از محصولات سولفات دار می باشد. در ادامه با شامپوی بدون سولفات، دلیل استفاده از این شامپوها و  فواید آنها، نقد و بررسی شامپوهای بدون سولفات خارجی و ایرانی، فواید استفاده از این محصولات برای انواع موها و عوارض استفاده از آنها آشنا خواهید شد.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” labelHide=”پنهان” hideItems=”1″]

شامپوی بدون سولفات چیست؟

در ابتدا باید در نظر داشت، سولفات به محض ترکیب شدن با آب ایجاد کف می کند و هرچه مقدار سولفات بیشتر باشد کف شامپو نیز بیشتر می شود. سولفات ها از جنس پالم و منابع نفتی بوده و موجب پاک شدن کامل چربی ها از موها و پوست سر می گردند. در واقع سولفات ها خاصیت پاک کنندگی چربی ها به صورت کامل دارند. استفاده از سولفات ها و با غلظت کم بی خطر خواهد بود، اما استفاده مکرر از این محصولات موجب پاک شدن چربی مفید از پوست و موی سر می شوند.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی می باشد.

شامپو بعد از کراتین اورلین مدل فاقد سولفات

افرادی که دارای پوست حساس یا موهای خشک و دچار عوارض جانبی شده اند، شامپوی بدون سولفات می تواند مناسب ترین انتخاب برای آنها باشد. افرادی که از این محصولات استفاده می کنند، باید در نظر داشته باشند که در ابتدا شامپو فوم کمتری تولید می کند و باید از مقدار شامپوی بیشتری استفاده نمایند. همچنین زمان آبکش موها مدت زمان بیشتری را باید صرف زدودن شامپو از روی موها کنند.

چرا استفاده از شامپوهای بدون سولفات پیشنهاد می شود؟

چرا استفاده از شامپوهای بدون سولفات پیشنهاد می شود؟

شامپوهای بدون سولفات در مقایسه با سایر شامپوها از پاک کنندگی کمتری برخوردارند و استفاده از این محصولات برای تمامی افراد مناسب نمی باشد. به دلایل متفاوتی از جمله عدم ایجاد وزی در موها، حفظ رنگ و کراتین موها، ایجاد تعادل در چربی طبیعی پوست سر، عدم ایجاد التهاب و حساسیت در پوست استفاده از شامپوهای بدون سولفات پیشنهاد می شود.

شامپو مو پرو ویکات مدل فاقد سولفات (بعد از کراتین)

نقد و بررسی بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی

استفاده از سولفات ها و مزیت پاک کنندگی آنها، در ابتدا از محبوبیت بالایی برخوردار بود. اما به مرور زمان با خشکی و وز شدن موها در اثر از بین رفتن چربی های مفید و ریزش مو، استفاده از محصولات شوینده دارای سولفات کمتر شد و افراد به مصرف شامپوهای بدون سولفات روی آوردند.

شامپو ضد شوره درماتوپویتین مناسب بانوان

نقد و بررسی بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی

استفاده از شامپوهای بدون سولفات موجب حفظ رطوبت و درخشندگی طبیعی پوست سر، جلوگیری از ایجاد موخوره، خارش، التهاب و خشکی پوست سر، خشکی و شکنندگی موها پس از حمام می شود. شامپوی بدون سولفات خارجی قدرت تمیزکنندگی بالا، کمک به حفظ رطوبت مو، ترمیم و افزایش درخشندگی مو و امتیازی که کاربران مصرف کننده داده اند، جزء مناسب ترین شامپوهای بدون سولفات شناخته می شوند.

فواید استفاده از شامپوی بدون سولفات

شامپو بدون سولفات برای موهای چرب

افرادی که دارای موهای چرب هستند باید از شامپوهای بدون سولفاتی استفاده نمایند که علاوه بر تغذیه و آبرسانی به موها، با کنترل چربی پوست سر موجب درخشندگی موها گردند. فرمول به کار رفته در این محصولات باید به نحوی باشد تا علاوه بر پاک کنندگی آلودگی ها و چربی های مضر بر روی پوست سر، موجب حفظ رطوبت و چربی مفید و مورد نیاز موها و پوست سر شوند.

بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپو بدون سولفات برای موهای خشک

افرادی که دارای موهای خشک می باشند باید از مصرف شاپوهای سولفات دار خودداری نمایند، زیرا موجب از بین بردن تمامی چربی ها و رطوبت مفید موها و پوست سر می شود. مصرف شامپوهای بدون سولفات برای این افراد موجب کنترل چربی مفید پوست سر و موها و حفظ رطوبت موها شده، در نتیجه از شکنندگی، وزی، خشک شدن موها پس از حمام، التهاب، خارش و موخوره جلوگیری می نماید.

سرم مو موهای وز دار درمالیفت

فواید استفاده از شامپوی بدون سولفات

استفاده از شامپوهای بدون سولفات در  برابر سایر شامپوهای دارای سولفات دارای مزایایی بی شماری می باشد. در ادامه با فواید استفاده از شامپوی بدون سولفات آشنا می شوید.

  • حفظ چربی طبیعی پوست سر و مو
  • حفظ موثر رطوبت مو
  • کاهش تحریک و التهاب پوست سر و مو
  • حفظ و تثبیت رنگ مو
  • بی خطر برای زیست محیط به دلیل عدم وجود سولفات
  • مناسب افراد دارای پوست سر حساس
  • عدم سوزش چشم ها
  • مناسب برای انواع موها مخصوصا افراد دارای موهای خشک

عوارض شامپو بدون سولفاتعوارض شامپو بدون سولفات

  1. شامپوهای بدون سولفات کف ایجاد نمی کند و افراد متوجه تمیزی یا عدم تمیزی موها نمی شوند.
  2. به دلیل استفاده از ترکیبات ملایم و عدم پاک کنندگی کامل چربی ها باید از مقدار بیشتر شامپوهای بدون سولفات استفاده نمود، بنابراین شستن موها دشوار خواهد بود.
  3. استفاده نادرست از آنها موجب ریزش موی شدید در افراد خواهد شد.

شامپو مو اریس مدل روزانه

نحوه مصرف شامپو های بدون سولفات

برای شست و شوی موها در هفته تعداد دفعات مشخصی وجود ندارد. شستن موها برای افراد با ویژگی های متفاوت مو مانند شکل ظاهری موها، نوع موها،  سن، میزان آلودگی وموارد دیگر متفاوت می باشد. اما افرادی که دارای موهای چرب بوده ، بهتر است هفته ای یک بار، موهای خود را با شامپوهای بدون سولفات بشورند.

باید توجه داشت در این محصولات به علت کف کردن کم، افراد تعداد دفعات بیشتری اقدام به شستن موها می کنند که امری کاملا اشتباه می باشد. نهایتا دوبار از شامپو زده و موها را کاملا آبکشی نمایید تا هیچ گونه سنگینی ناشی از اثرات شامپو روی سر احساس نکنید.

شامپو درماتوپویتین مناسب موی رنگ شده

شامپوهای سولفات برای چه افرادی مفید است؟

درست است که شامپوهای بدون سولفات برای تمامی افراد مناسب بوده و دارای مزایای زیادی می باشند. اما در بعضی ازموارد استفاده از شامپوهای دارای سولفات مناسبت تر بوده که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  1. افرادی که دارای شوره مو هستند.
  2. افرادی که دارای موهای چرب هستند.
  3. افرادی که نرم کننده مو استفاده می کنند. (دو تا چهار بار در ماه)
  4. افرادی که دارای موهای فر هستند.

شامپو اوفلیا ترمیم کننده موهای آسیب دیده

چه کسانی نباید از شامپوهای حاوی سولفات استفاده کنند؟

  • افرادی که پوست حساس داشته یا بیماری پوستی دارند، ملزم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشند.
  • افرادی که موهای وز و خشک دارند، ملزم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشند
  • افرادی که مبتلا به روزاسه هستند، ملزم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشند.
  • افرادی که موخوره دارند، ملزم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشند.
  • افرادی دارای ریزش مو و رشد کم موها هستند، ملزم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشند.

جمع بندی

استفاده از شامپوهای بدون سولفات در برابر سایر شامپوهای دارای سولفات دارای مزایایی بی شماری می باشد. استفاده از این نوع شامپوها موجب حفظ رطوبت و درخشندگی طبیعی پوست سر، جلوگیری از ایجاد موخوره، التهاب ، شکنندگی موها پس از حمام می شود. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *