سبک زندگی, محصولات بهداشتی, مراقبت پوست, مراقبت و سلامتی

نحوه استفاده از کرم دور چشم [زمان مصرف + نکاتی مهم در روش صحیح استفاده]

نحوه صحیح استفاده از کرم دور چشم

آشنایی با نحوه صحیح استفاده از کرم دور چشم و زمان مناسب استفاده از آن، تاثیرات مثبت این محصول مراقبتی و درمانی را بیشتر خواهد کرد. در این مقاله، با ذکر نکات مهم استفاده از این محصولات قصد داریم تمام آنچه که باید بدانید و انجام دهید را به شما بگوییم.

در ابتدا بدانید که چرا باید از محصولات مراقبت از دور چشم استفاده کنیم؟ چشم ها نقش به سزایی در زیبایی ظاهری افراد ایفا می کنند و از آنجایی که پوست اطراف آن ها نازک تر و حساس تر از دیگر نواحی بدن است، مراقبت از پوست اطراف چشم اهمیت دارد. در طول روز علت های متفاوتی از جمله پلک زدن، آلودگی های محیطی، لوازم آرایش، سیگار کشیدن، نوشیدن آب با نی و … موجب آسیب دیدگی پوست اطراف چشم ها می شوند. همچنین اولین علائم پیری و افزایش سن مانند خطوط ریز و پنجه کلاغی، پف زیر چشم و حلقه تیره، در پوست اطراف چشم نمایان خواهد شد. به همین دلیل استفاده از کرم های دور چشم در روتین مراقبت های پوستی روزانه امری ضروری است.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

فیلم نحوه استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم هیالورون الی ژن

همانگونه که کرم دور چشم یکی از مهم ترین محصولات مراقبتی و درمانی روتین زندگی مخاطبین است، نحوه صحیح استفاده و زمان استفاده از این محصولات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در ادامه به بررسی نحوه صحیح زدن این کرم، چگونه استفاده کردن از آنها همراه با کرم های پوستی دیگر، نحوه ماساژ دور چشم، بهترین زمان مصرف، بهترین سن مصرف و تعداد دفعات استفاده در روز خواهیم پرداخت.

کرم دور چشم چیست؟

همانگونه که توصیه شد، به دلیل نازک و حساس بودن پوست ، جهت پیشگیری از آسیب دیدگی و چین و چروک باید استفاده از کرم دور چشم، به عنوان یکی از روتین های مراقبتی افراد مورد توجه قرار گیرد. این محصولات با ترکیبات و مواد به کار رفته در آنها، سبب سفت شدن و آبرسانی پوست شده و آسیب های پوستی از قبیل پف دور چشم، سیاهی و چین و چروک را برطرف می کنند. به طور کلی مزایای این محصولات به صورت اختصاری در زیر لیست شده است.

  • تامین رطوبت
  • کاهش سیاهی دور چشم
  • کاهش چین و چروک روی پوست
  • بهبود بافت پوست

کرم دور چشم الیوکس SPF15

نحوه صحیح زدن کرم دور چشمنحوه صحیح استفاده از کرم دور چشم

این کرم  دارای مزایای بی شماری است، اما در صورت استفاده نادرست از آن، به دلیل حساسیت پوست  موجب آسیب دیدگی آنها می گردد. در ادامه به بررسی روش صحیح زدن کرم دور چشم و دستور العمل آن می پردازیم.

  1. ابتدا پوست خود را با شوینده صورت مناسب بشویید.
  2. برای جذب بهتر کرم از تونر مناسب دور چشم استفاده کنید.
  3. از کرم خریداری شده به پوست اطراف چشم بزنید. (اندازه یک نخود)
  4. با انگشت حلقه به صورت ضربه های بسیار آهسته به پوست اطراف چشم بزنید تا کرم جذب پوست شود.(قدرت انگشت حلقه کم است و ضربه آهسته تر به پوست اطراف چشم زده می شود)
  5. با انگشتتان آرام از گوشه داخلی چشم به سمت گوشه خارجی آن بکشید. این کار باعث افزایش گردش خون و از بین رفتن چین و چروک می شود.
  6. هیچگاه پوست دور چشم را نمالید، اینکار علاوه بر آسیب دیدگی، موجب شل شدگی پوست اطراف چشم نیز می گردد.

کرم دور چشم خاویار الی ژن مدل ضد چروک

چگونه از کرم دور چشم همراه با کرم های دیگر پوستی استفاده کنیم؟

پوست برخی از افراد به دلیل خشکی یا آسیب دیدگی بیشتر، علاوه بر کرم دور چشم، به مرطوب کننده، آبرسان و … نیاز دارند. اما اطلاعاتی از زمان مصرف کرم ها نداشته یا نمیدانند در صورت استفاده همزمان محصولات دور چشم، مشکلی به وجود می آید یا خیر؟ این موضوع به نوع و غلظت کرم بستگی دارد. در ادامه غلظت کرم در حالت متفاوت آورده شده است.

  • حالت اول

اگر کرم با غلظت بالا و غنی باشد، می توان آن را بر روی مرطوب کننده استفاده کرد. در واقع از کرم دور چشم بعد از استفاده از محصولات دیگر استفاده می شود.

  • حالت دوم

اگر کرمی که استفاده می کنید دارای بافتی سبک و سرم مانند باشد، اول دور چشم را استفاده کرده و پس از آن مرطوب کننده را مصرف نمایید.

نحوه ماساژ کرم دور چشمنحوه ماساژ کرم دور چشم

یکی از اشتباهات رایج بین افراد، عدم اطلاع از نحوه استفاده از این کرم  می باشد. هنگام مصرف آنها به هیچ عنوان نباید پوست اطراف چشم را ماساژ داد. ماساژ دادن دور چشم موجب آسیب های جدی پوستی از جمله شل شدن، افتادگی پوست، چروک و … می شود. به هیچ وجه بافت دور چشم را نکشید و ماساژ سفت و سخت ندهید و تنها پس از گذاشتن کرم اطراف چشم به صورت نقطه ای تنها به صورت ضربه های بسیار آهسته به پوست اطراف چشم بزنید.

استفاده از کرم دور چشم در روز بهتر است یا شب؟

بسیاری از عوامل روتین روزانه مانند آلودگی های محیط، پلک زدن و … موجب آسیب رسیدن به پوست اطراف چشم و پیری زودرس می شوند. بنابراین بهتر است، علاوه بر استفاده از کرم دور چشم در طول روز، شب قبل از خواب هم مصرف شود. توجه کنید به هیچ عنوان کرم به مژه و درون چشم برخورد نکند.

  • نوبت صبح

استفاده از کرم در روز موجب جلوگیری از مشکلات و آسیب های پوستی بر اثر عوامل روتین روزانه می باشد.کرم را به پوست اطراف چشم زده و با انگشت به صورت آهسته به آن ضربه بزنید. تا جذب منافذ شوند.

  • نوبت شب

استفاده از کرم در شب برای ترمیم و بازسازی پوست زمان استراحت و از بین بردن مشکلات ناشی از عوامل روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از خوابیدن صورت خود را با شوینده های مناسب شسته و پس از آن با پاک کننده تمامی آلودگی ها را از منافذ پوست پاک سازی کنید. سپس کمی از کرم را به پوست اطراف چشم بزنید و برای جذب بهتر به صورت اروم به آن ضربه بزنید.

کرم دور چشم درمومدیک مناسب پف و تیرگی

از چه سنی استفاده از کرم دور چشم لازم است؟از چه سنی استفاده از کرم دور چشم لازم است؟

این نوع کرم ها جز دسته محصولات مراقبتی و درمانی می باشند، در نتیجه استفاه از آنها برای پیشگیری از آسیب های پوستی و قبل از ایجاد اولین علائم پیری اطراف چشم پیشنهاد می شود. بنابراین استفاده از این محصولات را می توان از دهه ۲۰ سالگی زندگی قبل از ایجاد اولین علائم پیری یا مشکلات تیرگی و پف اطراف چشم شروع کرد. برخی افراد که دارای پوست خشک و حساس می باشند، باید قبل از دهه ۲۰ سالگی از شروع به استفاده از محصولات دور چشم نمایند.

  • بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی

محصولی که تنها دارای خاصیت آبرسانی باشد.

  • بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی

باید کرم دارای ویتامین C و کلاژن ساز باشد. زیرا کلاژن سازی در این سن کاهش می یابد.

  • بالاتر از ۴۰ سالگی

باید از کرمی استفاده کرد که علاوه بر کلاژن سازی خاصیت لیفتینگ نیز داشته باشد.

انواع ضد چروک دور چشم

انواع مراقبت از دور چشم

 پف و تیرگی چشم

پاک کننده آرایش چشم

کرم دور چشم درمالاین

چه نوع کرمی را برای دور چشم انتخاب کنیم؟

جهت انتخاب کرم مناسب باید بر اساس نیاز، اقدام به تهیه و مصرف محصول مناسب کنید. محصولات متنوعی از جمله ضد چروک، برطرف کننده پف اطراف چشم، از بین برنده تیرگی دور چشم، مرطوب‌کننده و … که هر کدام جهت بر طرف کردن مشکلات پوستی خاصی تولید و به بازار عرضه می شوند. کرم مناسب حاوی ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان قوی، کلاژن سازی، افزایش انعطاف پذیری پوست، آبرسان قوی، روشن کننده، کاهش قرمزی و التهاب پوست، جلوگیری از تولید بیش از اندازه رنگ دانه پوست، ضد پف، ضد سیاهی دور چشم، محافظت از پوست در برابر نور خورشید باشد.

 

اسید هیالورونیک: مرطوب کنندگی و آبرسانی

ویتامین Cشدن منافذ باز پوست: کلاژن سازی

ویتامین E: روشن کنندگی و لیفتینگ (ضد چروک قوی)

رتینول و ویتامین A: کلاژن سازی و ضد چروک قوی

کرم دور چشم لیپورکس مناسب تیرگی و چروک ۱۵میل

تعداد دفعات استفاده از کرم دور چشم در روز چقدر است؟تعداد دفعات استفاده از کرم دور چشم در روز چقدر است؟

لازم به ذکر است، استفاده بیش از اندازه از هر محصولی با وجود داشتن مزایای بی شمار موجب آسیب می شود. پوست اطراف چشم نازک و حساس می باشد و تحمل چربی زیاد ندارد. در نتیجه با استفاده بیش از اندازه از این محصولات پوست اطراف چشم پف می کند. استفاده دو بار در روز در نوبت صبح و شب بهترین حالت استفاده از این محصولات می باشد.

کرم دور چشم فرونیا سه کاره ۱۵ میل

نتیجه گیری

پوست اطراف چشم نازک ترین پوست نسبت به دیگر نقاط صورت می باشد در نتیجه اولین علائم پیری و آسیب های پوستی در اطراف چشم ها به وجود می آید. جهت پیشگیری و درمان آسیب ها و مشکلات پوست اطراف چشم استفاده از کرم دور چشم ضرورت دارد. در روش درست استفاده از این کرم توجه داشته باشید می توان دو بار در روز پس از بیدار شدن و قبل از خواب آن را مصرف نمود.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی، مراقبتی و درمانی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از دور چشم از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

کرم دور چشم اورلین

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *