آرایشی و زیبایی, مراقبت از مو, مراقبت و سلامتی

روش های موثر درمان ریزش مو + بررسی [علت های رایج ریزش مو]

انواع روش های درمان ریزش مو، به عنوان یک پیشگیری و در خیلی از موارد به عنوان درمان مشکل موجود،به فرد بیمار کمک می کنند. ریزش مو یکی از مشکلاتی است که موجب آزار زنان و مردان در سنین مختلف می شود. اما این مشکلی نیست که حل نشدنی باشد. البته برای درمان ریزش مو ابتدا باید ریشه و علت آن را پیدا کرد. ریزش مو و کچلی، زیبایی انسان را تهدید می کند. عوامل موثر دراین مشکلات عبارتند از: ژنتیک، شرایط آب و هوایی، تغییرات هورمونی و … در ادامه به بررسی کامل علت و درمان ریزش مو می پردازیم. با ما همراه باشید.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند..” hideItems=”1″]

لوسیون ضد ریزش مو ورسوز مناسب شب و روز

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد.
با ما در ارتباط باشید

علت ریزش موی شدید و ناگهانی چیست؟

وقتی دستی بر موهایتان می کشید و تعداد موهایی که در دستان شما پیدا می شود، بیش از مقدار طبیعی باشد، باید فکر چاره کنید. چون در این شرایط کم کم سر دچار کچلی و باعث ناراحتی و اضطراب می شود. علل زیادی باعث ریزش مو می شود که برای هر کدام از آن ها درمانی خاص وجود دارد. در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

بارداری

در زمان بارداری به علت تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد می شود، ریزش موی مادر اتفاقی شایع است. دوران شیردهی نیز عاملی موثر در ریزش مو و کچلی است.

کمبود پروتئین

مواد غذایی گوشتی و حبوبات حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند که اگر از رژیم غذاییتان حذف شوند، باعث ریزش موی سر خواهند شد.

ژنتیک

اکثرعلت طاسی و کچلی در زنان و مردان ژنتیک است. بدین صورت که بعد از مدتی ریشه مو منقبض می شود و مو رشد نمی کند.

کم خونی و فقر آهن

کم خونی و فقر آهن علت دیگر ریزش مو است که عموما در زنان اتفاق می افتد. چون آهن باعث ایجاد هموگلوبین می شود و فقر آهن از ساخته شدن آن جلوگیری می کند و در نتیجه رشد موها متوقف خواهد شد.

شامپو ضد ریزش ورسوز

کمبود ویتامین B

ویتامین B یکی از علل نادر ریزش مو است. زیرا در اکثر مواد غذایی ما حتی در محلول آب نیز ترکیباتی از ویتامین ب وجود دارد. علت ریزش مو را می‌توان در کمبود ویتامین B12  نیز جستجو کرد.

شیمی درمانی

متاسفانه افرادی که به سرطان مبتلا هستند، بطور ناگهانی دچار ریزش مو می شوند. چون شیمی درمانی باعث توقف رشد سلول ها می شود و در نتیجه سلول های مو نیز رشد نمی کنند.

افزایش سن

همانطور که با افزایش سن عملکردهای بدن دچار اختلال می شود، رشد مو نیز به همین صورت ممکن است دچار اختلال شود. ریزش مو معمولا در سنین ۵۰ به بالا اتفاق می افتد.

علائم ریزش موچیست؟

عموما ریزش مو به صورت ناگهانی و یک شبه اتفاق نمی افتد، بلکه در بازه زمانی طولانی و به تدریج ایجاد می شود که ممکن است اصلا متوجه آن نشویم. اما برای درمان ریزش مو زمان شروع درمان اهمیت زیادی دارد. یعنی هر چه زودتر درمان شروع شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود. در ادامه به چند مورد از علائم ریزش مو می پردازیم تا با دیدن این علائم سریعا درمان را آغاز کنید.

  • پیدا شدن تار موی زیاد روی بالشتی که می خوابید.
  • ریختن مو هنگام شانه زدن یا بستن
  • تجمع موی زیاد و غیرطبیعی در قسمت کف شور حمام بعد از استحمام

اگر این علائم را مشاهده کردید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید. چون جدای از زیبایی، ریزش مو می تواند علت بیماری خاصی باشد.

شامپو ضد ریزش کازموسپ

راهکارهای موثر در جلوگیری و درمان ریزش مو

راهکارهای زیادی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد اما ابتدا باید علت ریزش مو بررسی شود. تا روشی مناسب مطابق با علت ایجاد آن انتخاب شود. در این مطلب نکاتی در مورد مراقبت از مو و درمان ریزش مو ارائه می ‌دهیم.

شست و شوی روزانه

تمیز نگه داشتن پوست سر به تقویت ریشه مو کمک بزرگی می کند. اما انتخاب شامپوی مناسب در شست و شو بسیار مهم است.

شامپو ضد ریزش مو الی ژن مدل فاقد سولفات

کاهش مصرف رنگ و مواد شیمیایی

مواد شیمیایی آسیب زیادی به فولیکول مو وارد می کنند. اگر به دنبال جلوگیری از ریزش مو هستید بهتر است از رنگ و مواد شیمیایی استفاده نکنید یا حداقل کمتر استفاده کنید.

شامپو ضد ریزش مو بایو اسکین

کاهش مصرف وسایل حرارتی

استفاده از اتو مو و سشوار باعث می شود که فولیکول مو دهیدارته شود و موها آسیب پذیر شوند.

لوسیون ضد ریزش دنیور

استفاده مداوم از روغن نارگیل و روغن زیتون

روغن های نارگیل و زیتون باعث کاهش آسیب دیدگی های ناشی از حالت دادن مو می شود. همچنین این روغن ها از مو در برابر خشکی و شکنندگی محافظت می کنند.

لوسیون ضد ریزش مو اورلین ۸۰ میل

درمان ریزش مو هورمونی

هورمون ها نقش تعیین کننده ای در ریزش مو دارند.زمانی  که هورمونی در بدن کم یا زیاد شود، تعادل رشد مو بر هم می خورد و موجب ریزش مو می شود. معمولا با سبک غلط زندگی و یا مصرف بیش از حد قند و شکر میزان تعادل در این هورمون بر هم می خورد. با اصلاح سبک زندگی مانند تغذیه مناسب و ورزش کردن، می توان تعادل سطح هورمون در بدن را حفظ نمود.

محلول ضد ریزش کازموسپ مناسب بانوان

چکار کنیم موهایمان چرب نشود؟

بهترین درمان ریزش مو چیست؟

برای درمان ریزش مو چه در زنان و چه در مردان مراجعه به پزشک ضروری است. همانطور که گفتیم، تا علت ریزش مشخص نشود، درمان نیز اتفاق نخواهد افتاد. البته در مواردی استتفاده از محصولات مراقبت از مو، داروهای خانگی و روش های سنتی تاثیرگذار هستند اما آن هم باید ابتدا علت ریزش مشخص شود. با مراجعه به پزشک همه ابعاد موثر در ریزش موی شما مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین پزشک با انجام آزمایشات و سوابق پزشکی می تواند دلیل ریزش مو که ممکن است هورمونی یا بر اثر کمبود ویتامین ها یا ارثی باشد را تشخیص دهد. اما درمان های ریزش مو در مردان و زنان تا حدودی متفاوت است. که در اینجا به بررسی آن می پردازیم.

شامپو ضد ریزش کازموسپ مناسب موهای چرب

بهترین درمان ریزش موی مردان

بسیاری از مردان ریزش موی خود را جدی نمی گیرند و درمان را سریعا آغاز نمی کنند. به همین دلیل روش های درمانی عموما در مردان تاثیر کمتری نسبت به زنان دارد. اما اگر از همان ابتدا حساسیت به خرج دهند و به پزشک مراجعه کنند، می توانند به راحتی از ریزش موی خود جلوگیری کنند. درمان هایی که برای مردان در نظر گرفته اند عبارتند از:

  • استفاده از مکمل ها و محلول های خوراکی
  • استفاده از فوم های موضعی
  • لیزرتراپی
  • جراحی کاشت مو
  • استفاده از محصولات مراقبت از مو
  • و …

محلول ضد ریزش مو کازموسپ مناسب آقایان

بهترین درمان ریزش موی زنان

درست است که کچلی در مردان بیشتر از زنان اتفاق می افتد اما این عارضه اگر در زنان اتفاق بیفتد، بشدت روحیه و اعتماد بنفس آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین روش های درمانی ریزش موی زنان عبارتند از:

  • استفاده از داروهایی که پزشک تجویز می کند
  • مراقبت و استفاده از مکمل های تقویت ریشه مو در زمان بارداری و شیردهی
  • تزریق پلاسما حاوی پلاکت خون
  • داروهای کنترل یائسگی
  • رژیم غذایی مناسب
  • جراحی و …

محلول ضد ریزش کازموسپ مناسب بانوان

انواع محصولات موثر در درمان ریزش مو

درمان های خانگی و دارویی و در نهایت جراحی، راه های درمان ریزش مو است که پزشک معالج شما بسته به نوع و شدت ریزش یکی از این موارد را انتخاب می کند. محصولات زیادی در درمان ریزش مو موثر هستند که  ادامه بخشی از آن را بیان می کنیم.

  • داروهای فیناستراید و اسپیرونولاکتون
  • شامپوهای ضد ریزش
  • ماینوکسیدیل و کافئین
  • ترکیبات تقویت کننده مو اعم از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی
  • ترکیبات کاهش دهنده التهاب
  • قرص آهن
  • مکمل های غذایی

شامپو برای موهای چرب

چرا جلوگیری از ریزش مو مهم است؟

اهمیت جلوگیری از ریزش مو را می توان از دو جنبه بررسی کرد. جنبه زیبایی و جنبه روانی

جنبه زیبایی

مو باعث ایجاد شادابی و نشاط در افراد است و از لحاظ زیبایی شناختی مو تاثیر بسیار زیادی روی چهره افراد دارد. اگر کسی ریزش مو پیدا کند زیبایی اش به خطر می افتد، البته فراموش نکنیم که زیبایی امری نسبی است و از نظر هرکسی متفاوت است.

جنبه روحی و روانی

برخی افراد به دلیل زیبایی چهره اعتماد بنفس بالایی دارند. و ریزش مو باعث می شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. به همین دلیل توصیه می کنیم از ریزش موهای خود جلوگیری کنید تا دچار مشکلات و دردسرهای بعد از آن نشوید.

شامپو ضد ریزش مو بایو اسکین

جمع بندی

بسیاری از مواقع تغییرات کوچک  سبک زندگی و عادات غذایی به راحتی می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد. مراقبت از ریشه و فولیکول مو بهترین رویکرد برای جلوگیری و درمان است. این موارد می تواند شامل روتین مختلفی باشد که استفاده از آن باعث تقویت و شادابی موی سر شود. به طور مثال، شستن و خشک کردن و برس زدن ملایم به موها می تواند کمک بزرگی در جلوگیری از ریزش مو دارد.

استفاده از اتو مو و فرکننده ها را بسیار محدود کنید. چرا که ابزارهای حرارتی بسیار ریشه و ساقه مو را ضعیف و شکننده می کنند. در بعضی افراد سیگار کشیدن عوارض ریزش مو را به همراه دارد. همچنین اضطراب و افسردگی نیز بسیار برای سلامتی مو مضر است. بنابراین با کمی تغییر در عادات زندگی می توان بخش اعظمی از دلایل ریزش مو را از بین برد. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *