آرایشی و زیبایی, مراقبت از مو

انواع روش های صاف کردن مو (بهترین روش + معرفی محصولات و مراقبت ها)

بهترین روش صافی مو

آیا دغدغه شما هم انتخاب یک روش موثر برای صاف کردن مو است؟ آیا می خواهید بدانید انواع روش ها چیست و بهترین آن ها کدامند؟ بعد از صاف کردن مو به چه محصولات و مراقبت هایی نیاز دارید؟ پس با ما همراه باشید.

موهای زیبا و درخشان همیشه یکی از معیارهای زیبایی در آقایان و بانوان بوده است. برخی افراد موهای فر و مجعد را دوس دارند و برخی دیگر طرفدار موهای صاف و بدون موج هستند. راه و روش های بسیاری وجود دارند که می توان با کمک آن ها، داشتن موهایی صاف و درخشان و بدون موخوره و خشکی  را تجربه کرد. اگر شما هم از طرفداران صافی مو هستید این مقاله از سایت فروشگاه هما، شما را در داشتن موهایی صاف و سالم راهنمایی خواهد کرد.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

انواع روش های صاف کردن مو

بهترین روش صافی مو

برای صافی مو، روش های بسیاری وجود دارد. اما احتمالا شما هم به دنبال روشی هستید که کمترین آسیب را به موهایتان وارد کند و همراه با صافی، سلامت موهایتان نیز حفظ شود.روش های مختلف برای صافی مو، همچون صافی با کراتین، صاف کننده های شیمیایی و … وجود دارند. شما می توانید بسته به نوع و نیاز موهایتان از یکی از روش های صافی مو استفاده کنید.

ماسک مو اریس حاوی روغن آرگان

صاف کننده های شیمیایی چگونه کار می کنند؟

صاف کننده های شیمیایی شامل موادی نظیر آمونیوم تیوگلیکولات و سدیم هیدروکسید هستند. این مواد این گونه عمل می کنند که طی واکنش هایی پیوند های مو را قطع می کنند. همین امر باعث از بین رفتن فرها و موج های مو می شود. این روش همان چیزی است که در صاف کننده های قدیمی و صاف کننده های ژاپنی مورد استفاده قرار می گرفته است. ماندگاری این روش صافی تقریبا دائمی است و تا زمانی که روی سر خود مو دارید این صافی باقی خواهد ماند.

ماسک مو موهای وزدار و مجعد درمالیفت (با آبکشی)

صاف کردن مو با کراتینه

در صاف کردن مو با کراتین، از موادی همچون محلول فرمالدهید و کراتین استفاده می شود. این مواد را به تارهای مو میزنند و سپس موها را خشک و اتو می کنند. یکی از مزیت هایی که صاف کردن مو با کراتین را محبوب کرده است، سازگاری آن با دیگر مواد شیمیایی از جمله دکلره، صاف کننده های شیمیایی و فر کردن است. از این رو افرادی که موهای خیلی وز و فری دارند می توانند ابتدا از صاف کننده های شیمیایی و سپس از کراتین استفاده کنند تا به بهترین نتیجه برای صافی موهایشان دست یابند.

صاف کردن مو با کراتینه

تفاوت صاف کننده های شیمیایی و کراتینه کردن

همانطور که می دانید صاف کردن مو ها با کراتین و صاف کننده های شیمیایی تفاوت هایی باهم دارند. از جمله تفاوت هایی  که حائز اهمیت است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ماندگاری کراتین ۲ الی ۴ ماه اما ماندگاری صاف کننده های شیمیایی تقریبا ۶ الی ۱۲ ماه است.
  • در روش کراتین واکنش شیمیایی صورت نمی گیرد اما صافی با صاف کننده ی شیمیایی، با واکنش شیمیایی همراه است.
  • ماده ی موثر در صافی با کراتین، خود کراتین است و ماده ی موثر در صاف کننده های شیمیایی، تیوگلیکولات است.
  • عملکرد صافی در روش کراتین، پوشش تار های مو با کراتین است اما در روش صاف کننده های شیمیایی، تغییر ساختار اسکلت مو با مواد شیمیایی است.

ماسک مو موهای خشک و آسیب دیده درمالیفت (با آبکشی)

مراقبت از مو بعد از کراتینه کردن شامل چه مواردی است؟

همانطور که گفتیم کراتینه کردن مو یک روش بسیار خوب برای صافی مو محسوب می شود. با استفاده از کراتینه کردن مو، می توان داشتن موهایی صاف، درخشان و مرتب را تجربه کرد. نتایج کراتین معمولا تا ۶ ماه باقی می ماند و با رشد کردن ریشه باید کراتینه ی مو ها را تمدید و ریشه گیری کرد.

محلول ضد ریزش موی سکه ای کازموسپ

استفاده از شامپوی مناسب بعد از کراتین

بعد از این که موهایتان را کراتینه کردید مهم ترین مورد در مراقب از آن استفاده از شامپو های مناسب است. سولفات موجود در شامپو ها موجب خراب شدن و از بین رفتن تاثیر کراتین موها می شود بنابراین معمولا شامپو های بدون سولفات برای بعد از کراتین بهترین گزینه محسوب می شود. یکی دیگر از مواردی که هنگام شستوشوی مو بعد از کراتین است مهم می باشد، نشستن مو با آب شور یا کلر دار است زیرا این دو آب نیز اثرات کراتین را از بین می برند.

استفاده از شامپوی مناسب بعد از کراتین

استفاده از ماسک مو بعد از کراتین

در روش صافی مو با کراتین از موادی استفاده می شود که باعث از بین رفتن روغن طبیعی مو می گردد. برای بازگرداندن روغن مو به هیچ وجه نباید از وازلین یا چرب کننده ها استفاده کرد. بهتر است بعد از شستن موهایتان با شامپوی مناسب بدون سولفات به موهایتان ماسک مو بزنید و آن ها را روی مو ماساژ بدهید، سپس آبکشی کنید. این کار برای تعادل چربی و روغن موهایتان بسیار مفید خواهد بود.

لوسیون ضد ریزش مو ورسوز مناسب شب و روز

خشک کردن موهای کراتینه شده بعد از حمام

بهتر است بعد از انجام کراتینه موهایتان را تا ۷۲ ساعت از خیس کردن آن خودداری نکنید. اگر تا این زمان موهایتان به هر دلیلی خیس شد، سریعا آن را خشک کنید زیرا خیس شدن و رطوبت، کراتین موهایتان را خراب می کند. بعد از ۷۲ ساعت می توانید به حمام بروید. بعد از حمام می توانید اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شود یا با سشوار موهایتان را خشک کنید.

خشک کردن موهای کراتینه شده بعد از حمام

اتو کشیدن موها بعد از کراتینه

توصیه می شود از اتو کشیدن مکرر و زیاد موها خودداری کنید، زیرا حرارت اتو یا فرکننده ها باعث آسیب و خرابی موها می شود.

شامپو کاشت موی اریس

کوتاه کردن موهای کراتینه شده

اگر به هر دلیلی بعد از انجام کراتیه ی مو، مشاهده کردید ک انتهای موهایتان دچار آسیب یا موخوره شده است حتما باید موهایتان را کوتاه کنید تا دیگر قسمت های موهایتان که کراتینه شده است آسیب نبیند.

شامپو تقویت کننده موی درماتوپویتین مناسب بانوان

استفاده از بالش های مناسب بعد از کراتین

برای جلوگیری از آسیب به موها و از بین نرفتن تاثیرات کراتین مو بهتر است برای خوابیدن از بالش های ابریشمی یا ساتنی استفاده کنید، زیرا جنس ابریشمی و ساتنی از اصطحکاک مو جلوگیری می کنند. همچنین توصیه می شود در هنام خواب موهای خود را به آرامی ببندید تا از کشیده شدن موهایتان جلوگیری شود.

شامپو بعد از کراتین اورلین مدل فاقد سولفات

بعد از کراتینه کردن موها از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم برای ماندگاری و سلامت موهایتان بعد از کراتین باید مراقبت هایی را انجام دهید. از جمله محصولاتی که باید بعد از کراتین استفاده کنید می توان به شامپو بدون سولفات، ماسک مو، نرم کننده ی مو اشاره کرد. محصولات مراقبت از مو بعد از کراتین را می توانید با مناسب ترین قیمت و اطمینان از اصالت کالا از فروشگاه هما خریداری کنید.

شامپو ضد ریزش مو الی ژن مدل فاقد سولفات

شامپوهای مخصوص کراتینه کردن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شامپوهای مخصوص کراتین باید بدون سولفات و سدیم باشند. سدیم که به عنوان غلیظ کننده در شامپو ها مورد استفاده قرار می گیرند یکی از مواد مضر و آسیب زننده به کراتین موها هستند. همچنین سولفات نیز روغن های طبیعی مو را از بین برده و باعث خشکی پوست سر می شود و از این رو اثرات کراتین را از بین می برند. شامپوهایی که پاک کنندگی عمقی و قوی دارند برای موهای بعد از کراتین توصیه نمی شوند، در نتیجه بهترین شامپوها برای بعد از کراتین، شامپوهای بدون سدیم و سولفات هستند.

شامپو بدون سولفات چیست؟ [مزایای استفاده + معرفی انواع ایرانی و خارجی]

شامپوهای مخصوص کراتینه کردن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ (شامپوهای بدون سولفات)

ترفندهای صاف کردن مو با مواد طبیعی و به روش گیاهی

از آن جایی که موهای صاف و براق طرفداران زیادی دارد و برای همه ممکن نیست که از روش هایی نظیر کراتینه کردن مو و صافی با صاف کننده های شیمیایی استفاده کنند، می توانند از روش های طبیعی و خانگی صاف کردن مو بهره بگیرند. موارد زیر از جمله موادی هستند که باعث صافی و درخشان شدن مو می شوند:

  • تخم مرغ و روغن زیتون
  • شیر، عسل و توت فرنگی
  • آلوئه ورا
  • روغن کرچک
  • سرکه‌ی سیب
  • آب لیمو و شیر نارگیل
  • موز، شیر لخته، عسل و روغن زیتون
  • کرفس

ماسک مو پرو ویکات مدل آرگان با آبکشی

چگونگی صاف کردن موی مردانه

مردانی که علاقه به صاف کردن موهای خود دارند نیز می توانند از روش های خانگی، کراتینه کردن مو و صافی با صاف کننده های شیمیایی استفاده کنند. مراحل انجام و تفاوت های این سه روش را در این مقاله به طور مفصل بررسی کردیم. آقایانی که می خواهند موهایی صاف با ماندگاری بالا داشته باشند می توانند از کراتینه کردن مو استفاده کنند.

بهترین محصولات پوستی متناسب با پوست شما چیست؟ + [معرفی محصولات]

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم صافی و سلامت مو در زیبایی بسیار تاثیر گذار است. روش های مختلفی برای صاف کردن مو از جمله کراتینه کردن مو، صاف کننده ها ی شیمیایی، ماسک های خانگی و … وجود دارد. یکی از بهترین مواردی که به آن اشاره کردیم کراتینه کردن مو است. برای ماندگاری و حفظ سلامت مو باید نکاتی را بعد از کراتینه کردن مو رعایت کنید. استفاده از محصولات مناسب موهای کراتین شده در ماندگاری و سلامت مو بعد از کراتینه بسیار موثر است. می توانید محصولات مراقبت از مو بعد از کراتین را از فروشگاه هما تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *