مراقبت پوست

درمان تیرگی پوست + ۸ راهکار موثر برای روشن شدن پوست

درمان تیرگی پوست

درمان تیرگی پوست غیر ممکن نیست. در این مقاله علاوه بر اینکه انواع دلایل این مشکل را بررسی خواهیم کرد، بهترین روش برای رفع تیرگی های صورت و بدن را معرفی می نماییم.

لکه های تیره پوست بر اثر عوامل متعددی بر روی نواحی متفاوت بدن به وجود می آیند که خصوصه ی اصلی این لکه ها، تیرگی آن ها نسبت به پوست مجاورشان می باشد. این لکه های پوستی، موجب تیره شدن پوست می شوند و بر زیبایی ظاهری افراد تأثیر منفی می گذارند، بنابراین قبل از پیشرفته آن ها باید نسبت به درمان پوست تیره اقدام شود. این عارضه اغلب غیر از ایجاد ظاهری نامناسب در افراد مشکل دیگری ایجاد نمی کنند، اما در بعضی مواقع خطرناک است و باید به پزشک مراجعه شود. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر ایجاد لکه های تیره پوست، ۸ راهکار جهت درمان آنها و ویژگی های پوست تیره می پردازیم.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس ۳۰میل

چه عواملی باعث کدر و تیره شدن پوست می‌شود؟

در صورت عدم اطلاع از علت ایجاد این عارضه پوستی و اقدام نکردن به درمان پوست تیره، با افزایش سن تیرگی پوست افزایش می یابد. پوست تیره علاوه بر ظاهر نامناسب، ممکن است هشدار بروز بیماری در بدن باشد. بنابراین در صورت افزایش عارضه حتما باید به پزشک مراجعه نمایید. تیره شدن پوست چه دلیلی دارد؟ علت تیرگی پوست صورت و بدن به اختصار در زیر ذکر شده است:

  •  موارد ارثی
  • ژنتیک
  • تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی
  • موراد محیطی
  • لکه‌های قهوه‌ای روشن و فلس دار در اثر تغییرات عروقی ناشی از
  • دیابت
  •  کک و مک
  • هموکروماتوز
  • عفونت قارچی پوست
  • کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین آ و ویتامین ب
  • کاهش تولید هورمون‌های ترشح شده از غدد فوق کلیه
  •  اختلال بر اثر اضافه بار آهن در بدن
  • اختلالات کبدی
  • افزایش مقدار ملانین
  • نور خورشی
  • حاملگی
  • اختلالات پوستی
  •  جمله قرارگرفتن در معرض نور فرابنفش

روش موثر در درمان پوست تیرهبهترین روش های رفع تیرگی و کدر پوست

چه چیزی پوست صورت را روشن می کند؟ در این مقاله تیرگی های پوست را که بر اثر عواملی غیر از بیماری مانند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کک و مک، جای جوش، جای زخم، حاملگی و … ایجاد شده اند را بررسی می کنیم. امروزه روش های متفاوت درمانی جهت برطرف کردن لکه های پوستی و همزمان با آن روشن کردن رنگ کلی پوست وجود دارد. کم عارضه ترین و کم هزینه ترین روش درمان پوست تیره، استفاده از محصولات سفید کننده پوست می باشد که به صورت کرم، سرم، ژل، ماسک و … تولید و به بازار عرضه شده است. در ادامه به بررسی  این محصولات و ترکیبات آنها و روش های درمان پوست تیره می پردازیم تا مخاطبین بتوانند با توجه به نوع و ویژگی پوستی که دارند، محصول مناسبی را انتخاب نمایند.

ژل روشن کننده و ضد آکنه درمالیفت مدل ملالیفت AC

درمان پوست تیره با استفاده از کرم دارای رتینول

کرم های دارای رتینول یا همان الکل دارای ویتامین A بوده که موجب تقسیم سلولی در پوست و در پی آن پاکسازی کامل و جوانسازی آن می شود. همچنین به دلیل داشتن ویتامین، از خشکی پوست جلوگیری و با کلاژن سازی، موجب روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن چین و چروک نیز می گردد.

درمان پوست تیره با استفاده از سرم سفید کننده

سرم های سفید کننده با غلظت بالایی تولیده می شوند که می توانند به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ کنند و با مواد و ترکیباتی که برای تولید آنها استفاده شده، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کنترل چربی را موجب می شوند. همچنین با نفوذ مواد مغذی در لایه زیرین پوست، روشن شدن رنگ دانه های پوستی امری طبیعی است و با کنترل چربی از جوش و آکنه جلوگیری می شود.

سرم روشن کننده مونالیا

درمان پوست تیره با استفاده از پاک‌ سازی

پوست هر روز به علت آرایش، شرایط آب و هوایی محیط و … در معرض آلودگی قرار می گیرد.   با استفاده از پاک کننده ها و تونرها میتوان پس از شست و شو صورت این آلودگی ها را به طور کامل از پوست پاک کنید.

فوم شستشو درمالیفت مناسب پوست های آسیب دیده

درمان پوست تیره با استفاده از لایه‌برداری

سلول های جدید پوستی به صورت مداوم ایجاد و سلول های قدیمی و جدا شده در لایه بالاتر پوست جمع می شوند. اگر سلول های قدیمی از روی پوست پاک نشوند موجب تیرگی پوست، ایجاد لکه و چین و چروک خواهند شد. بنابراین با استفاده از یک لایه بردار مناسب می توان سلول های مرده را از روی پوست به صورت کامل پاک کرده و به گردش خون و اکسیژن رسانی به لایه های رویی پوست کمک کرد.

کرم لایه بردار کلوریس ۵۰ میلی لیتر

درمان پوست تیره با استفاده از کرم‌ ها و ژل ها

کرم ها و ژل ها با غلظت بالا یکی از موثر ترین روش های درمان پوست تیره می باشد. ترکیبات به کار رفته در ساخت این محصولات به گونه ای است که موجی سفید شدن پوست با طول درمان کوتاه و از بین بردن لک های پوستی و جای جوش و آکنه می گردند. همچنین با کنترل چربی بر روی پوست، از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می کنند. از کرم ها و ژل های سفید کننده می توان در ناحیه های متفاوت بدن از جمله بازوها، پاها، دستها، صورت و … استفاده نمود.

کرم ژل روشن کننده درمالیفت

درمان پوست تیره با استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب یکی از محصولات بسیار مهم، برای مراقبت و درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، جای لک و جوش، جلوگیری از آفتاب سوختگی و … بسیار توصیه شده است. همچنین برای داشتن پوستی بدون لک و جوش پوستی شفاف و بدون عارضه ناشی از نور خورشید، مصرف ضد آفتاب بهترین گزینه می باشد.

کرم ضد آفتاب فومیژن مدل بی رنگ SPF50

درمان پوست تیره با استفاده از مرطوب کننده

خشک شدن پوست به مرور زمان موجب تغییر رنگ دانه های پوست می شود. بنابراین با استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان های مناسب، از تیره شدن پوست و لکه های ناگهانی جلوگیری نمایید. برای افراد دارای پوست چرب، مرطوب کننده بدون روغن بر پایه آب پیشنهاد می شود. همچنین برای افراد مستعد پوست خشک و معمولی، استفاده از مرطوب کننده و آبرسان بر پایه روغن مناسب می باشد.

کرم آبرسان و مغذی پوست اریس حاوی عصاره خاویار

درمان پوست تیره با استفاده از ماسک روشن‌کننده

ماسک های متفاوتی برای روشن کردن پوست تیره و از بین بردن لکه های پوستی با ترکیبات خاصی تولید و به بازار عرضه شده است. بنابراین بر اساس زمان مصرفی که برای محصول انتخابی توصیه شده، ماسک ها را روی پوست گذاشته و پس از آن با استفاده از آب ولرم صورت خود را شسته و با حوله تمیز خشک نمایید.

تیرگی ناگهانی و درمان پوست تیرهعلت تیره شدن ناگهانی پوست صورت چیست؟

گاهی اوقات ممکن است قسمت هایی از پوست به صورت غیر یک نواخت تیره شوند، یا کل پوست بدن به یک باره تیره تر شود. در ادامه به بررسی حالت اول خواهیم پرداخت. تحت عوامل و شرایط خاصی لکه های تیره بر روی پوست نمایان می شود که در زیر به اختصار مهم ترین این عوامل لیست شده است.

  1. زمانی که ملانین (رنگدانه های پوست) بیش از حد تولید شوند.
  2. زمانی که هورمون های بدن در شرایط خاصی مانند دوران بارداری، شیردهی یا اختلالات مادر زادی تغییر می کند.
  3. زمانی که بدن فرد دچار مشکلات کبدی و کلیوی می شود.
  4. زمانی که بدن فرد دچار کمبود ویتامین های مختلف شود.
  5. زمانی که سطح پوست در معرض نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید قرار گیرد که عارضه های پوستی به صورت خال و لکه های پوستی نمایان می شوند.
  6. زمان که پوست در برخورد با مواد متفاوتی، طبیعی یا شیمیای دچار حساسیت شود.
  7. زمانی که سن افراد بالاتر می رود لکه های پیری بر روی پوست نمایان می شوند.
  8. زمانی که از دارو برای بهبود بیماری خاصی استفاده می شود و بدن دچار اختلالات گوارشی می گردد.

کرم ضد لک و روشن کننده الی ژن

ویژگی‌های پوست تیره و کدر چیست؟

گاهی اوقات پوست درخشش و شفافیت اولیه خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی افراد به دنبال کشف علت ایجاد این مشکل پوستی بر می آیند و پس از آن، برای بهبود و برطرف کردن کدری و تیرگی پوست تلاش می کنند. اما این موضوع حائز اهمیت می باشد که پوست تیره و کدر چه مشخصاتی دارد. در ادامه به بررسی مشخصات این نوع پوست می پردازیم.

  • ناهمگونی رنگ پوست
  • بروز مشکلات پوستی آکنه و لک
  • از دست دادن درخشش طبیعی پوست
  • احساس خارش و سوزش پوست
  • ورقه ورقه شدن پوست
  • قرمزی، گرمی و ورم پوست

ویژگی و درمان پوست تیرهویژگی های محصولات روشن کننده پوست و معرفی بهترین آنها

همانگونه که گفته شد، کم عارضه ترین و کم هزینه ترین روش درمان تیرگی پوست استفاده از محصولات روشن کنده و سفید کننده پوست بوده که قابل استفاده برای پوست تمام بدن می باشند. این محصولات دارای ویژگی های منحصر به فرد با ترکیبات خاصی هستند که موجب از بین بردن لک های تیره ایجاد شده و رفع کدری و تیرگی پوست می شوند. همچنین با غلظت بالا، حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بوده که با تحریک ملانین پوست موجب از بین رفتن لک های تیره می گردند. استفاده از برندهای ایرانی یا خارجی تفاوتی در کاربرد محصولات ندارد. بهترین نوع ضد لک و روشن کننده پوست انتخابی باید سازگار با نوع پوست شما و بدون مواد حساسیت زا باشد . در صورت بروز علائمی همچون قرمزی، تورم، خاررش و … استفاده از محصول را قطع کرده و به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

کرم ضد لک فارماسریز برای مراقبت شب ۳۰ میلی لیتر

جمع بندی

سطح وسیعی از بدن تشکیل شده از پوست می باشد. گاهی اوقات بر اثر عوامل متعددی لکه های تیره بر روی آن ظاهر می شود. در این مقاله سعی بر آن شده تا این عوامل مورد بررسی قرار گیرد. برای رفع و درمان پوست تیره و کدری آن روش های متفاوتی وجود دارد. کم خطرترین و کم هزینه ترین روش های درمان و مراقبتی از پوست و برطرف کردن لک های پوستی و کدر بودن آن ها استفاده از محصولات روشن کننده و سفید کننده شامل، مرطوب کننده ها، کرم ها، ژل ها، لایه بردار ها و … می باشد.

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات درمان تیرگی پوست از برندهای ایرانی و خارجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *