مراقبت پوست

بهترین و موثرترین روش های جوان سازی پوست صورت

جوان سازی پوست صورت

هنگامی که از جوان سازی پوست صورت صحبت می شود، باید در نظر داشت که هدف به تعویق انداختن روند پیری پیری پوست، با استفاده از روش های درمانی و مراقبتی است. همچنین با کاهش کلاژن پوست چین چروک های ریز به وجود می آید که همزمان با عدم مراقبت جهت برطرف کردن آنها و پیشگیری از این علائم پیری پوست اتفاق می افتد.

کلاژن یک نوع پروتئین موجود در پوست بوده که باعث چسبندگی و پیوستگی بافت ها می شود. بنابراین یکی از راه ها جوان سازی پوست صورت، کمک به تولید آن توسط محصولات درمانی و مراقبتی ضد پیری می باشد. اولین علائم پیری پوست شل شدن و افتادگی پوست بوده که این عارضه بر اثر عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، کاهش وزن ناگهانی، ژنتیک، مصرف دخانیات و غذاهای ناسالم، نور خورشید، آرایش زیاد با برندهای بی کیفیت و نامعتبر ایجاد می شود. در ادامه به بررسی کامل علل ایجاد شل شدن و افتادگی پوست می پردازیم.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

کرم ضد چروک درمومدیک

دلیل افتادگی و شل شدن پوست چیست؟

برای اینکه بتوان راه مناسبی را برای جوان سازی پوست صورت انتخاب کنید، در مرحله اول باید از علت افتادگی و شل شدن پوست اطلاع پیدا کنید. علاوه بر آن علت هایی مانند آفتاب، سیگار، آلودگی محیطی که بیشترین نقش در تسریع روند پیری دارند، ننوشیدن کافی آب و مایعات، کاهش تولید چربی مناسب توسط غدد پوستی و کاهش تولید کلاژن بر اثر افزایش سن نیز، نقش بسزایی در نمایان شدن افتادگی، شل شدن و چروک های سطحی و عمیق روی صورت دارند. یکی دیگر از علت های پیری زود رس پوست صورت، کاهش وزن نامناسب و غیر اصولی افراد می باشد که باعث شل شدن پوست می شود.

  • اشعه ماورای بنفش
  • استرس، اضطراب و مشکلات عصبی
  • آب و هوای خشک و سرد
  • بیماری های عفونی درونی
  • عدم رطوبت کافی در پوست صورت
  • استفاده از شوینده های نامناسب با نوع پوست
  • استفاده از محصولات آرایشی نامناسب

انواع روش های جوان سازی و پیشگیری از پیری پوست صورتروش جوان سازی پوست صورت

با توجه به دلیل ایجاد افتادگی، شل شدن و پیری پوست صورت، راه های متفاوتی جهت مراقبت و پیشگیری از آنها و جوان سازی پوست صورت وجود دارد. در زیر به بررسی این روش ها به صورت جداگانه می پردازیم.

  1. پوست صورت بیشتر از هر ناحیه دیگر بدن در معرض نور آفتاب قرار دارد و همانگونه که یاد شد، یکی از علت های ایجاد چروک، آفتاب سوختگی و تسریع روند پیری صورت نور آفتاب می باشد. در نتیجه هر چقدر کمتر در زیر نور آفتاب قرار بگیرید، کمتر اشعه های مضر آفتاب به پوست صورت آسیب می رسانند.
  2. استعمال دخانیات از جمله سیگار، قلیون و … آثار مخربی بر روی پوست به جا می گذارد، بنابراین با کم کردن یا ترک آنها میتوان از این آسیب ها جلوگیری کرد و با استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی لیفت و سفت کننده پوست صورت، چروک های ریز را محو کرد.
  3. عدم رسیدن ویتامین ها، آب کافی و پروتئین لازم به بدن باعث تسریع روند پیری پوست می شود.
  4. رسیدن رطوبت و چربی کافی و مناسب به پوست صورت به دلیل حساسیت بالا برخی از نقاط مانند اطراف لب، پیشانی، دور چشم و … باعث ایجاد تاخیر در روند پیری و پیشگیری از شل شدن و افتادگی پوست می شود.
  5. استفاده از ماسک های متنوع از جمله روزانه، آبرسان، تقویت کننده و …

کرم ضد چروک خاویار الی ژن

ویتامین ها برای جوان سازی پوست صورتویتامین های مورد نیاز برای جوانسازی و سفت شدن پوست صورت

بالاتر راجع به علت های افتادگی و شل شدگی پوست و روش های پیشگیری از ایجاد آنها مورد بررسی قرار داده شد. یکی از روش های پیشگیری از افتادگی و جوان سازی پوست صورت رسیدن ویتامین ها و مواد مغذی به پوست می باشد. در زیر به بررسی این ویتامین ها می پردازیم.

ویتامین C

ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین ها بوده که با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی، باعث تولید کلاژن که پروتئین اصلی جهت چسبندگی و انسجام بافت پوست است، می باشد.

 A

ویتامین A با تحریک گردش خون، اکسیژن رسانی به تمام بافت های صورت را افزایش می دهد. همچنین با خاصیت کلاژن سازی، آبرسانی باعث از بین رفتن و کم شدن چین و چروک های کوچک و سطحی، لکه های پوستی و جوش و آکنه می شود.

 B3

ویتامین B3 با رساندن رطوبت کافی به پوست، آن را در برابر کم آبی و خشک شدن محافظت کرده. در نتیجه از افتادگی، شل شدن و ایجاد چروک های جلوگیری می کند.

 K

ویتامین K با افزایش گردش خون باعث تقویت پوست شده و روند پیری را به تاخیر می اندازد. علاوه بر آن موجب برطرف شدن بریدگی ها، کوفتگی ها، علائم کشیدگی، زخم ها و لکه های سیاه زیر چشم می شود.

ویتامین E

ویتامین E با افزایش کلاژن سازی باعث لیفتینگ و سفت کردن پوست شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین با از بین بردن لکه های پوستی ناشی از اشعه های مضر خورشید، موجب جوان سازی پوست صورت می شود.

کرم سفت کننده و لیفتینگ پوست درمالیفت

 

کرم لیفتینگ درمالاین

جوان سازی پوست صورت و دور چشم

 

کرم دور چشم درمومدیک مدل ضد چروک

معرفی موثرترین محصولات جوان سازی پوست صورت و جلوگیری از چروک و افتادگی پوست

پیشگیری و درمان دو راه برای حفظ جوانی و شادابی پوست می باشد.

  • مرحله اول، پیشگیری از ایجاد چروک ها و لک ها بوده که اولین علائم پیری پوست می باشند.
  • مرحله دوم، پوست دچار افتادگی و چروک های ریز شده است که با استفاده از محصولات درمانی از جمله کرم ها، سرم ها، ماسک ها و … ضد چروک می توانید بر اساس شدت آسیب دیدگی، این عوارض را کم کنید یا از بین ببرید.

کرم لیفتینگ و ضد چروک فرونیا

کرم لیفتینگ الی ژن مدل خاویار

جمع بندی

ظاهری زیبا و بدون آسیب، چین و چروک و لک های پوستی یکی از دغدغه های افراد می باشد. به همین دلیل باید در دهه ۲۰ سالگی زندگی، با استفاده از محصولات مراقبتی ضد چروک و لیفتینگ از ایجاد این عارضه های پوستی پیشگیری کنید. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شوینده های صورت ایرانی و خارجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *