مراقبت پوست

انواع کرم های ضد چروک و لیفتینگ[معرفی + نحوه و زمان استفاده/تأثیرات]

کرم لیفتینگ و ضد چروک صورت

یکی از نشانه های بارز پیری وجود چین و چروک ها هست، در اینجا قصد داریم شما را با فواید استفاده از کرم های دور چشم، انواع ضد چروک ها و محصولات لیفتینگ آشنا کنیم تا با استفاده از بهترین آن ها، پیری پوست خود را به تعویق بیاندازید.

توی برخورد با آدم ها اولین چیزی که به چشم میاد صورته و اولین چیزی که به داشتن یه صورت زیبا کمک میکنه داشتن پوستی صاف و سالمه. هرچه قدر که سن بالا میره این پوست کم کم دچار مشکلاتی مثل چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست و لکه های پوستی میشه و باعث نگرانی همه کسایی میشه که به زیبایی شون اهمیت میدن. این عارضه ها معمولا به افراد حس بدی میدن و حتی ممکنه روحیه شون رو تضعیف کنه.

افراد راه های زیادی رو برای برطرف کردن افتادگی پوست و کشیدن اون یا به اصطلاح لیفتینگ پوست امتحان میکنن. لیفتینگ معمولا به دو روش جراحی وغیر جراحی انجام میشه که روش جراحی عوارض و هزینه های خاص خودش رو داره. به عنوان بهترین کمک کننده در روش غیر جراحی میتونیم استفاده از کرم های لیفتینگ و ضد چروک رو نام ببریم که در ادامه درباره شون توضیح میدیم. قبل از هرچیز باید بدونیم دلیل افتادگی و چروک شدن پوست رو بدونیم.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

سرم ضد چروک و لیفتینگ لیپورکس

علت افتادگی و چروک شدن پوست

با بالا رفتن سن پوست، ویژگی ارتجاعی خودش رو از دست می ده. ولی چرا این اتفاق می افته؟ با بالا رفتن سن بعد از حدود سن ۳۰ یا ۴۰ سالگی پوست هرسال حدود ۱ درصد از کلاژن خودش رو از دست می ده. کلاژن باعث حفظ حالت کشسانی پوست میشه و با از دست رفتن کلاژن پوست سفتی و استحکام خودش رو از دست می ده و شل میشه. علاوه بر این چربی زیر پوست هم کم می شه و باعث شل شدن پوست می شه. همه این عوامل باعث به وجود اومدن چین و چروک و خط و خطوط روی پوست می شن.

پوست بعضی جاهای صورت خیلی نازکه، مثل دور چشم، پلک ها، اطراف دهان و روی گونه ها. برای همینه که این قسمت ها بیشتر آسیب پذیرن و زودتر چروک می شن. بعضی چین و چروک های اطراف دهان و یا پیشانی به چهره حالت همیشه اخمو و خسته می دن. بعضی از عوامل نیز این روند رو حتی سریعتر هم میکنه: مثل مصرف دخانیات، کاهش وزن شدید، زیاد در معرض آفتاب بودن، اضطراب های روزانه، مصرف الکل و وراثت.

کرم ضد چروک درمالاین

لیفتینگ یا کشیدن پوست چیه؟

افراد می تونن روش های مختلفی رو انتخاب کنن تا پوستشون رو بکشن. بعضی ها می توانند این کار رو با جراحی ها انجام بدن. توی جراحی لیفتینگ پوست رو از قسمت های کناری صورت مثل زیر گوش ها و در برخی موارد زیر چانه می برن. بعد از اون پوست رو می کشن تا چین و چروک هاش برطرف بشه و بعد اون رو بخیه می زنن. به طبع این عمل دوران نقاهت، هزینه و ریسک عوارضی مثل عفونت هم داره. یکی از راه های موثر، استفاده از بهترین کرم ها و سرم های ضد چروک و لیفتینگ می باشد که با استفاده مرتب، نتیجه ی دلخواه را به پوست می دهند.

کرم لیفتینگ الی ژن مدل خاویار

فرق کرم لیفتینگ با ضد چروک چیه؟

کرم لیفتینگ صورت چیست؟ همون طور که قبل تر گفتیم یکی دیگه از راه هایی که میشه برای لیفتینگ پوست صورت انتخاب کرد استفاده از کرم های لیفتینگه. این کرم ها در واقع مکانیسم عملی متفاوت تری از عمل های لیفتینگ دارن. این کرم ها از موادی مثل یوپلیمرهای دریایی و مواد گیاهی با تأثیر بالا ساخته شده اند که به پوست و عضلات زیر اون استحکام و سفتی می بخشن و باعث میشن تا پوست خودش کشیده بشه و چین و چروک ها برطرف بشن.

کرم های لیفتینگ اثر کوتاه مدت خودشون رو تو چند دقیقه نشون می دن و پس از مصرف بلافاصله پوست جوون تر دیده میشه. تأثیر طولانی مدت شون هم به خاطر افزایش میزان کلاژن توی پوست قابل دیدنه و در طولانی مدت میتونن باعث استحکام پوست بشن.

 

توی این کرم ها از روغن های مخصوص گیاهی هم استفاده میشه. همچنین مواد مرطوب کننده برای رطوبت و شادابی پوست هم توی این کرم ها وجود داره. اسید های چرب ضروری امگا ۳ و امگا ۶ نیز برای تأمین رطوبت استفاده شده اند و همچنین برای افزایش استحکام پوست از ویتامین های A و Eو D استفاده شده.

دسته دیگه ای از کرم‌های لیفتینگ که به‌تازگی مورد استفاده قرار میگیرن، کرم‌های حاوی اسید هیالورونیک هستن. هیالورونیک اسید ماده‌ایه که زیر پوست قرار داره و کم شدن اون باعث به وجود آمدن چروک می‌شه و این نوع کرم‌ها ساخت این ماده رو تحریک می‌کنن تا کلاژن‌سازی بیشتر بشه. بنابراین تمام کرم‌های ضد‌چروک به‌دنبال تحریک کلاژن‌سازی پوست هستن تا تولیدش رو توی پوست افزایش بدن.

معرفی تعدادی از بهترین کرم های لیفتینگ صورت:

فرونیا

 درمالیفت

 درمومدیک

 رزالیا

کرم ضد چروک و لیفتینگ الی ژن

چگونگی خرید کرم لیفتینگ و سفت کننده پوست

اولین قدم برای انتخاب کرم لیفتینگ و ضد چروک مناسب، شناخت دقیق نوع پوست و شرایط اون هست. قدم دوم در نظر گرفتن سن و قدم سوم شرایط ظاهری پوسته. ممکنه بعضی افراد توی سن ۲۵ سالگی، چروک‌هایی به اندازه یک فرد ۳۰ ساله داشته باشن. این افراد باید   یه ضد چروک قوی‌ انتخاب کنن و در کنار آن عادات رفتاری شون رو تغییر بدن. تاثیر محصولات ضد چروک به میزان مصرفش بستگی نداره؛ بلکه انتخاب درست محصول و استمرار توی استفاده‌ از اونه که اهمیت داره.

کرم ضد چروک اریس حاوی Q10

تاثیر و معرفی انواع کرم لیفتینگ و ضد چروک

در ادامه علاوه بر معرفی انواع کرم های لیفتینگ، متوجه خواهید شد هر کدام از کرم های لیفت را شب بزنید بهتر است یا روز.

کرم دور چشم:

این محصول می‌تونه پوست حساس دور چشم رو مرطوب و نرم نگه داره و از به وجود آمدن چین و چروک و خط روی گوشه‌های بیرونی چشم جلوگیری کنه. این خطوط گاهی اونقدر عمیق می‌شن که بهشون چروک‌های پنجه کلاغی گفته می‌شه. برای پر کردن این نوع چروک، باید از ضد چروک‌های قوی‌تر استفاده کنین. از اونجایی که اولین چروک‌ها در ناحیه دور چشم ایجاد میشن، بهتره بعد از سن ۲۵ سالگی، از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کرد.

نقد و بررسی کرم دور چشم درمالیفت

 لیپورکس

 فرونیا

 اورلین

 رزالیا

درمومدیک

کرم دور چشم لیپورکس مناسب تیرگی و چروک ۱۵میل

کرم شب:

شب، بهترین زمان برای کمک به بازسازی پوسته.کرم شب غلیظ‌‌تر از کرم روز هست و موقع خواب تاثیر بسزایی توی جلوگیری از پیری پوست داره. این کرم‌ها سرشار از مواد مغذی، ویتامین، رتینول و در برخی موارد لایه‌بردار هستن. این نوع کرم باید از سن ۳۰ سال به بالا استفاده بشن.

کرم شب خاویار الی ژن

کرم روز:

در کنار کرم شب باید از کرم روز استفاده کنین تا از حساسیت پوست کم بشه. کرم‌های روز معمولا فیلترهای ضدآفتاب‌ دارن؛ البته استفاده از کرم‌های روز به این معنی نیست که کرم ضدآفتاب استفاده نکنین. کرم روز مرطوب کننده هم داره و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنه.

کرم روز خاویار الی ژن

سرم:

سرم به پوست نفوذ میکنه و میزان رطوبتش رو بهبود می‌بخشه. برای همین تاثیر سریع‌تری دارد.

لایه بردارها:

این دسته از محصولات کمک می‌کنن تا پوست از شر سلول‌های مرده‌ خلاص بشه و فرایند جوان‌سازیش سریع تر انجام بشه.

کرم شب لایه بردار فارماسریز با ۵% ماندلیک اسید ۵۰ میلی لیتر

از چه سنی کرم لیفتینگ و ضد‌چروک استفاده کنیم؟

گفته می‌شه بهترین زمان برای استفاده از ضد چروک‌ها دهه‌ی ۲۰ زندگیه. برای درک بهتر این موضوع میشه مراحل مراقبت از پوست رو به شرح زیر بیان کنیم:

۱۸ تا ۲۵ سالگی:

این دوره، بهترین زمان برای محافظت از پوست در مقابل اثرات مضر آفتاب و جلوگیری از تحلیل پوسته. توی این دوران استفاده از ضد آفتاب با SPF متوسط به بالا، شیوه‌ی سالم زندگی، استفاده از محصولات مراقبت از پوست از جمله ضد چروک‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان پیشنهاد میشه.

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس ۳۰میل

۲۵ تا ۳۵ سالگی:

توی این دوره پوست نیاز به آبرسانی، تحریک کلاژن سازی و جلوگیری از ایجاد لک داره. تو این زمان، رتینول کمک رسان خوبی برای احیای پوست و بازسازی سریعش خواهد بود.

سرم لیفت صورت مونالیا

۳۵ تا ۴۵ سالگی:

توی این دوره آبرسانی شدید، تحریک کلاژن سازی با استفاده از ماده فعال رتینول و در کنار اون یک اصلاح کننده‌ی نقاط تیره توی پوست خیلی ضروریه. 

سرم آبرسان عمیق مونالیا

۴۵ تا ۵۵ سالگی:

توی این مرحله چربی و رطوبت پوست تا حد زیادی کاهش پیدا میکنه که هردو از اصلی‌ترین عوامل بروز پیری توی پوست‌ هستن. همچنین پوست دچار تغییر میشه و سلول‌های مرده توی سطح اون قرار می‌گیرن. برای این منظور باید از آبرسان، پاک کننده‌های مناسب پوست و لایه بردارهای ملایم برای حذف سلول‌های مرده استفاده کنین.

ژل شستشوی صورت فرونیا لایه بردار مناسب پوست چرب

۵۵ سالگی:

خشک شدن پوست از سن ۵۵ سالگی به بعد سریعتر اتفاق میفته و همین مسئله باعث افتادگی پوست و عمیق‌تر شدن چروک‌ها میشه. کلاژن سازی از بین میره و دیگه چربی لازم برای پوست وجود نداره . برای کمک به سرحال شدن و بهبود وضعیت پوست توی این زمان، استفاده از آبرسان و ضد چروک‌های قوی برای دورچشم، پوست صورت، گردن، ناحیه دکلته و حتی دست‌ها اهمیت پیدا می‌کنه.

کرم ضد چروک اریس حاوی Q10

 عوارض کرم لیفتینگ و ضد چروک صورت

مهم‌ترین عارضه کرم ضد‌چروک اینه که میتونه توی پوست خشکی، قرمزی یا حساسیت ایجاد کنه و نمشه پیش‌بینی کرد این عارضه توی چه کسانی دیده میشه، اما به‌طور علمی ثابت شده که وقتی فرد تعداد دفعات مصرف کرم رو کم کنه، قطعا این عارضه‌ها کمتر میشه.

ما میگیم کرم‌های ضد‌چروک رو اول یک یا دو شب توی هفته استفاده کنین و درصورتی که عارضه‌ای به‌وجود نیومد به مرور دفعات استفاده از کرم رو افزایش بدین و به هر شب برسونین در غیراین صورت مثلا ۲ بار در هفته رو ادامه بدین.

کرم لیفتینگ و ضد چروک صورت

جمع بندی

.اولین راه برای کنترل یا بهبود شرایط پوست، ترک سیگار و الکل و همچنین بهبود خواب و شرایط زندگیه؛ در کنار این‌ عوامل استفاده از کرم های لیفتینگ و ضد چروک مناسب، بسیار موثر خواهد بود. در فروشگاه اینترنتی هما بهترین کرم ها و سرم های ضدچروک و لیفتینگ صورت، گردن و بدن، از انواع برندهای اصلی ایرانی و خارجی در دسترس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *