مراقبت پوست

فرق BB کرم و CC کرم را بدانید

فرق BB  کرم پوست و CC پوست

 این نوع از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست مثل کرم ضد آفتاب هستن که علاوه بر اینکه شما رو زیباتر میکنن، از پوست‌ تون هم مراقبت می‌کنن. ولی اگه تفاوت شون رو نمیدونین با ما تا انتهای مقاله همراه باشین تا جواب سوالاتون رو بگیرین.

کرم بی بی یا BB کرم چیه ؟

کرم بی بی مخفف کلمه بالم آرایشی ( Beauty Balm ) یا بالم محو کننده ( Blemish balm ) ست که اولین بار توی کشور کره معروف شد و ترکیبی از ضد آفتاب و ضد لک،کرم پودر بسیار سبک، آبرسان قوی و ضدپیری و درمان کننده چروک پوسته.

این محصول به عنوان زیرساز آرایشی یا پرایمر، کرم پودر و ضدآفتاب استفاده میشه. بی بی کرم پوشش دهی متوسطی داره و پوست رو یکنواخت می کنه. بی بی کرم ها ورژن پیشرفته تر مرطوب کننده های رنگی یا همون (tinted moisturizer) هستن.

چه موقع باید از بی بی کرم استفاده کنیم ؟

به طور کلی هیچ وقت برای استفاده از این کرم، زمان بدی نیست. ولی معمولا بی بی کرم ها برای روزهایی که نمیخواین خیلی آرایش سنگینی داشته باشین مناسبن. چون وقتی از بی بی کرم استفاده میکنین دیگه نیازی به پرایمر و مرطوب کننده ندارین و با یه محصول میتونین این مراحل رو انجام بدین. ولی در نظر داشته باشین که قدرت ضدآفتاب اون زیاد نیست و باید درکنارش از کرم ضد آفتاب استفاده کنین.

کرم سی سی یا CC کرم چیه ؟

سی سی کرم ها مخفف “Color Correcting” هست و برای یکسان کردن رنگ پوست استفاده میشه.این کرم ها ویژگی‌های BB رو دارن، با این تفاوت اصلی که خیلی روی مراقبت از پوست تمرکز می‌کنن. برای همین هم SPF این کرم‌ها بالاتر از BBهاست و از پوست محافظت بیشتری به عمل میاره. بافت CCها نسبت به بی بی کرم ها سنگین‌تره تا بتونه علایم بالا رفتن سن رو بپوشونه. این کرم‌ها همچنین مات هستن و نسبت به بBB روغن کمتری دارن و برای پوشوندن قرمزی ناشی از گرمای تابستون عالین.

چه موقع از کرم CC استفاده کنیم؟

مثل کرم بی بی، کرم سی سی هم برای روزهایی مناسبه که نمی خواین آرایش غلیظ داشته باشین یا زمان طولانی برای زیر سازی آرایش تون صرف کنین. اما باز کرم CC از کرم BB کاور بیشتری داره، پس اگه روی صورت تون نقاط بیشتری مثل جای جوش یا لک و نقاط تیره برای محو کردن دارین ، کرم سی سی انتخاب مناسب تریه. میتونین کرم سی سی رو توی روزهایی که میخواین کرم پودر بزنین هم استفاده کنین و با این کار مرحله های آماده سازی پوست برای زدن کرم پودر رو کمتر کنین. ترجیحأ از کرم سی سی که ضدآفتاب داره استفاده کنین که در این صورت بازم یه مرحله دیگه از مرحله های آماده سازی پوست کم میکنین.

چه طوری از کرم بی بی و سی سی استفاده کنیم؟

از روتین مراقبت پوست استفاده کنین، اول پوست تون رو با یه تمیزکننده پوست (cleanser) بشورین. بعد از کرم مرطوب کننده که به طور روزانه ازش استفاده می کنین یک لایه نازک روی پوست تون بمالین. بعد از اون از براش یا اسفنج های آرایشی استفاده کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *