مراقبت از مو

بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپو برای موهای چرب

شامپو مناسب موهای چرب

شامپو موهای چرب چه ویژگی هایی دارد؟ استفاده از شامپوهای مخصوص موی چرب چه مزیت هایی خواهد داشت؟ در این مقاله به معرفی بهترین شامپوها و نکات قابل توجه جهت راهنمایی افراد با موی چرب خواهیم پرداخت.

افراد دارای موهایی با جنس چرب، خشک یا نرمال می باشند که علاوه بر موارد ارثی، فاکتورهایی از قبیل استرس یا شستشوی مداوم، بر شدت چرب یا خشک بودن آنها تاثیر می گذارد. یکی از پر دردسرترین انواع مو برای خانم‌ها و آقایان موهای چرب است. چرب شدن سریع موها باعث ایجاد ظاهری نامناسب می شود در نتیجه یکی از روتین های افراد با این جنس مو، شستشوی هر روزه مو است. در این مطلب با بررسی نکات مهم هنگام استفاده از شامپو، علت چرب شدن موها، بهترین شامپو برای موهای چرب و همچنین فاکتورهای مهم انتخاب شامپو مناسب پوست سر همراه شما خواهیم بود.

[lwptoc title=”آنچه در ادامه خواهید خواند” hideItems=”1″]

شامپو مو اریس مدل ضد شوره موهای چرب

موها بیشتر از هر کدام از اجزای دیگر صورت به چشم می آیند، بنابراین در زیبایی ظاهری افراد تاثیر بسزایی دارند. با توجه به این نکته استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی برای موها یکی از مهم ترین کارها می باشد. هر کدام از این شامپوها دارای فاکتورها و مواد تشکیل دهنده متفاوتی از جمله عاری بودن از هرگونه روغن و سیلیکون می باشند. در واقع بهترین شامپو برای موهای چرب، چربی کف سر و موها را متعادل کرده و در طول روز مانع تولید بیش از حد این چربی می شود. در ادامه با چند نمونه از بهترین شامپو ها برای موهای چرب آشنا خواهید شد.

شامپو حجم دهنده مو نوپریت مدل نوپری ویت فاین

چکار کنیم موهایمان چرب نشود؟چکار کنیم موهایمان چرب نشود؟

غدد چربی روی پوست سر وجود دارند که برای جلوگیری از شکنندگی، خشکی و آسیب های محیطی، چربی تولید می کنند. در برخی افراد تولید چربی توسط این غدد بیش از اندازه بوده و باعث چربی زود هنگام موها می‌شوند. چرب شدن موها علاوه بر تاثیرات عوامل ژنتیکی بر اساس فاکتورهای دیگری مانند استرس، شستشو مداوم، شامپوی نامناسب و نرم کننده ها نیز تشدید می شوند.برای کنترل چربی مو باید به موارد زیر دقت کنیم:

  1. تهیه شامپوی مناسب و مخصوص موهای چرب در اولویت قرار دارد.
  2. بیش از حد از اتو و سشوار مو استفاده نکنید
  3. از شستشوی زیاد موها با شامپو خودداری شود.
  4. برای دوش هر روزه شامپو روزانه تهیه کنید.

شامپو مو اریس مدل موهای چرب

شامپو برای موهای چرب مردانه

به صورت طبیعی پوست سر آقایان نسبت به خانم ها چرب تر است، به همین علت شامپوهایی که برای آقایان تولید می شوند متفاوت تر بوده و هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد. شامپو مخصوص موی چرب مناسب آقایان از پاک کنندگی بیشتری برخوردار بوده زیرا هر چقدر چربی های مو بیشتر باشند، جذب آلودگی های محیطی به مراتب بیشتر می شوند.

راهنمای خرید بهترین شامپو مناسب هر فرد

شامپو ارزان برای موهای چرب

شامپوهای نامناسب و عدم به کارگیری روش صحیح استفاده از آنها، باعث کدر شدن، آسیب دیدگی و ریزش بیشتر موها می شوند. شامپوهای درمانی دارای قیمت بالاتری نسبت به شامپوهای مراقبتی و روزانه هستند.

معرفی بهترین شامپو خارجی و ایرانی مناسب موهای چربمعرفی بهترین شامپو خارجی و ایرانی مناسب موهای چرب

همان طور که گفته شد، برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و در بازار عرضه شده است. بسیاری از مردم شامپو برای موهای چرب حاوی مواد ویتامینه و مغذی خریداری می کنند، در حالی که پس از آب کشی این مواد از مو جدا شده و تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش موها و کنترل چربی پوست سر ندارند. علاوه بر آن ویتامین ها از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید محافظت می کنند، اما مصرف آنها برای موها به دلیل عدم وجود پوست تاثیری ندارند. درواقع شامپوهای خارجی که ارائه شده است، نوع ملایمی از محصولات شوینده بوده که به ساقه مو آسیب نمی رسانند. با دانستن این موضوع، با صرف هزینه های گزاف اقدام به خرید محصولات برند خارجی نخواهید کرد. توجه به این نکته ضروری می باشد که خرید شامپو خارجی با قیمت بالا تاثیر زیادی در مراقبت از موها نداشته، اما در عین حال خرید شامپوهای ایرانی با در نظر گرفتن نحوه شستشوی موها، فاصله زمانی شستشو، انتخاب شامپو با فورمالاسیون مناسب تاثیر بیشتری در مراقبت از موها دارند.

شامپو موی چرب الی ژن

نکاتی مهم هنگام استفاده از شامپو برای موهای چرب

سولفات پاک کننده قوی چربی می باشد، بنابراین وجود آن در شامپو مخصوص افرادی که دارای موهای چرب می باشند، ضرورت دارد. در زیر به بررسی نکات مهمی که هنگام استفاده از شامپوها باید در نظر داشته باشید، می پردازیم.

  • موهایتان را کاملاً خیس کنید

قبل استفاده از شامپو، مطئن شوید موهایتان کاملا با آب ولرم خیس شده است آب سرد باعث از بین بردن چربی طبیعی موها می شود.

  • تمرکز روی پوست سر

پس از اینکه موها خیس شد شامپو روی پوست سر بزنید و ماساژ دهید. سعی کنید کم تر ساقه موها را بشویید، زیرا چربی از روی پوست سر ترشح می شود و در صورت پاک نشدن کامل چربی شوره ایجاد می شود.

  • استفاده از نرم کننده

انواع موها برای عدم آسیب دیدگی نیاز به نرم کننده دارند. افرادی هم که دارای موهای چرب می باشند، نرم کننده را تنها روی ساقه موها بزنند.

  • با یک پارچه نخی موها را خشک کنید

پس از حمام برای آسیب کم تر به موها، آنها را با یک پارچه نخی یا تی شرت قدیمی بدون استفاده از حرارت خشک کنید.

شامپو ضد شوره درماتوپویتین مناسب بانوان

بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب و موهای کم پشتبهترین شامپو برای ریزش موهای چرب و موهای کم پشت

افراد دارای موهای چرب بیشتر از دیگران در معرض ریزش مو قرار می گیرند، به همین علت استفاده از شامپو هایی که حاوی مواد گیاهی از جمله کافئین، آلوئه‌ورا، سیر و … باعث جلوگیری از ریزش بیشتر موها، سفت شدن ریشه و در نتیجه رشد سریع و پر شدن آنها را به دنبال خواهد داشت. توجه داشته باشید که تنها با چند بار استفاده از این شامپوها، چربی سرتان کنترل نمی‌شود، بنابراین از این محصولات به صورت مداوم برای مراقبت از موهایتان استفاده کنید.

شامپو موی بایو اسکین مناسب موهای چرب

فاکتورهای های کلیدی در انتخاب شامپو برای موهای چرب

هنگام خرید شامپو مناسب، توجه به چند فاکتور کلیدی از جمله اجتناب از مصرف شامپو حاوی مواد نرم کننده، توجه به فهرست ترکیبات شامپو، انتخاب فرمولاسیون‌ های غنی از ترکیبات گیاهی، برای مراقبت از موها در برابر آسیب های محیطی، جذب آلودگی ها و کنترل چربی بسیار حائز اهمیت می باشد. در زیر به بررسی چند نکته کلیدی هنگام خرید شامپوی مناسب موهای چرب می پردازیم.

  • بهترین شامپوها با توجه به نوع پوست و مو انتخاب می‌شوند.
  • اگر دارای مشکلات ریزش و کم پشتی مو هستید، از شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید.
  •  از خرید شامپوهای حاوی مواد آبرسان، مرطوب کننده و نرم کننده خودداری کنید.
  • شامپوهایی حاوی مواد متعادل‌ کننده، تقویت کننده و حجم دهنده استفاده کنید.
  • افرادی که چربی ترشح شده از پوست سرشان بیش از حد می باشد، از شامپوهای شفاف کننده استفاده کنند.
  • شامپو حاوی ترکیباتی از جمله نعناع فلفلی، رزماری، روغن درخت چای و عصاره فندق می‌توانند موها را شفاف کرده و به کنترل چربی پوست سر کمک کنند.

شامپو ضد ریزش کازموسپ مناسب موهای چرب

نتیجه گیری

افراد دارای جنس موهای چرب، دارای مشکلاتی از قبیل ریزش مو، کم پشتی مو و ظاهری نامناسب می باشند. با این حال عدم یک روز شستشوی موهای چرب، باعث ترشح روغن طبیعی پوست و تجمع شوره شده و عدم مراقبت صحیح از موها موجب مشکلاتی مانند ظاهری ناخوشاند به صورت موهایی کم حجم و آلوده، ریزش موها و… برای افراد می شود. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *