مراقبت پوست

اشتباهات آرایشی که روی سلامت چشم تاثیر می‌ذارند

مواد آرایشی

بدون شک  مواد آرایشی  مناسب و بی‌نقص چشم توی زیبایی چهره تون تاثیر فوق‌العاده‌ای داره. برای داشتن یه آرایش اصولی نکات مهمی از مرغوبیت لوازم آرایشی تا تکنیک‌های آرایش کردن حائز اهمیتن.

خیلی از خانم‌ها متاسفانه از این موضوع اطلاع ندارن که استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و یا تکنیک‌های اشتباه نه تنها ظاهرشون رو بهبود نمی‌ده بلکه آسیب‌هایی رو به سلامت چشم و پوست اطراف چشم هم وارد می‌کنه. توی این مقاله قصد داریم تعدادی از اشتباهات آرایشی که روی سلامت چشم تاثیرگذار هستن رو بهتون معرفی کنیم.

استفاده از ریمل قبل از فرمژه

فرمژه و اثر آن بر سلامت چشم و پلک
استفاده از فرمژه پیش از ریمل

اگر چه خیلی از خانم‌ها توی استفاده از فرمژه تبحر خاصی دارن ولی آسیب دیدن مژه‌ها، پلک‌ها و درد چشم از پیامدهای به کارگیری نامناسب این ابزار کاربردی محسوب می‌شن.

استفاده از محصولات نامرغوب تهدیدی برای سلامت چشم

یکی از اشتباهات رایجی که متاسفانه خیلی از خانم‌ها اون را انجام می‌دن استفاده از لوازم آرایشی نامرغوبه.

تهدید سلامت چشم با لوازم آرایشی تاریخ گذشته
لوازم آرایشی تاریخ گذشته

یکی دیگه از اشتباهاتی که به خصوص با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها خیلی از خانم‌ها بهش دچار می‌شن استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته ست. استفاده از این محصولات به خصوص توی ناحیه حساس چشم‌ها باعث ایجاد انواع التهابات و آلودگی‌ها میشه و تاثیر خیلی بدی روی سلامت چشم میذاره. علاوه بر این، توصیه می‌شه محصولات آرایشی رو همیشه توی محیط‌های خشک و خنک نگه دارین تا عمر طولانی‌تری داشته باشن.

استفاده از براش آرایشی کثیف

خیلی مهمه که اسفنج و براش آرایشی تون رو همیشه تمیز نگه دارین. سطح این ابزارها محل خیلی مناسبی برای تجمع و رشد باکتری‌های مختلفه که در نهایت باعث ایجاد التهاب و عفونت‌های مشکل‌ساز توی چشم و پلک می‌شن.

استفاده نامناسب از لوازم آرایش چشم

 

سلامت چشم و خط چشم
رعایت نکات آرایش چشم

پلک‌ها حساس‌ترین بخش چشم هستن و استفاده از تکنیک زیرسازی (فاندِیشن آرایشی) روی پوست نازک پلک ممکنه ظاهری سنگین و کیکی بهشون بده. علاوه بر این، احتمال اینکه مواد آرایشی توی طول روز به مرور به چشم شما راه پیدا کنه و سوزش و حساسیت رو به دنبال داشته باشه هم وجود داره.

برای همین بهتره فقط از پرایمر سایه چشم استفاده کنین. با توجه به اینکه خیلی از خانم‌ها چشم‌های حساسی دارن و استفاده از سایه‌های چشم پودری بهشون توصیه نمی‌شه، بهتره این افراد به سراغ سایه چشم کرمی برن.

خیلی از خانم‌ها برای آرایش روزمره و سریع از انگشتای خودشون برای پخش کردن مواد آرایشی استفاده می‌کنن. درسته که آرایش کردن با انگشت خیلی راحت تره ولی باید بدونین پوست حساس پلک‌ها بالا و پایین چشم ممکنه در اثر فشار زیادی که با انگشت تون وارد می‌کنید ملتهب شده و آسیب ببینه.

بی‌‌تردید این روزها مژه‌های مصنوعی به یکی از ترندهای دنیای آرایش تبدیل شدن. استفاده از مژه‌های مصنوعی بی کیفیت می‌تونه به تورم و خشکی پوست پلک منتهی بشه و سلامت چشم شما رو به خطر بندازه.

هرگز با چشم‌های آرایش کرده نخوابین

پاک کردن آرایش چشم و تاثیر آن بر سلامت چشم
پاک کردن آرایش چشم

وقتی دیروقت به خونه برمی‌گردین و حسابی خسته هستین پاک کردن آرایش چشم به یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا تبدیل میشه. آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می‌کنه که قبل از رفتن به رختخواب حتما آرایش چشم، به خصوص ریمل رو به طور کامل پاک کنین. 

غدد میبومین که توی پلک چشم وجود دارن، وظیفه ترشح چربی و مرطوب نگه داشتن چشم و پلک‌ها رو به عهده دارن. خط چشم، ریمل، گرد و غبار و کثیفی‌های دیگه توی این کار اختلال ایجاد میکنه و باعث خشکی چشم و التهابات مختلفی از جمله گل مژه می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *