آرایشی و زیبایی, محصولات بهداشتی, مراقبت پوست

تونر چیست؟ نکات/نحوه استفاده + معرفی بهترین تونر

احتمالا همه ی افراد می دانند که برای داشتن پوستی سالم و زیبا، باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنند. اولین و مهم ترین قدم در داشتن پوستی زیبا، پاکسازی و تمیز نگه داشتن پوست است. برای مراقبت از پوست در طول روز و شب، باید روتین مناسب پوست خود را داشته باشید. چهار عضو اصلی روتین پوست، میسلار واتر، شوینده صورت، تونر و آبرسان می باشد، که استفاده از هر یک از این ها به طور مرتب، موجب پاکسازی و آبرسانی کامل پوست صورت می شود. در کنار این محصولات، اگر پوست جوش دار، کم آب، چین و چروک دار و … دارید، باید متناسب با شرایط پوستتان از محصولات دیگری نظیر ضد جوش، ضد چروک، ضد لک و … استفاده نمایید. ما در این مقاله از سایت هما، تونر که یکی از اعضای اصلی روتین پوست می باشد را مورد بررسی قرار داده ایم و کاربرد، فوائد و نحوه استفاده از آن را خواهیم گفت پس با ما همراه شوید تا بهترین تونر صورت را نیز خدمتتان معرفی کنیم.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

تونر

تونر صورت چیست؟

تونر ها محصولاتی در قالب ژل یا مایع هستند که برای تنظیم PH پوست تولید شده اند. این محصولات معمولا بعد از شستن پوست با شوینده ی صورت، برای پاکسازی آلودگی های باقی مانده روی صورت و تنظیم PH پوست مورد استفاده قرار می گیرند. تونر ها باعث تقویت سطح پوست و رطوبت رسانی آن می شوند.

اگر قصد دارید از هر ماسک صورت یا محصول پوستی دیگری نظیر ضد لک، ضد جوش، ضد چروک و … استفاده کنید، باید بدانید که این محصولات تنها زمانی تاثیر کامل بر روی پوست شما دارد که پوست صورتتان کاملا تمیز و پاکسازی شده باشد، که این پاکسازی با میسلار واتر و شوینده های صورت و در آخر توسط تونر کامل می شود. پس از استفاده از تونر می توانید از تمیز بودن پوست صورت خود اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت از محصولات پوستی خود استفاده کنید.

تونر صورت ویویسکال

چرا باید از تونر استفاده کنیم و فوائد آن چیست؟

استفاده از تونر یکی از مهم ترین مراحل روتین مراقبت از پوست می باشد. برای این که بتوانید مطمعن شوید که پوست شما کاملا عاری از آلودگی می باشد، لازم است بعد از استفاده از میسلار واتر و شوینده ی صورت با تونر مناسب خود، پوست را کاملا تمیز کنید. این محصول علاوه بر پاکسازی پوست، PH پوست را نیز تنظیم می کند. همانطور که گفتیم تونر فوائد زیادی برای پوست دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

پاکسازی عمیق پوست: استفاده از تونر بعد از میسلار واتر و شوینده ی صورت، باعث پاکسازی کامل پوست و تنفس آن می شود.

بستن منافذ باز پوست: تونر ها با پاک کردن کامل منافذ در بسته شدن آن ها نقش بسزایی دارند. پس از استفاده ی مرتب از تونر، مشاهده خواهید کرد که روزنه ها یا همان منافذ پوستتان کم کم جمع و بسته خواهد شد.

جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی: وجود اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها در ترکیبات تونر، از رشد و ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

کنترل PH پوست: تغییرات PH پوست می تواند بستر مناسبی برای تجمع آلودگی و رشد باکتری ها روی صورت ایجاد کند. PH پوست باید در محدوده ۵ باشد و تونر به راحتی می تواند PH پوست را در محدوده ی مناسب خود تنظیم و کنترل کند.

آبرسانی و رطوبت رسانی پوست: وجود ترکیباتی نظیر گلاب یا گلیسیرن در تونر موجب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می شود، که این امر در جلوگیری از لک ها و چروک های پوستی تاثیر بسزایی دارد.

تقویت و حفظ سلامت پوست: معمولا در تونر های موجود در بازار از ترکیباتی همچون آنتی اکسیدان ها، عصاره های گیاهی، مواد معدنی و … استفاده می شود که این ترکیبات موجب تقویت و حفظ سلامت پوست می شوند.

تونر پوست فومیژن مدل روشن کننده

چرا باید از تونر استفاده کنیم و فوائد آن چیست؟

کاربرد تونر آرایشی چیست؟

کاربرد اصلی تونر، پاکسازی عمیق و تنظیم PH پوست می باشد. تقریبا می توان گفت وجود این محصول در روتین مراقبت پوست یک مورد ضروری است. استفاده از این محصول بعد از شستن و تمیز کردن پوست توسط میسلار واتر و شوینده ی صورت، پاکسازی پوست شما را کامل می کند. یکی دیگر از کاربرد های این محصول، آماده سازی پوست برای استفاده از دیگر محصولات پوستی مانند ماسک صورت، کرم دور چشم، کرم روز و شب و … است، زیرا برای جذب بهتر این محصولات لازم است پوست کاملا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

تونر کاسنی عارضی

انواع تونر

تونر ها در انواع مختلف برای پوست های متفاوت تولید می شوند. شما باید با اطلاع از ترکیبات محصول و نوع پوست خود تصمیم بگیرید که چه محصولی برای شما مناسب تر خواهد بود. تونر ها را می توان به سه دسته ی اصلی تقسیم کرد:

تونرهای بر پایه ی الکل

محصولاتی که بر پایه ی الکل تولید می شوند، معمولا دارای مواد قابض در ترکیباتشان هستند. وجود مواد قابض نظیر نمک آلومینیوم، روی، عصاره ی پوست درخت بلوط، عصاره ی گل های درخت نمدار و … در ترکیبات این تونر ها باعث کوچک تر شدن منافذ پوست می شود. به دلیل وجود الکل در این نوع تونر ها، این محصولات بیشتر برای افرادی با پوست چرب مناسب هستند.

تونر روشن کننده و ضد لک درمالاین

تونرهای بر پایه ی آب

این نوع تونر ها با داشتن موادی مانند آنتی اکسیدان ها، مواد ترمیم کننده پوست، نیاسینامید و … در ترکیباتشان برای تقویت پوست نقش بسزایی دارند. این محصولات با توجه به ترکیباتی که دارند، می توانند به راحتی پوست شما را تغذیه کنند و باعث جوانسازی و شادابی پوست صورت شوند.

تونر اسطوخودوس عارضی

تونر های بر پایه آب و گلیسرین

این تونر ها بر پایه ی گلیکول هستند و معمولا در ترکیباتشان از عصاره مرکبات یا عصاره گل رز استفاده می شود. این نوع محصولات بیشتر خاصیت خنک کنندگی و روشن کنندگی برای پوست دارند. از آنجایی که در ترکیبات این تونر ها از آب و گلیسرین استفاده می شود، باعث ایجاد حس نرمی و لطافت پوست می شوند. در نتیجه این محصول بیشتر برای افرادی با پوست خشک مفید است.

تونر گلاب عارضی

انواع تونر

بهترین تونر

بهترین تونر برای هر فرد متفاوت است، اما می توان گفت بهترین محصول برای شما، محصولی است که با پوست شما سازگاری داشته باشد، متناسب با نوع پوست شما باشد و به ترکیبات موجود در آن حساسیت نداشته باشید. مصلما برای افرادی که پوست خشک دارند، بهترین تونر، محصولی است که بتواند در کنار پاکسازی عمیق پوست، کار آبرسانی و رطوبت رسانی را نیز برای پوست انجام دهد. همچنین اگر پوست شما چرب است، بهترین محصول برای شما محصولی است که بتواند چربی پوستتان را کنترل کند و منافذ پوستتان را جمع نماید.

تونر بابونه عارضی

نکات مهم در انتخاب یک تونر چیست؟

نکاتی که باید در انتخاب تونر به آن توجه کنیم، نکاتی است که می تواند در تاثیر این محصول بر پوست شما بسیار موثر باشد. اولین موردی که در انتخاب تونر باید به آن توجه کنید، نوع پوست شما می باشد. احتمالا محصولی که مناسب پوست دیگران است، مناسب پوست شما نخواهد بود. پس بهتر است برای انتخاب محصول مناسب خود، به نوع پوست و نیازهای پوست خود توجه کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب این محصول به آن توجه کنید، ترکیبات موجود در آن محصول است. باید توجه داشته باشید که آیا ترکیبات موجود در آن محصول مناسب پوست شما هست یا خیر؟ یا این که آیا به ترکیبات موجود در آن محصول حساسیت دارید یا نه؟ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و تهیه ی تونر ترکیبات آن را به خوبی بررسی کنید.

تونر اسطوخودوس عارضی

طریقه استفاده از تونر

بعد از پاک کردن صورت با میسلار واتر و شستن آن با شوینده های مناسب، نوبت به استفاده از تونر می رسد. باید مقدار مناسبی از این محصول را روی یک پد یا تکه ای پنبه بریزید و به آرامی ترجیحا با حرکاتی پایین به بالا روی پوست صورت خود بکشید. با این کار باقی مانده ی آلودگی ها از روی پوستتان کاملا تمیز می شود.

طریقه استفاده از تونر

بهترین زمان برای استفاده از تونرها چه وقت است؟

همانطور که گفتیم برای داشتن پوستی سالم و زیبا، استفاده از تونر ضروری است. حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که، در کدام مرحله از روتین مراقبت پوست باید از این محصول استفاده کنید؟ پاکسازی روزانه ی پوست شامل سه مرحله ی اصلی می باشد. در مرحله ی اول لازم است پوست خود را با میسلار واتر تمیز کنید. پس از تمیز کردن پوست با میسلار واتر و پد، نوبت شستن پوست با شوینده های صورت است. پس از این که با شوینده، پوست صورت خود را به خوبی شستید و خشک نمودید، نوبت به استفاده از تونر می رسد. در واقع مرحله ی آخر در پاکسازی روزانه، استفاده از این محصول است.

تونر گلاب عارضی

تونر هیالورونیک اسید چیست؟

تونر هیالورونیک، محصولی است که خاصیت مرطوب کنندگی و تقوت کنندگی قوی دارد. استفاده از این محصول باعث ایجاد حس شادابی و طراوت در پوست می شود. وجود گلیسرول در ترکیبات این محصول، دلیل اصلی آبرسانی و حفظ رطوبت این محصول است. همچنین تونر هیالورونیک اسید، به دلیل داشتن نیاسینامید در ترکیباتش، تاثر بسزایی در روشن شدن پوست دارد. با توجه به ترکیباتی که در این محصول موجود است، می توان گفت این محصول برای همه ی انواع پوست مناسب و مفید واقع می شود. به طور کلی از تاثیرات تونر هیالورونیک اسید بر پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
  • کوچک کردن و بستن منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک
  • کنترل چربی و PH پوست
  • پاکسازی عمیق پوست

تونر هیالورونیک اسید چیست؟

راه های انتخاب تونر مناسب برای صورت

برای این که بتوانید مناسب ترین تونر را برای خود انتخاب کنید، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید، سپس محصولی را انتخاب کنید که ترکیبات آن با نوع پوست شما سازگار باشد. شما می توانید برای تهیه ی مناسب ترین محصول برای پوست خود با اطمینان از اصالت محصول، به فروشگاه هما مراجعه کنید. در این فروشگاه می توانید انواع مختلفی از تونر را مشاهده و ترکیبات آن را بررسی کنید، سپس متناسب با نوع پوستتان بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

تونر پوست فومیژن مدل روشن کننده

نتیجه گیری

همه ی ما می دانیم برای داشتن پوستی زیبا و شاداب، باید نکات مراقبت از پوست را رعایت کنیم. یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از پوست، پاکسازی و تمیزکردن پوست است. تونر یکی از محصولاتی است که در پاکسازی عمیق پوست نقش مهمی دارد. شما می توانید با توجه به نوع پوست خود، تونری مناسب برای خود انتخاب کنید. استفاده از تونر مزایای بسیاری دارد که در این مقاله از مجله سایت هما به همه ی آن ها اشاره کردیم.

شما می توانید تونر مناسب پوست خود را، با مناسب ترین قیمت و اطمینان از اصالت محصول، از فروشگاه هما تهیه کنید.

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *