خرید از ما به منزله پذیرش تمامی قوانین این صفحه می باشد.

شرایط و قوانین سایت فروشگاهی هما

  • کاربر و همراه گرامی، ضمن تشکر از انتخاب سایت هما به اطلاع می رساند استفاده از ‌سایت به معنی توافق کامل شما با قوانین مندرج در این صفحه می‌باشد.
  • سایت هما متعهد به رعایت کلیه اصول و رویه ‏‌های اخلاقی منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و قانون تجارت الکترونیک در قبال کاربران خود می باشد. در صورت ایجاد هرگونه تغییر در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و شرایط ارائه خدمات سایت هما، موارد مربوطه در همین صفحه اطلاع رسانی می گردد.
  • کاربر به شخصی اطلاق می‌شود که در سایت هما ثبت نام نماید و اقدام به ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی می‌نماید. کاربران موظف هستند تا از صحت اطلاعات وارد شده در حین ثبت نام اطمینان حاصل کنند و سایت هما مسئولیتی در قبال مشکلات به وجود آمده در صورت ارائه اطلاعات اشتباه نمی پذیرد. کاربر سایت با ثبت نام و استفاده از خدمات سایت هما موافقت خود را با تمام قوانین سایت اعلام کرده است لذا حق هرگونه شکایت و اقدام قانونی را در خصوص فعالیت های سایت از خود سلب می نماید.
  • استفاده از کلمات مناسب جهت استفاده در ایمیل در هنگام ثبت نام در سایت الزامی است. در صورت مشاهده کلمات رکیک و نامناسب، سایت هما می تواند نسبت به حذف حساب کاربر و قطع دسترسی وی به امکانات سایت اقدام نماید. استفاده از کلمات مناسب در هنگام ارسال نظرات در سایت الزامی است. احترام به قوانین جمهوری اسلامی ایران و عدم نوشتن هرگونه مسایل مربوط به سیاست در هنگام ارسال نظرات در سایت الزامی است. در صورت مشاهده موارد مربوطه دسترسی کاربر به سایت برای همیشه قطع خواهد شد.
  • کاربر موظف به حفاظت از اطلاعات حساب کاربری خویش است و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعات از طریق ایمیل کاربر و رمز عبور بر عهده کاربر می باشد. در خصوص افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم رایانه وی مسئولیتی بر عهده سایت هما نیست. کاربر موظف به تکمیل فرم سفارش با اطلاعات صحیح و کامل است. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.
  • استفاده کاربر از سایت به‌ نحوی که باعث آسیب، از کار انداختن یا ایجاد عیب در سایت شود ممنوع است.

ساعات کاری و پاسخگویی

  • روز‌های کاری هما شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ و پنجشنبه‌ ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ می‌باشد.

مشاوره رایگان

  • وب سایت هما برای مشتریان خود امکان مشاوره آنلاین و تلفنی را فراهم آورده است. باید توجه داشته باشید که پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی مشاور به هیچ عنوان توصیه به خرید محصول خاصی نیست و کاربر باید با در نظر گرفتن توضیحات و مشخصات فنی کالا, انتخاب خود را انجام دهد.

شرایط ثبت سفارش

  • در سایت هما تلاش بر آن است که اطلاعات و مشخصات کالا به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار گیرد تا انتخاب بهتری داشته باشند اما باید توجه داشته باشید در هنگام انتخاب کالا کاربر باید به تمام مشخصات دقت نماید و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. مسئولیت انتخاب کالا بر عهده کاربر می‌باشد و هما هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کاربر نخواهد داشت. همچنین تصویر ارائه شده از محصولات جهت کمک به خرید کاربران می باشد و در صورت تغییر ظاهر محصول از سمت تولید کننده، تصویر نمی تواند ملاک اعلام مغایرت محصول باشد.
  • افزودن کالا به سبد خرید به منزله ی رزرو کالا نیست و در صورت به اتمام رسیدن کالا در حین ثبت سفارش هما مسئولیتی در قبال کالای به اتمام رسیده نخواهد داشت. همچنین تا پیش از ثبت نهایی سفارش، امکان بروز تغییر در قیمت محصولات یا به اتمام رسیدن بازه ی تخفیف کالا وجود دارد. به همین منظور کاربر موظف است قبل از ثبت نهایی سفارش فاکتور سفارش را بررسی و سپس پرداخت نماید.

نحوه پرداخت وجه

با احترام شما پس از انتخاب محصول مورد نظر خود می توانید به صورت آنلاین از درگاه های پرداخت اقدام به خرید نمایید و یا با انتخاب گزینه پرداخت هنگام دریافت، پرداخت را پس از تحویل خرید، درب منزل انجام دهید.

شرایط ارسال

  • هما متعهد است که در روزهای کاری طی بازه های اعلام شده سفارش های ثبت شده را به دست کاربران خود برساند. در صورت بروز مشکل و عدم امکان ارسال سفارش بنا بر شرایط و حجم سفارش ها در بازه ی مشخص شده، این حق را برای خود محفوظ می دارد که بازه ارسال را به نزدیک ترین بازه ی ممکن تغییر دهد و این مورد را به همراه بازه ی جدید از طریق تماس، پیامک یا ایمیل به اطلاع مشتری برساند.
  • مسئولیت صحت آدرس و اطلاعات وارد شده در سفارش بر عهده ی کاربر می باشد و چنانچه کاربر در ثبت آدرس یا کد پستی دچار اشتباه شده باشد، هزینه ی ارسال مجدد بسته به آدرس صحیح بر عهده ی کاربر می باشد.

مدت زمان تحویل و شیوه حمل

تحویل بسته ها از طریق پیک در شهر شیراز در حال حاضر در دو بازه ی ۹ صبح الی ۱۵ عصر و ۱۵ عصر الی ۲۱ شب می باشد و بعلت تعدد سفارش ها امکان اعلام زمان دقیق رسیدن پیک وجود نخواهد داشت. بازه مشخص شده در سایت برای شهرستان های دیگر به غیر از شیراز, بازه ای است که بسته به پست تحویل می شود و کاربر باید برای پیگیری وضعیت بسته، از طریق کد رهگیری مرسوله ی پستی در سایت شرکت پست اقدام نماید.

شرایط تحویل و ارائه کالا

کاربر موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک یا مامور پست بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری نماید. در صورت دریافت بسته های پستی که دارای مشکل ظاهری هستند، بررسی تنها با داشتن صورت جلسه ی بسته پستی امکان پذیر خواهد بود.

روند مرجوعی کالا

در صورت وجود هرگونه ایراد در کالای دریافت شده، کاربران عزیز حداکثر طی ۷ روز (پس از دریافت کالا) باید درخواست مرجوعی خود را با ارائه توضیحات در بخش ثبت مرجوعی سایت هما ثبت کنند. تیم پشتیبانی هما پس از بررسی مورد اعلام شده و تایید درخواست, روند لازم جهت بازگشت یا تعویض کالا انجام می دهد. جهت ثبت درخواست مرجوعی از طریق قسمت ثبت مرجوعی سفارش, علت درخواست را به همراه تصاویر و توضیحات لازمه ثبت فرمایید. درخواست در اسرع وقت بررسی خواهد شد و نتیجه اطلاع رسانی می شود.

قوانین و محدودیت‌های بهداشتی و مرجوعی کالا

  • از آنجا که سایت هما تابع ضوابط و قوانین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است محصولات پس از دریافت شما از پیک یا مامور پست تنها در صورتی مرجوع میگردد که محصول دچار عیب یا خرابی باشد. به عنوان مثال پمپ محصول معیوب باشد یا کرم ۲ فاز شده باشد. لطفا حتما قبل از ثبت سفارش خود از خرید خود اطمینان حاصل فرمایید.
  • بعد از باز شدن درب محصول و یا لفاف پلاستیکی آن یا مخدوش شدن پلمپ‌های نصب شده بر روی محصول به هیچ عنوان محصول مرجوع و یا تعویض نمی‌شود.
  • هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل مانع از امکان انصراف از خرید یا بازگشت کالا می‌شود. لذا قبل از باز کردن و استفاده از محصول به تاریخ انقضا، تطابق کالا با سفارش و سایر موارد توجه فرمایید.
  • پس از دریافت کالا توسط انبار، بخش کنترل کیفیت مورد اعلام شده توسط کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد در صورت صحت کالا و مشکل اعلام شده, کالا تعویض یا وجه آن عودت داده می‌شود در غیر این صورت کالا مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.
  • بازگشت کالا صرفا با اطلاع رسانی به پشتیبانی و تایید ایشان امکان پذیر می باشد, توجه داشته باشید هر گونه هزینه و تبعات در صورت بازگشت کالا بدون اطلاع رسانی بر عهده ی کاربر می باشد.

روند استرداد وجه

پس از بازگشت کالا به انبار هما و بررسی توسط تیم تضمین کیفیت و تایید شدن مشکل, هزینه به اعتبار کاربر افزوده می شود و در صورت درخواست بازگشت وجه به حساب بانکی, کاربر موظف است تا اطلاعات کارتی که با فرد سفارش دهنده مطابقت دارد را در حساب کاربری وارد کند و به پشتیبانی اطلاع رسانی کند. عودت وجه پس از ثبت درخواست طی ۲۴ الی ۷۲ ساعت انجام خواهد شد.

نکته : در صورتی که کارت به نام خریدار نباشد و خرید توسط همان کارت انجام نشده باشد امکان استرداد وجه به حساب شخص دیگر امکانپذیر نمی باشد .

حفظ حریم های خصوصی

(قوانین و مقررات مربوط به رعایت حریم شخصی کاربران)
  • هدف سایت هما حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران و مشتریان خود می‌باشد و در این راستا می‌کوشد.
  • سایت هما نیاز به اطلاعاتی از کاربر دارد که در فرم ثبت نام و پروفایل باید آن‌ها را تکمیل نماید. حفاظت از این اطلاعات بصورت کامل در بانک اطلاعاتی هما انجام می شود. سایت هما  اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه می‌داند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمی‌کند مگر در مواردی که با دستور قضایی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ ایران موظف به ارائه آن به فرد، سازمان یا نهاد دیگری باشد. کاربران باید توجه داشته باشند اطلاعات هویتی ثبت شده در نام گیرنده سفارش نظیر نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره تماس و آدرس هر مرسوله به همراه آن در اختیار شرکت پست جمهوری اسلامی‌ ایران و شرکت‌های طرف قراداد ارسال مرسولات به منظور ارسال سفارش قرار می‌گیرد.
  • سایت هما در راستای قوانین خود این اختیار و اجازه را دارد تا نظرات و پست‌های ارسالی از سمت کاربران را ویرایش و حذف نماید و چنانچه مطالب و نظرات ارسالی کاربران مشمول مصادیق مجرمانه باشد، سایت هما این اجازه را دارد تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر پیگیری قانونی نسبت به آن انجام دهد.

شرایط درج نظر و دیدگاه در وبسایت

  1. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
  2. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
  3. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
  4. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
  5. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.
  6. جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
  7. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
  8. کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.
  9. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تایید نخواهد شد.
  10. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
  11. از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، درباره‌ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
  12. در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
  13. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  14. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
  15. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از سایت هما را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
  16. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.
  17. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
  18.  لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.

نحوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش

در صورت نیار به مشاوره، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، با شماره تماس های درج شده در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید. پشتیبان های هما با دقت فراوان در تلاشند به رفع سوال و مشکلات شما بپردازند.

نحوه ثبت شکایات مصرف کنندگان

برای ثبت شکایات درباره روند پاسخگویی کارمندان، یا هر مورد در ارتباط با ثبت سفارشات، خرید، پیگیری و کمیت و کیفیت کالاهای دریافتی می توانید با بخش پشتیبانی در تماس باشید.

تنظیم شکایت از فروشنده

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین می‌گردد. از این رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.