محصولات بهداشتی, مراقبت پوست

مراقبت های بعد از لیزر [جلوگیری از التهاب/قرمزی] + معرفی محصولات+ لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر

بعد از لیزر موهای زائد، پوستمان به چه مراقبت هایی نیاز دارد؟ استفاده از چه محصولات مراقبت از پوست، بعد از لیزر پیشنهاد می شود؟

استفاده از لیزر یکی از راه های ایمن و بی خطر برای حذف دائمی موهای زائد است. این روشِ (لیزر موهای زائد لیزر موهای صورت)ایمن و موثر، نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا به یکی از پرطرفدارترین خدمات ارائه شده در کلینیک‌های پوست و مو تبدیل شده است. در این مقاله به مراقبت هایی که لازم است بعد از انجام لیزر انجام دهید که به پوستتان آسیب وارد نشود، خواهیم پرداخت.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

مراقبت های بعد از لیزر

چرا بعد از لیزر صورت و بدن نیاز به مراقبت از پوست داریم؟

لیزر موهای زائد یک روش حرفه ای است که عموما توسط متخصص پوست انجام می شود تا از شر موهای زائد خلاص شوید. این فرآیند با متمرکز کردن پرتوهای نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و تخریب موهای آن‌ها کار می‌کند.

پیشرفت‌ در لیزر با پالس بلند، این امکان را فراهم کرده است که نه تنها موهای تیره روی پوست‌های روشن مانند گذشته، بلکه موهای زائد روی رنگ‌ های پوست تیره ‌تر را نیز برطرف کند. پزشک شما بهترین لیزرهای مورد استفاده را بر اساس رنگ مو و پوست و همچنین بافت موهای شما تعیین می کند. با این حال، با وجود چنین پیشرفت هایی در فناوری، لیزر موهای زائد یک درمان پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به مراقبت های بعدی دارد. روش مراقبت از پوست پس از لیزر می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب های احتمالی به پوست کمک کند. در ادامه به مراقبت های بعد از انجام لیزر در نواحی مختلف می پردازیم.

کرم ضد آفتاب ایزدین پرو مدل فیوژن واتر SPF 50

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

پزشک دستورالعمل های خاصی را برای مراقبت از پوست پس از لیزر درمانی به شما می دهد. به طور کلی، برای کمک به بهبود پوست و جلوگیری از عوارض جانبی باید موارد زیر را انجام دهید:

  • از مواد شوینده در ناحیه هایی که لیزر انجام داده اید، استفاده نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت از حمام رفتن و خیس شدن نواحی لیزر شده، خودداری کنید.
  • تا ۱۰ روز در نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و باید حتما به طور مداوم از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • از کرم های ترمیم کننده در نواحی لیزر شده، استفاده کنید.
  • در طی جلسات لیزر پوست خود را به هیچ عنوان از هیچ روشی برای برنزه کردن پوست استفاده نکنید.
  •  موهای زائد بدن و صورت خود را فقط با تیغ یا کرم های موبر شیو کنید.
  •  به هیچ عنوان از اپیلاسیون و موچین برای رفع موها استفاده نکنید.
  • بعد از انجام لیزر جهت جلوگیری از تحریک پوست، از لوازم آرایشی و کرم پودر ها در ناحیه ی صورت استفاده نکنید.
  • تا دو روز بعد از انجام لیزر، از کارهایی که موجب تعریق زیاد می شود خودداری کنید.

کرم مرطوب کننده اریس مدل ضد جوش و ضد التهاب

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

چرا بعد از لیزر نباید به پوست آب زد؟

بهتر است بعد از انجام لیزر ناحیه ی مورد را تا ۲۴ ساعت خیس نکنید. از همین رو گفته می شود بهتر است که تا ۲۴ ساعت از استحمام خودداری کنید، زیرا خیس شدن و آب زدن به نواحی لیزر شده ممکن است موجب التهاب و قرمزی پوست شود. تمیز بودن پوست بسیار مهم است اما برای تمیز کردن پوست بهتر است از پاک کننده های مناسب پوست استفاده کنید، زیرا شستن پوست ۲۴ ساعت بعد از لیزر ایده ی مناسبی برای بعد از انجام لیزر نیست.

کرم صورت هیالورون الی ژن

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر

بعد از اولین جلسه ی لیزر ممکن است سوزش خفیف، تورم و قرمزی در سطح پوست خود احساس کنید. استفاده از کمپرس یخ بعد از اولین جلسه ی لیزر می تواند به کاهش این علائم کمک بسیاری کند. همانطور که گفتیم بعد از انجام اولین جلسه ی لیزر استفاده از یخ یا کمپرس آب سرد یا کمپرس سرد می تواند بسیار موثر باشد.

یخ یا کمپرس یخ را بهتر است در یک حوله قرار دهید و سپس استفاده کنید، زیرا گذاشتن مستقیم یخ روی پوست باعث تحریک بیشتر پوست می شود. کمپرس یخ را ۳ بار در روز به مدت ۱۰ دقیقه بر روی نواحی که لیزر شده اند قرار دهید. یکی دیگر از راه های رفع تورم و کبودی بعد از اولین جلسه ی لیزر، استفاده از آلوئه ورا است.

کرم ضد قرمزی پوست درمالیفت

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر

مراقبت های بعد از لیزر صورت

از آنجایی که پوست صورت از دیگرنواحی بدن حساس تر است، نیاز به مراقبت های بیشتر دارد تا پوست دچار قرمزی و آسیب بعد از لیزر نشود. از جمله مواردی که باید بعد از انجام لیزر صورت ر عایت کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هر ۳ الی ۴ ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • از کمپرس یخ روی صورت استفاده کنید.
  • استفاده از آوئه ورا یا کرم های ضدخارش
  • از کرم پود و لوازم آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از لیزر صورت

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی

لیزر بیکینی یکی از روش های جدیدی است که می توان با آن موهای زائد آن قسمت از بدن را از بین برد. ناحیه ی بیکینی به طور معمول با دسته ای از مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر این که زائد هستند و مشکلاتی را مانند تعریق ایجاد می کنند بر مسئله روابط جنسی نیز ممکن است تاثیر منفی بگدارند. بانوان معمولا از وسایلی مانند تیغ این مناطق را اصطلاح می کنند که این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای آن ها به وجود بیاورد. استفاده از تیغ در ناحیه بیکینی باعث می شود که در بلند مدت پوست دچار مشکلاتی از جمله قرمزی پوست و جوش در این ناحیه حساس به وجود بیاید.

لیزر بیکینی یکی از روش های مناسبی است که سال ها است علاوه بر ایران در سراسر جهان انجام می شود و بین بانوان طرفداران زیادی دارد. علت محبوبیت این روش این است که اثر آن بلند مدت است و همچنین درد ندارد. همانطور که می دانید بیکینی نیز از جمله مناطق حساس بدن است از این رو بعد از انجام لیز این ناحیه باید نکاتی را برای جلوگیری از عوارض احتمالی رعایت کنید. موارد زیر از مراقبت های بعد از لیزر بیکینی می باشند:

  • دست نزدن به پوست آن ناحیه (باعث تحریک پوست می شود)
  • استفاده از کمپرس یخ
  • طی جلسات لیزر بیکینی کمتر از تیغ استفاده کنید. (بهتر است فقط قبل از جلسات لیز شیو کنید.)

ژل پرمانسی ترمیم کننده سیلیکونی حجم ۲۰ میل

محصولات موثر در مراقبت از پوست بعد از لیزر

همانطور که گفتیم برای مراقبت از پوست بعد از لیزر استفاده از محصولاتی که مناسب بعد از لیزر هستند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. یکی از محصولاتی که حتما باید بعد از لیزر به صورت مداوم استفاده شود ضدآفتاب است. لازم است بعد از لیزر هر ۳ الی ۴ ساعت ضدآفتاب خود را تمدید کنید.

یکی دیگر از محصولاتی که می توانید برای بعد از لیزر استفاده کنیم کرم های ترمیم کننده هستند. استفاده از این کرم ها روند رفع قرمزی و تورم خفیف را سریع تر می کند. استفاده از کرم های ضد خارش و مرطوب کننده ها و آبرسان ها نیز می تواند در التیام بخشی به پوست بعد از لیزر بسیار موثر باشد.

کرم ضد آفتاب رنگی روشن اورلین SPF50 حجم ۴۰ میل

نتیجه گیری

باید توجه داشته باشید قبل و بعل از لیزر موهای زائد لیزر موهای صورت نکاتی را رعایت کنید تا هم به بهترین نتیجه از لیزر برسید و هم از پیشآمد عوارض احتمالی جلوگیری کنید. ما در این مقاله از سایت فروشگاه هما تمام مراقبت های لازم بعد از لیزر پوست را بررسی کردیم.

شما می توانید دیگر مطالب مربوط به لیزر پوست را در مجله ی سایت هما مطالعه نمایید. همچنین می توانید محصولات مناسب برای بعد از لیزر پوست از جمله مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و… را نیز از فروشگاه هما تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *