مراقبت پوست

بهترین شوینده صورت مناسب پوست شما کدام است؟

بهترین شوینده های صورت

شوینده های پوستی

در اینجا قصد داریم بهترین شوینده های پوستی از شوینده صورت، آرایش پاک کن و میسلار واتر گرفته تا انواع تونر و ژل ها را خدمت شما معرفی کنیم.

 

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

اهمیت شستشوی پوست صورت چیست؟

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که پیش میاد و زمینه ساز بروز مشکلات بدتری میشه بسته شدن منافذ پوسته که مخصوصا توی خانم‌هایی که آرایش می‌کنن بیش‌تر اتفاق می‌افته. طبق مقا‌‌‌له‌ای که توی مجله تحقیقات مرتبط با چربی منتشر شده، روی پوست ما پر از غدد چربیه. چربی یا سبوم روی پوست وظایف زیادی داره. از پوست مراقبت میکنه، به دفع سلول‌‌‌‌های مرده کمک می‌کنه، انتقال دهنده آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E به سطح پوسته و در کل در حفظ سلامت پوست و زیبایی اون نقش داره ولی اگه بهداشت پوست رعایت نشه سبوم در کنار آلاینده‌‌‌‌‌های محیطی، منافذ روی پوست رو میبنده و باکتری‌ها روی پوست جمع میشن و زمینه ساز بروز آکنه و جوش و کیست و … میشن.

ژل شستشوی پوست درمالیفت مدل روشن کننده

تفاوت آرایش پاک کن با پاک کننده صورت

خیلی وقتا این دو اصطلاح به جای هم به کار میرن ولی هر کدوم از اینها، مزیت‌های خاص خودشون رو دارن. پس، آرایش پاک کن رو نباید با پاک کننده صورت اشتباه بگیرین. اگه به اسم این دو محصول هم دقت کنیم، متوجه می شویم که با هم متفاوتند. برای انتخاب بهترین شوینده صورت ، اول باید تفاوت این دو تا رو بدونین.

آرایش پاک کن و میسلار واتر

این محصول‌ برای پاک کردن آرایش پایه، انواع کرم پودر، رژ گونه، کانسیلر (کرم پوشش دهنده دور چشم)، سایه چشم، رژ و کرم پودر از پوست تون مفیده. آرایش پاک کن‌ها انواع مختلفی دارن. ولی، بهترین پاک کننده آرایش، اونه که بتونه آرایش شما رو بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی صورتتون، پاک کنن.

میسلار واتر درمالیفت پوست چرب

پاک کننده و ژل های شستشوی صورت 

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هاییه که منافذ پوست رو مسدود می کنن. اگه از پاک کننده صورت استفاده کنین این آلودگی‌ها قبل از اینکه، با باکتری‌ها ترکیب بشن و آسیب جدی به پوست شما وارد کنن، پاک می‌شن.

انواع پاک کننده ها:

پاک کننده ها تو شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شون، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولیه که متناسب با نوع پوست شما باشه. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شن. پس، برای هر نوع پوست، پاک کننده ی مخصوصی وجود داره و هر شخص با هر نوع پوست می تواند بهترین ژل شستشوی صورت خارجی و ایرانی مناسب با خود را استفاده نماید.

ژل شستشوی صورت الی ژن مدل آکنوواش

انواع شوینده های پوست

بین شوینده ها، صابون از همه قدمت بیشتری داره. قرن هاست که از صابون برای شستشوی بدن و صورت استفاده می شه. در ساخت صابون و فرمولاسیون آن از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث زدودن آلودگی ها و چربی ها از روی پوست می شه. اما بنا به نظر کارشناسان و متخصصین پوست، تولید چربی طبیعی برای پوست ضروریه و مقداری از اون به عنوان لایه ی محافظ باید توی سطح پوست وجود داشته باشه تا باعث حفظ رطوبت توی پوست بشه.

ژل شستشو درمالاین مخصوص پوست خشک و حساس

معرفی بهترین شوینده های پوست و جایگزین صابون

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شوینده های پوستی ایرانی و خارجی می باشد.

فوم‌ شستشوی صورت

این نوع شوینده‌ها بافت سبکی دارن. توی محفظه به شکل کرم یا ژل هستن. موقع خروج از محفظه به شکل فومی درمیان. این شوینده‌ پوست برای پوست چرپ مناسبن و چربی اضافه‌ پوست رو از بین می‌برن.

فوم شستشوی صورت اوفلیا

پن شوینده (Syndet bar)

پن ظاهری مشابه صابون داره ولی توی ساختارش از ترکیبات صابونی استفاده نشده. این پاک کننده ها ماهیت اسیدی دارن و pH پوست رو در حد ۴ تا ۵ حفظ می کنن و سبب آسیب کمتری توی لایه های پوست میشن. پن شستشو ساختاری ملایم داره و کیفیت بالاتری نسبت به صابون داره پس می تونه برای بعضی از افراد جایگزین صابون بشه. برخلاف صابون که موقع شستشو کف تولید می کنه، و باعث احساس خشکی روی پوست میشه، پن ها خوب کف نمی کنن و بعد از شستشوی پوست، احساس خشکی روی پوست ایجاد نمی کنن. مشکل اصلی پن ها اینه که هزینه ی بالاتری نسبت به صابون داره و به دلیل استفاده از مواد غیر صابونی توی ساختارش خیلی زود تموم می شن.

پن پوست های چرب(متعادل کننده چربی پوست)فلویو ۱۰۰میل

کرم‌ شوینده

این شوینده‌ها معمولا غلیظن. از ویژگی دیگه این شوینده‌ها داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده ست. این نوع شوینده‌ پوست چربی طبیعی رو از بین نمی‌برن و برای پوست‌های خشک و حساس مناسبن.

ٰژل شوینده

این شوینده‌ها بافت ژله‌ای و سبکی دارن. ژل‌های شوینده برای پاک‌کنندگی عمقی طراحی شده‌ ان. توی پاکسازی و حذف چربی پوست موثرن. این شوینده پوست یکی از رایج‌ترین شوینده‌هاست.

ژل شستشو درمالاین مخصوص پوست خشک و حساس

روغن شوینده

این شوینده‌ پوست راه ملایمی برای پاکسازی پوست از آلودگیه. همچنین پوست رو خشک نمی‌کنن. شوینده‌ی روغنی برای انواع پوست مناسبه.

پودر شوینده

پودرهای شوینده پوست در تماس با آب حالت خامه‌ای به خودشون می‌گیرن. این محصولات لایه‌بردارهای قوی‌ای هستن. پودر شوینده برای پوست‌های چرب مناسبن.

انتخاب بهترین شوینده صورت متناسب با پوست

احتمالا شما هم جز اون دسته از افرادی هستین که می‌دونین برای هر سالاد کدام نوع سس رو بیشتر دوست دارین. ولی قبل از اینکه بخواین در رابطه با نوع سس اظهار نظر کنین، باید اول بدونین نوع سالاد چیه. سالاد کاهو، سالاد کلم، سالاد یونانی… در مورد پوست صورت و شوینده مناسب هم قضیه به همین ترتیبه. قبل از انتخاب یه محصول مناسب برای شست و شوی پوست، شما باید اول پوست صورت تون رو خوب بشناسین. پوست شما جز کدوم یک از دسته‌های زیر قرار می‌گیره؟

 نرمال: این نوع پوست ترکیبی متعادل از چربی، رطوبت و استقامت داره.

چرب: اگه پوست صورت شما چند ساعت بعد از شست‌و‌شو چرب و براق به نظر می‌رسه یعنی پوست چربی دارین.

 خشک: پوست خشک دارای منافذیه که چند ساعت بعد از شست‌وشو قابل دیدن نیستن و پوست بیشتر وقتا زبره. 

حساس: این نوع پوست معمولا دچار خارش میشه و در تماس با بعضی مواد شیمیایی خاص دچار واکنش‌ آلرژیک می‌شه.

 مختلط یا ترکیبی: اگه بعضی قسمت‌های پوست شما چرب و بقیه قسمت‌ها خشک یا حساس هستن، پوست تون ترکیبی هست.

انتخاب بهترین شوینده صورت بر حسب نوع پوست

حالا که با نوع پوست تون شدین می‌تونین انتخابی دقیق و صحیح داشته باشین. با توجه به اینکه مثلا پوست شما یک پوست چربه، می‌تونین به دنبال شوینده‌ای مخصوص این نوع پوست باشین و سایر گزینه‌ها رو به راحتی حذف کنین.

فوم شستشو درمالیفت مناسب پوست های آسیب دیده

شوینده مناسب پوست نرمال

این نوع پوست‌ها دچار کمترین نوع مشکلات پوستین و اکثر شوینده‌‌‌‌‌های پوستی برای این افراد مناسبه. اگر پوست نرمالی دارین بهتره از شوینده‌‌‌‌‌های ملایم استفاده کنین تا موقع تمیز کردن کثیفی از روی پوست‌تون، چربی طبیعی پوست از بین نره.

میسلار واتر درمالیفت پوست خشک و معمولی

شوینده مناسب پوست چرب

پوست چرب بیش از اندازه چربی تولید می‌کنه و شاید چین و چروک کمتری داشته باشه ولی آلاینده‌‌‌‌‌‌ها بیشتر روی اون دووم دارن. خیلی از افراد فکر می‌کنن آکنه تنها مخصوص پوست‌‌‌‌های چربه ولی واقعیت اینه که آکنه با مسایل گوناگونی از جمله ژنتیک و هورمون‌ها در ارتباطه. برای این نوع پوست‌ها استفاده از شوینده‌‌‌‌‌های بدون روغن و فاقد اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید توصیه می‌شه. این نوع شوینده‌‌‌‌‌‌ها توی باز شدن منافذ پوستی موثرن. افرای که به دنبال ژل شستشوی صورت برای جوش نیز هستند باید از این نوع محصولات استفاده نمایند.

فوم شستشوی صورت درماتوم پوست چرب و آکنه ای

میسلار واتر پوست درماتوم مناسب پوست چرب

شوینده مناسب پوست خشک

پوست خشک، چربی و رطوبت پایینی داره و بعد از شستشو احساس کششی ایجاد می‌کنه. توی فصل زمستون این خشکی شدت پیدا میکنه و می‌تونه زمینه ساز اگزما‌‌‌‌های پوستی بشه. بهترین شوینده‌‌‌‌‌‌ها برای این افراد پاک کننده‌هایی بر پایه روغنه. لازمه بعد از پاک کردن پوست از مرطوب کننده‌‌‌‌‌های قوی هم استفاده بشه و اگه تمایلی به استفاده از این نوع پاک کننده‌‌‌‌‌‌ها ندارین از شیرپاک کن‌‌‌‌‌‌ها استفاده کنین. این محصولات باعث خشکی بیش‌تر پوست نمیشن.

میسلار واتر پوست درماتوم مناسب پوست خشک

فوم شستشوی صورت درماتوم پوست خشک

شوینده مناسب پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارن بعضی وقتا فقط به سمت محصولات مخصوص پوست‌‌‌‌های حساس گرایش پیدا می‌کنن ولی واقعیت اینجاست که بعضی وقتا حساسیت پوست و نازکی اون فقط ناشی از مصرف بیش از اندازه یک محصول نامناسب خاصه.‌‌‌‌‌‌ بهتره برای انتخاب محصول مناسب از متخصص پوست کمک بگیرین یا محصول رو روی قسمتی از دست تست کنین تا مطمئن بشین محصول برای پوست شما مناسبه.

افرادی که واقعا پوست حساسی دارنن معمولا به اگزما، روزاسه، پسوریازیس و سایر بیماری‌‌‌‌‌های مشابه مبتلا میشن. لایه خارجی پوست این افراد نازکه و خیلی راحت با آسیب‌‌‌‌‌های خارجی صدمه می‌بین. بهترین راه برای محافظت از پوست‌‌‌‌های حساس استفاده از شوینده‌‌‌‌‌های مناسب و ملایم و مرطوب نگه داشتن پوسته. از مصرف شوینده‌‌‌‌‌های حاوی الکل دوری کنین و از ترکیبات نرم کننده ملایم نظیر پلی فنول‌‌‌‌های چای سبز، آلئوورا و بابونه استفاده کنین.‌‌‌‌‌‌ بهتره از شوینده‌هایی استفاده کنین که تا جای ممکن ترکیبات کمتری توی فهرست شون داشته باشن. بعضی ترکیبات فعال مثل اسید لیپوئیک، اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک تحریک کننده پوستن. افرادی که پوست تیره دارن هم به خاطر تفاوت توی آناتومی پوست مثل داشتن رنگدانه‌‌‌‌‌های پوستی بیشتر، به نام ملانین، باید از محصولات پوست‌‌‌‌های حساس استفاده کنن.

میسلار واتر درمالیفت پوست حساس

شوینده مناسب پوست مختلط

برای این نوع پوست‌ها باید از شوینده‌‌‌‌‌های ملایم استفاده کرد. در صورتی که بعد از شستن صورت احساس می‌کنین پوست صورتتان کش میاد یعنی شوینده برای پوست شما بیش از اندازه قویه و چربی صورت‌تون رو پاک می‌کنه.

ژل شستشوی صورت ویویسکال مناسب پوست چرب و مختلط

نحوه استفاده از شوینده های صورت، بهترین روتین شستشوی صورت

طبق روتین شستشوی پوست صورت، شما باید صورت تون رو روزی ۲ بار، صبح و شب تمیز کنین. این کار رو هر روز انجام بدین حتی اگه آرایش نکردین. ولی برای کسایی که کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنن، یا کسایی که با آلودگی هوا توی شهرهای بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنن و کسایی که زیاد آرایش می‌کنن، ما به شما پاک کردن ۲ مرحله‌ای رو پیشنهاد می‌کنیم.

پاک کردن ۲ مرحله‌ای یکی از عادت‌های خیلی از مادرامون هست. حتما توی طول این سال‌ها دیدیم که چطور از پوستشون مراقبت می‌کنن یا شاید خودمون این کار رو انجام می‌دادیم ولی فواید این کار رو نمی‌دانستیم. با پاک کردن ۲ مرحله ای تموم ذره های آلودگی و آرایش، به طور مؤثری از پوست تون پاک میشن.

شیر پاک کن پوست کلوریس

 روش شستشوی دو مرحله ای:

اول، باید از شیر پاک‌کن، روغن یا بالم پاک کننده آرایش استفاده کنین که آرایش و ذرات آلودگی رو از روی صورت پاک کنین. این کار رو با استفاده از یک پد پنبه‌ای نرم انجام بدین و در پایان شیر یا روغن پاک‌کننده رو با استفاده از یک پد تمیز و نرم از روی صورت پاک کنین. از حرکات دورانی استفاده کنین و گوش‌ها و زیر چانه رو فراموش نکنین.

 

قدم دوم استفاده از پا‌ک کننده‌هایی مثل ژل، فوم و کرم و ماساژ صورت با اون هاست. در نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت می توان گفت این مرحله از شست‌و‌شو باعث میشه باقی مونده آرایش و ذرات آلودگی از منافذ پوست پاک بشن و خطر جوش و دانه‌های سر سیاه بسیار کم بشه. اگه هر روز به حمام میرین، می‌تونین این مرحله رو توی حمام انجام بدین که خیلی هم موثرتره. بخار و دمای حمام باعث میشه منافذ پوست باز بشن و آلودگی‌ها راحت‌تر از پوست شما بیرون بیان. فقط یادتون باشه که لیف صورت شما باید همیشه تمیز و خشک نگهداری بشه. اگه هم از برس پاک‌ کننده استفاده می‌کنین، برس رو جای خشک و غیر مرطوب نگهداری کنین.

ژل شستشوی صورت لیپورکس مدل پوست چرب

فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین شوینده های صورت ایرانی و خارجی می باشد.

نکته مهم : دمای آب باید ولرم باشه؛ آب داغ پوست رو تحریک می‌کنه و آب سرد پوست رو خوب تمیز نمی‌کنه.

بهتره برای خشک کردن صورت، حوله رو بصورت ضربه ای روی صورت بزنین زیرا سایش صورت با حوله باعث خراش پوست و از بین رفتن لایه ی محافظتی پوست میشه. همچنین با حرکات حوله به صورت دورانی روی پوست باکتری هایی که توی یک جوش کوچک هستن رو بیشتر میکنه و روی صورت پخش میکنه و آلودگی توی سطح پوست افزایش پیدا میکنه.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *