مراقبت از مو, مراقبت و سلامتی

درمان ریزش موی سکه ای + علت ها [معرفی محصولات]

درمان ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا وضعیتی است که باعث ریزش مو به صورت تکه ‌های کوچک می‌شود که می‌تواند غیرقابل تشخیص باشد. با این حال، این تکه ها ممکن است به هم متصل شوند و سپس زیرش موی قابل توجه ای را به وجود آورند. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی به فولیکول ‌های مو حمله می‌کند و منجر به ریزش مو می‌شود. ریزش موی سکه ای ممکن است در پوست سر و در برخی موارد ابروها، مژه ها و صورت و همچنین سایر قسمت های بدن رخ دهد. همچنین این ریزش مو می تواند به آهستگی ایجاد شود و پس از گذشت سال ها خودش را نشان دهد.

ریزش موی سکه ای می تواند منجر به ریزش کامل مو شود که آلوپسی یونیورسالیس نامیده می شود و از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. هنگامی که مو رشد می کند، ممکن است موها مجدد ریزش پیدا کنند. میزان ریزش و رشد مجدد مو در افراد مختلف متفاوت است.

درمان‌هایی وجود دارند که ممکن است به رشد سریع‌ تر مو کمک کنند و از ریزش مو در آینده جلوگیری کنند، همچنین روش ‌های منحصر به ‌فردی نیز برای پوشاندن ریزش موی سکه ای وجود دارد. در ادامه به علت ریزش موی سکه ای و درمان آن می پردازیم.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

ریزش موی سکه ای

علت ریزش موی سکه ای

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است. یک وضعیت خود ایمنی، زمانی ایجاد می شود که سیستم ایمنی، سلول های سالم را با مواد خارجی اشتباه بگیرد. به طور معمول، سیستم ایمنی از بدن شما در برابر مهاجمان خارجی مانند ویروس ها و باکتری ها دفاع می کند. با این حال، اگر شما مبتلا به آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای هستید، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به فولیکول های مو حمله می کند. فولیکول های مو ساختارهایی هستند که موها در آن ها رشد می کنند. در این شرایط فولیکول ها کوچکتر شده و تولید مو متوقف خواهد شد و در نتیجه این امر منجر به ریزش مو می شود.

با این حال، ریزش سکه ای مو اغلب در افرادی رخ می دهد که سابقه خانوادگی سایر بیماری های خودایمنی مانند دیابت نوع ۱ یا آرتریت روماتوئید داشته باشند. به همین دلیل است که برخی از دانشمندان گمان می کنند که ژنتیک ممکن است در ایجاد آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای نقش داشته باشد. آنها همچنین معتقدند که عوامل خاصی در محیط برای تحریک آلوپسی آره آتا در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آن هستند، مورد نیاز است.

شامپو ضد ریزش ورسوز

علایم و نشانه‌های ریزش موی سکه ای

علامت اصلی آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای، ریزش مو است. موها معمولاً به صورت تکه های کوچک روی پوست سر می ریزند. این تکه ها اغلب چندین سانتی متر یا کمتر هستند. ریزش مو ممکن است در سایر قسمت های صورت مانند ابروها، مژه ها و ریش و همچنین سایر قسمت های بدن نیز رخ دهد. ممکن است ابتدا توده های مو را روی بالش یا هنگام حمام مشاهده کنید. با این حال، سایر شرایط سلامتی نیز می توانند باعث ریزش مو شوند از این رو ریزش مو به تنهایی برای تشخیص آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای کافی نیست.

سرم ضد ریزش مو بایو اسکین

در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است ریزش موی گسترده تری را تجربه کنند. این مورد معمولاً نشانه ی نوع دیگری از آلوپسی نظیر آلوپسی توتالیس (ریزش تمام موهای سر) یا آلوپسی یونیورسالیس (ریزش تمام موها در کل بدن) می باشد. پزشکان ممکن است از به کار بردن اصطلاحات “totalis” و “universalis” اجتناب کنند زیرا برخی از افراد ممکن است چیزی بین این دو را تجربه کنند. ممکن است تمام موهای بازوها، پاها و پوست سر از بین برود، اما مثلاً روی سینه نه. ریزش موی مرتبط با آلوپسی آره آتا غیر قابل پیش بینی است و تا آنجایی که پزشکان و محققان می گویند، موها ممکن است در هر زمان دوباره رشد کنند و سپس ممکن است دوباره ریزش کنند. میزان ریزش و رشد مجدد مو در افراد مختلف بسیار متفاوت است.

علایم و نشانه‌های ریزش موی سکه ای

درمان ریزش موی سکه ای

هنوز درمان قطعی برای ریزش سکه ای مو پیدا نشده است اما می توان گفت افرادی که مبتلا به ریزش سکه ای مو یا آلوپسی آره ‌آتا هستند، گزینه ‌های درمانی مختلفی برای مدیریت بیماری خود دارند. اگر چه یک رویکرد یکسان برای همه وجود ندارد، پس لازم است برای یافتن درمانی که برای شما مفید است، چند درمان را امتحان کنید. همانطور که گفتیم آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است. از این رو استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یکی از درمان های این بیماری محسوب می شود. سایر اشکال درمان شامل تحریک رشد مو می باشد. از جمله درمان های موثر ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از سیر در برنامه ی غذایی
  • مزوتراپی
  • استفاده از محصولات موثر
  • پی آر پی
  • استفاده از شامپوی مناسب

روش های موثر درمان ریزش مو + بررسی [علت های رایج ریزش مو]

محصولات موثر در درمان ریزش سکه ای مو

محصولاتی وجود دارند که موجب افزایش رشد و کاهش ریزش مو می شوند. استفاده ی درست از این محصولات می تواند در درمان ریزش سکه ای مو تاثیر گذار باشد. از جمله محصولات موثر در درمان این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمونوتراپی موضعی: ایمونوتراپی موضعی شامل استفاده مستقیم از مواد شیمیایی روی پوست سر برای ایجاد واکنش آلرژیک است. این به نوبه خود سیستم ایمنی را تحریک می کند و به رشد مو کمک می کند.

ماینوکسیدیل یا روگین: ماینوکسیدیل، که معمولا به نام روگین شناخته می شود، یک درمان موضعی است که استفاده از آن آسان است و می توان آن را به راحتی بدون نسخه خریداری کرد. ماینوکسیدیل زمانی که فولیکول دیگر مورد حمله سیستم ایمنی قرار نگرفت و قادر به تولید مو باشد، به رشد سریع مو کمک می کند.

آنترالین موضعی: آنترالین که به عنوان “حساس کننده پوست سر” شناخته می شود، واکنش تحریک کننده ای ایجاد می کند که سیستم ایمنی را تحریک و رشد مو را افزایش می دهد.

محلول ضد ریزش مو کازموسپ مناسب آقایان

محصولات موثر در درمان ریزش سکه ای مو

شامپو برای ریزش مو سکه ای

در مورد تاثیر شامپو برای درمان می توان گفت افراد بسیاری بر این موضوع تاکید دارند که نوع و برند شامپو ریزش مو موثر است، اما از نظر پزشکان و مراجع پزشکی که در این زمینه فعالیت می کنند، این موضوع نه رد و نه تایید شده است.

اگر قصد تهیه بهترین شامپو برای درمان ریزش سکه ای مو را دارید، بهتر است محصولی را بانتخاب کنید که دارای مشخصات زیر باشد:

  • بتواند سلامت پوست و مو را حفظ کند.
  • دارای مهار کننده های دی هیدروتستوسترون باشد.
  • مواد شیمیایی در شامپو باید دارای حداقل ترین میزان باشد.
  • باید حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و مواد روغنی باشد.
  • باید باعث افزایش جذب مواد مغذی شود.
  • شرایط مطلوبی برای رشد مو ایجاد کند.
  • بیشترین میزان تاثیر در درمان را داشته باشد.
  • دارای موادی مثل جینسینگ، ویتامین e، آمینو اسید ها و ویتامین های گروه b باشد.

موضوعی که می توانید در خصوص تاثیر شامپو بر روی ریزش آلوپسی از آن مطمئن باشید این است که بسیاری از شامپوها به علت داشتن مواد نرم کننده و…می توانند به ریشه موها صدمه وارد کنند و ریزش مو را تشدید نمایند. در این شرایط معمولا پس از هر بار حمام رفتن متوجه این موضوع خواهید شد؛ در نتیجه در چنین شرایطی سعی کنید تا از شامپوهای معمولی تر و شامپوهایی که صرفا ضد ریزش هستند و به همین منظور ساخته شده اند، استفاده کنید. این نوع از شامپوها می توانند حداقل روند ریزش را کندتر کنند تا پوست سریع تر به حالت عادی برگشته و رویش مجدد موها اتفاق بیفتد.

شامپو ضد ریزش مو بایو اسکین

راه های تشخیص

قبل از تشخیص، پزشک شما احتمالاً یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و در مورد رژیم غذایی، روال مراقبت از مو، و سابقه پزشکی و خانوادگی شما می پرسد. همچنین ممکن است تست هایی مانند موارد زیر برای تشخیص داشته باشید:

  • آزمایش خون
  • تست کشش مو
  • بیوپسی پوست سر
  • آنلالیز مو با میکروسکپ نوری

سرم ضد ریزش مو بایو اسکین

آیا ریزش موی سکه ای مسری است؟

علت این موضوع، سیستم ایمنی بدن است که به طور اشتباه به فولیکول های سالم حمله می کند و باعث ریزش سکه ای مو میشود البته این مشکل دائمی نیست و پس از بهبودی، موهای از دست رفته دوباره رشد می کند. گاهی عفونت های قارچی به سراغ پوست می آیند و باعث ریختن تکه ای موها می شود که عفونت‌ های قارچی نیز به خوبی قابل درمان هستند اما این نوع عفونت ریزش سکه ای، واگیردار است و به راحتی می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

شامپو تقویت کننده موی درماتوپویتین مناسب بانوان

آیا ریزش موی سکه ای مسری است؟

نتیجه گیری

مواردی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها این بیماری را تا حدودی درمان کرد. در این مقاله از سایت فروشگاه هما، هر آنچه لازم است درباره ی ریزش سکه ای مو و درمان آن بدانید را برایتان شرح دادیم.

 فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید مناسب ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد. با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *