مراقبت از مو, مراقبت پوست

تاثیر آلودگی هوا روی پوست و مو چیست؟

در این مطلب قصد داریم به تاثیر آلودگی هوا روی پوست و مو بپردازیم و راهکارهایی را نشان دهیم که با استفاده از آن ها بتوانید این تاثیرات منفی را تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین با معرفی محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو، با بهترین روش های محافظت از زیبایی خود آشنا خواهید شد.

اگه تجربه زندگی در کلان شهری مثل تهران را داشته باشید حتما به خوبی می‌توانید مفهوم آلودگی هوا را درک کنید. هوای آلوده‌ای که وارد ریه‌ها می‌شود معمولا شامل عناصر و ذرات مخربی مثل هیدروکربن، گوگرد، سرب و دیگر ذرات معلق زیان آور می باشد که به صورت جدی بر سلامتی پوست و مو تاثیر می گذارد. در ادامه از تاثیرات آلودگی بر زیبایی صحبت خواهیم کرد و راهکارهای مراقبت بهتر از پوست و مو را معرفی خواهیم نمود.

[lwptoc title=”در ادامه خواهید خواند…” hideItems=”1″]

 

کرم روز خاویار الی ژن

تاثیر آلودگی روی پوست

پوست لایه محافظ مستحکمیه که آلودگی‌های هوا به راحتی امکان نفوذ به اون رو ندارن. ولی آلودگی هوا به مرور آسیب‌هایی رو به لایه بیرونی پوست وارد می‌کنه تا این لایه محافظ ضعیف بشه و در نهایت اجازه ورود عناصر و ذرات معلق توی هوای آلوده رو به سطوح زیرین پوست بده. توجه داشته باشین که حتی توی مناطق دور از شهر یا روستاها هم می‌شه تاثیر آلودگی روی پوست رو شاهد باشیم. آلودگی هوا به راحتی از طریق اتمسفر، آب و خاک جابجا میشه و می‌تونه روی روی محیط زیست روستاها و طبیعتا انسان‌هایی که توی اون مناطق زندگی می‌کنن رو تحت تاثیرات منفی خودش بذاره.

ژل مرطوب کننده کازموسپ حاوی ویتامین A و E

آلودگی هوا تاثیر مخربی روی اپیدرم پوست میذاره و باعث افزایش حساسیت و پیری زودرس میشه. آلودگی هوا با ایجاد اختلال توی لایه‌های محافظتی پوست باعث به هم زدن تعادل میکروبیوم پوست می‌شه. ذره های آلودگی با انباشته شدن توی منافذ پوستی باعث ایجاد التهابات و مشکلاتی مثل آکنه و آسیب دیدن لایه‌های عمیق‌تر پوست میشن. این موضوع چروک و تغییر رنگ توی این قسمت‌های پوست رو به دنبال داره.

خیلی از ذرات موجود توی آلودگی هوا به اندازه کافی کوچیک هستن تا به سطح تضعیف شده پوست نفوذ کنن و مشکلاتی رو براتون به وجود بیارن. بذای همین مراقبت از لایه بیرونی پوست برای سلامتی و زیبایی اهمیت زیادی داره. سنگینی هوای آلوده باعث فیلتر شدن نور خورشید و در نتیجه اختلال توی سنتز ویتامین D توسط پوست میشه. این مساله توی بلند مدت به خاطر رادیکال‌های آزادی که توی هوای روزهای بسیار آلوده وجود داره، عوارض پوستی متعددی رو برای افراد جامعه به دنبال داره.

کرم ضد آفتاب فومیژن مدل بی رنگ SPF50

مشکلات پوستی ناشی از آلودگی هوا

  • لک‌های قهوه‌ای
  • تون پوستی مصنوعی و غیریکنواخت
  • اگزمای پوستی
  • چروک‌های پوستی
  • بزرگ شدن منافذ پوستی
  • حساس شدن و قرمزی پوست
  • پوست ملتهب و خشک

کرم مرطوب کننده فارمالیست با رایحه آلوئه ورا

راهکاره های مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

توجه داشته باشین که شما نمی‌تونین یک‌باره تموم تاثیرات منفی آلودگی هوا روی پوست رو خنثی کنین. مهمترین نکته تمیز کردن مناسب پوسته. برای همین بهتره هر شب بعد از پاکسازی آرایش صورت از ماسک‌های مناسب خونگی یا برندهای مرغوب استفاده کنین. علاوه بر این لایه‌برداری منظم و البته ملایم هم توی روزهایی که آلودگی هوا در سطح بالایی قرار داره، توصیه می‌شه. لایه‌برداری باعث تحریک کلاژن‌سازی و تولید سلول‌های جدید میشه و در نتیجه پوست شما از لطافت بیشتری برخوردار میشه.

فوم شستشو درمالیفت مناسب پوست های آسیب دیده

از محصولات مراقبت پوست مقابله کننده با تاثیر آلودگی هوا روی پوست استفاده کنین. این محصولات از فرمولاسیونی غنی از آنتی‌اکسیدان بهره میبره و می‌تونن روند تاثیرگذاری هوای آلوده رو تا حد زیادی آهسته کنه. علاوه بر این، بعضی از ترکیبات خاص توی این محصولات باعث خنثی‌سازی ذرات انباشته شده روی روی پوست میشه که در نهایت به ترمیم و حفظ شادابی پوست کمک زیادی می‌کنه.

تونر پوست فومیژن مدل روشن کننده

علاوه بر لایه‌بردارها، محصولات روشن کننده پوست هم خیلی مفیدن. توی روزهایی که آلودگی هوا بیش از اندازه ست سعی کنین حتی‌الامکان از منزل خارج نشین.از کرم‌های ضد آفتاب مرغوب با SPF مناسب استفاده کنین تا یک لایه حفاظتی اضافی روی پوست تشکیل بشه. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید انواع محصولات مراقبت از پوست ایرانی و خارجی می باشد.

 

کرم ضد آفتاب لیپورکس SPF50 پوست چرب شماره ۰۲ – بژ طبیعی

تاثیر آلودگی هوا بر مو

موها جزو بیرونی‌ترین بخش‌های بدن هستن که در معرض تماس با آلودگی هوا قرار دارن. هم علاوه بر سرب، عناصر و ذرات سمی دیگه ای مثل روی، مس، مونواکسید کربن هم توی تغییر حالت و رنگ تارهای مو تاثیر زیادی میذارن. به طور کلی کسایی که توی کلان شهرها زندگی می‌کنن شاهد بد حالتی و کدری موها و هیمن طور ضعیف بودن ساقه و ریشه، خشکی و شکنندگی موها میشه.

این موضوع علاوه بر اینکه اثرات نامطلوب روی شادابی و سلامت موها میذاره، باعث التهاب پوست سر و همچنین افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی هم می‌شه.

شامپو رفع آلاینده های صنعتی کازموسپ

از اهمیت آبرسانی غافل نشین. آبرسانی مناسب نه تنها برای مو و پوست شما ضرورت داره بلکه باعث بهبود سلامتی کل بدنتون هم میشه. از ماسک‌های مرطوب کننده و تقویت کننده لایه هیدرو-لیپید طبیعی مو استفاده کنین. این محصولات باعث افزایش رطوبت موها و در نتیجه کاهش تاثیر آلودگی هوا روی مو دارن.

ماسک مو پرو ویکات مدل آرگان بدون آبکشی

از نرم کننده‌های عمیق استفاده کنین. اگه رنگ کردن و حالت دهی موها با استفاده از گرما یکی از کارهای همیشگی شما محسوب میشه، حتما توی روتین مراقبتی روزانه تون از نرم‌ کننده‌های عمیق کمک بگیرین. فروشگاه اینترنتی هما با ارائه انواع محصولاتی بهداشتی از معتبرترین برندها، یک مکان مطمعن برای خرید انواع محصولات مراقبت از مو ایرانی و خارجی می باشد.

ماسک مو اریس حاوی روغن آرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *